Novi zakon o saobraćaju: Za nevezanje pojasa i razgovor na mobitel kazna od 100 do 300 KM, pijan suvozač 40 KM...
Nakon parlamentarne procedure u naradnim danima sa primjenom bi trebao početi novi Zakon o sigurnosti saobraćaja BiH. Ovim zakonom su uveliko poštrene kazne za saobraćajne prekršaje.
Za prekoračenje brzine predviđene su kazne od 400 do 1.000 KM. Isto toliko možete platiti ukoliko odbijete alkotestiranje ili vam policajac izmjeri više od 1,5 promila alkohola u krvi. Ako je suvozač pijan, i taj ste luksuz dužni platiti - 40 maraka. Za nevezanje pojasa kazne se kreću od 100 do 300 KM, a iste novčane kazne predviđene su za korištenje mobilnog telefona tokom vožnje. Učinkovitost ovog zakona najbolje će pokazati vrijeme koje je pred nama.
"Ovaj zakon bit trebao u dobroj mjeri kroz kaznenu politiku riješiti jedan problem, a to je problem stepena sigurnosti u BIH, odnosno cjelokupne sigurnosti u saobraćaju u našoj zemlji. Naravno nijedna kazna nigdje u svijetu, pa ni kod nas neće u cijelosti riješiti problem. Za ozbiljnu priču kaznena politika ne smije biti mjera da donosimo akcione planove koje pokušavamo donijeti već 8 godina, ali bezuspješno. Kaznenom politikom ćemo postići samo kratkoročne rezultate, izjavio je Osman Lindov profesor na saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.
Lindov: Nova kaznena politika za kratkotrajne rezultate
Nakon tragedije u kojoj su život izgubila tri mladića iz Zenice, jučer je na svojoj zvaničnoj Facebook stranici saopštenje objavila Hrvatska republikanska stranka BiH. Prenosimo vam dio njihovog saopštenja.
"Na istom mjestu gdje je za Božić 2015. poginulo četvero studenata na putu Mostar - Sarajevo, prije tri godine poginule baka, majka i dijete. Struka je i prilikom prve i druge nezgode rekla kako bi vjerojatno svi bili danas živi da su na dionici postavljeni propisno i po Zakonima odgovarajući odbojnici.
Danas čitamo kako su trojica mladića vraćajući se iz diskoteke poginula zbog slijetanja u rijeku Lašvu. Naše kolege iz Srednje Bosne su nam javili da i ta dionica nije valjano osigurana odgovarajućim odbojnicima u skladu sa Pravilnikom o prometnim znakovima i signalizaciji, Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, kao i Zakonu o cestama. Ne znaju se još nikakvi detalji nezgode, ali rečeno nam je kako se i za tu dionicu više puta tražilo valjano osiguravanje saobraćajnice, opet uzalud.
Prevencija saobraćajnih nesreća i rad na poboljšanju sigurnosnih uvjeta na saobraćajnicama se ne radi postavljajući na stotine stacioniranih radara, nego ulažući u kvalitetu saobraćajnica. Stotine miliona KM koje dajemo za sigurnost na cestama, a te pare odlaze u nečije džepove", navodi se u sapoštenju.
Sada se postavlja pitanje da li će nova kaznena politika donijeti rezultate i na tom polju, odnosno da li će određena količina novca od kazni biti ulagana u infrastrukturu saobraćajnica i poboljšanje sigurnosnih uvjeta na istim, kako bi u budućnosti bili svjedoci manjeg broja ovakvih saobraćanjih nesreća.
"Sav novac koji se prikupi u saobraćaju treba i da se vrati u saboraćaj. To je pravilo, ali mislim da smo od tog pravila davno odustali na području BiH, ne samo po ovom osnovu nego i svakom drugom. U prilog tome ide i činjenica da sve stvari koje smo gradili u saobraćaju, gradili smo uz pomoć međunarodnih kredita", rekao je Lindov.
Kada je riječ uređenju saobraćaja u Kantonu Sarajevo i on bi takađer u budućnosti trebao doživjeti određene promjene. Tačnije Skupština Kantona Sarajevo je na jučerašnjoj redovnoj sjednici donijela je zaključak o usvajanju nacrta kojim se između ostalog predviđa postojanje zone užeg gradskog jezgra Sarajeva u kojem će saobraćaj motornim vozilima biti dozvoljen samo uz plaćanje posebne naknade, odnosno vinjete.
Taj zakon je sprovodiv, mada mislim da nam on uopšte sada nije potreban. Kanton se mogu reći poveo primjerom entiteta RS koji je prije dvije godine pravio svoj zakon na entitetu, sad Kanton pokušava napraviti svoj zakon, što će na kraju dovesti do toga da ćemo imati različita saobraćajna pravila po svim kantonima i entitetima, što će nas vratiti u period prije 2008. godine kada je po prvi put obavljen državni zakon o sigrunosti saobraćaja na putevima BiH, izjavio je Osman Lindov.
Svako svoju politiku sprovodi.
Novinar: Admir Oručević