30.12.2016. 16:56
5
Ovo su imena "ljudi od struke" koji uvode par-nepar i upravljaju našim životima: Ekonomisti i pomoćnici načelnika
Ne znam da li zdrav razum više nervira uvođenje sistema par-nepar u glavnom gradu BiH ili sama izjava premijera Konakovića, u kojoj kaže:

"Formirali smo Operativni tim u kojem sjede ljudi od struke i koji se ovom temom bave ne protekla dva dana, nego više od godinu i po"

I to je Konakoviću, kao prvom čovjeku Vlade KS,  dovoljno da građanima Sarajeva ukine osnovna ljudska prava, zabranu kretanja i privređivanja za život.  Dovoljno je da se ekonomisti, pomoćnici načelnika, ljudi iz sigurnosti, godinu dana bave kvalitetom zraka i donose ovakve odluke. 

"Ljudi od struke" su donijeli mjere bez imalo razmišljanja o posljedicama. Međutim, kada su shvatili da ne donose štetu samo narodu, nego i svojim projektima (Nova godina, turisti), čim prije su zaključili kako je zrak čist, te ukinuli zabranu. A zrak je, primjera radi, bio zagađeniji na dan ukidanja Odluke (352, indeks kvaliteta zraka), nego na dan donošenja mjera zabrane(349,indeks kvaliteta zraka). 

Nakon svega, najvažnije pitanje je, ko su članovi Operativnog štaba Vlade KS, za koje premijer navodi da su stručni  i da znaju šta rade. Koja to struka jednog dana može kazati kako su automobili krivi za zagađenost, zatim drugog da je zrak čist. Ko to ima pravo da nas maltretira na ovakav način. 

Pitali smo Vladu i ministarstvo prostornog uređenja da nam navedu imena ljudi koji se nalaze u Operativnom štabu. Naš zahtjev su jedno vrijeme ignorisali, no insistiranjem na istom, ipak smo došli do "ekipe par-nepar".


Ko je Čedomir Lukić?

Ministar prostornog uređenja i zaštite okoliša KS(SDA) je završio Arhitektonsko-urbanistički fakultet u Sarajevu. U profesionalnoj karijeri radio je kao arhitektonski tehničar. U „Urbanističkom zavodu BiH“ bio je urbanista projektant i tehnički rukovodilac. U kabinetu premijera KS 2004. godine bio je savjetnik za integralno upravljanje prostorom, a 2007. godine bio je ministar stambene politike KS. 

Kao što i sam naziv ministarstva, na čijem čelu je Lukić,  govori da se radi o okolišu, ne može neko drugi ni biti predvodnik ove avanture, do sam Lukić. No, čovjek je u nekoliko navrata kazao kako nije on samo svojom voljom donio odluku o ovakvom mjerama, nego su za to bili i drugi, koji čine tzv. Operativni štab Vlade KS.  Lukić je u startu pokazao da  ni sam nije siguran je li ovo najpametniji potez, ali je smatrao da vrijedi pokušati. Znao je da se ljudi guše, i da je krajnje vrijeme da se djeluje. Znajući da je  komplikovano baviti se stanovništvom koje loži ugalj, jer to zahtjeva detaljnije sagledavanje situacije i više posla, a načuo je kako su automobili veliki zagađivači, Lukić je jednostavano pitao kolege "Jeste li za par-nepar", na šta oni, svakako neupućeni u oblast, nisu mogli ništa drugo odgovoriti nego "Može, taj par-nepar, slažemo se", i tako poručio članu Operativnog štaba koji je iz press službe, da nam saopšti kako ne možemo voziti automobile.

Ko je Zilha Ademaj?

Za Zilhu Ademaj kažu da je vrsna ekonomistica. Ekonomija i zrak nisu pojmovi koji se mogu vezati. No, važnije pitanje je odkud ekonomistica na mjestu ministarstva zdravstva KS. Došla je na prijedlog SBB-a. Ademaj je ranije radila kao rukovoditeljica Službe za ekonomiju i planiranje u Zavodu zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH. Prije toga, godinama je obavljala brojne funkcije na Univerzitetskom kliničkom centru u Sarajevu (UKCS), poput pozicije direktorice stručnih službi nemedicinskih poslova i samostalne stručne saradnice za planiranje i analizu UKCS-a. To je bilo dovoljno da Ademaj, koja se dakle isključivo bavila novcem,  bude ministrica zdravstva i da je danas, kako kaže premijer Konaković, čovjek od struke, pa ima dovoljno znanja, da sa ostalim članovima Operativnog štaba, donosi mjere o zabrani na život i kretanje. Izgleda je Ademaj svestrana i da joj nijedna oblast nije nepoznanica, dok je i  tokom 2012. godine, bila ministrica za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice KS. 

Ko je Vedran Mulabdić?

Još jedan koji ne razumije ovu situaciju je bio ministar unutrašnjih poslova KS Vedran Mulabdić(SBB).

Vedran Mulabdić je bio zaposlen kao viši stručni saradnik za opću sigurnost u Ministarstvu sigurnosti BiH.  Radio je i u Sektoru za međunarodnu saradnju Ministarstva sigurnosti BiH. Od 2004. do 2006. godine bio je uposlen u MUP-u Kantona Sarajevo, a nekoliko godina radio je i na poslovima zaštite ljudi i imovine. Na Fakultetu za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije Univerziteta u Sarajevu stekao je VSS.

Ispred sektora, koji je nadležan za kontrolu onih koji se eventualno budu protivili ovoj odluci i uprkos zabrani vozili automobile, morao je da kaže "Da, zaustavljat ćemo ih i kažnjavati". Preuzeo je ono što mu se ponudilo, bez ikakvog dodatnog upućivanja u mjere koje su donijeli. Pa je tako uposlenicama iz svog kabinete, govorio da novinare upućuju Lukiću, neka on odgovara na pitanja. I kao da ne snosi apsolutno nikakvu odgovornost za nebulozne postupke, Mulabdić nije znao da li uopšte postoji zakonska osnova da se ljudi kazne, niti nam je objasnio na koji način bi se to kažnjavalo, ako je kazna u rasponu od 500 do 1000 KM. Nije čak znao ni kako se sama odluka zove. Kazao nam je da pitamo Elviru iz njegovog kabineta, i poručio da imamo strpljenja, da trebamo misliti na svoje zdravlje. 

Ko je Mujo Fišo?

Ministar saobraćaja KS (SDA) je doktor ekonomskih nauka, koji je u septembru 2007. diplomirao na Fakultetu poslovne ekonomije Laktaši/Banja Luka. Fišo je navodno i predavač na Internacionalnom univerzitetu Travnik. 2011. godine imenovan je za člana Upravnog odbora Javne ustanove Ekonomski fakultet u Sarajevu. Još jedan, što bi se reklo, vrsni ekonomista u ministrastvu, ali ne u oblasti ekonomije, nego saobraćaja. Ako Ademaj može biti ministrica zdravstva, zašto i Fišo ne bi mogao u saobraćaj. Kao ministar saobraćaja uvjeren je da su automobili glavni uzrok zagađenja, a kao ekonomista mogao je imati računicu o tome kolika je isplativost za kvalitet zraka, ako ne ulici jednog dana imamo samo one sa parnim brojem.  

Ko je Senad Hasanspahić?

Sadašnji ministar komunalne privrede i infrastrukture KS, koji dolazi iz SDA stranke, je bio, kako saznajemo, pomoćnik načelnika Općine Vogošća, rukovodilac Službe za boračko-invalidsku, socijalnu zaštitu, zdravstvo i raseljena lica. Dakle, i Hasanspahić je, kako pokazuje biografija, jedan od onih koji znaju sve i upućeni su u svaku sferu života. Kako vidimo nema područja u kojem nije imao upletene prste, pa zašto ne bi znao šta je pametno u i slučaju zagađenja zraka.   

Bilo bi preopširno pisati detaljno o svima koji su razmatrali Odluku o vanrednim mjerama. Dovoljno je i ovo već napisano da vidite koliko su to "ljudi od struke". I ovaj drugi dio pokazuje isto. Tu je  Heni Erduan Česir,  direktor Kantonalne uprave za inspekcijske poslove. Šta je njegova svrha, procijenite sami. Zatim, Mustafa Kovač, direktor Kantonalne uprave civilne zaštite, koji je mogao konstatovati kako treba spašavati ljude koji se guše u smogu i nečistoćama. Tu je i Snježana Balta, direktorica Zavoda za javno zdravstvo Kantona, koja je saopštila da je u domovima zdravlja sve više onih koji imaju problem sa zdravljem, zbog zraka i zagušljivosti. Zatim, Almir Bijedić, direktor Federalnog hidrometeorološkog zavoda BiH, koji je konstatovao da će zagađenje trajati nekoliko dana. A u istim ovom periodu, upravo iz zavoda su naglašavali kao istrumenti za mjerenje nisu ispravni. Tu je bila i Lamija Bojadžić, šef Press službe Kantona, koja je obećala da će obavijestiti javnost kako stupa mjera par-nepar i kako se ne mogu voziti automobili. 

Dakle, nijednog eksperta za kvalitet zraka. Nijednog stručnog čovjeka za okoliš i zagađenje okoliša. Nikoga u Operativnom štabu ko bi mogao kazati šta je zaista pravi uzrok zagađenja i na koji, najefikasniji način, bi se ono moglo regulisati. Nikoga da nam objasni, u šta se ulaže 4.889.102 KM, koje na godišnjem nivou registracijom vozila, koja nam zabranjuju  da vozimo, izdvajamo za zaštitu voda i okoliša u KS. 

(Alen Avdić) 

5
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.