9.3.2017. 17:35
9
"Konzum je agresivno preuzimao tržište, zato sad ne mogu plaćati obaveze i gube vodeću poziciju"
U vrijeme kada jedni kažu da ekonomija BiH nije nikada bila u gorem stanju, rezultati poslovanja trgovačkih centara pokazuju da nije sve crno.

Kompanija Bingo prestigla je Konzum po prodaji u 2016. godini te zauzela tron tržišnog lidera u našoj zemlji. Barem tako pokazuje Euromonitor.

Ova ugledna međunarodna organizacija za istraživanje tržišta objavila je izvještaj za 2016. godinu i navodi da je u BiH povećan interes velikih investitora za ulaganje u maloprodaju. Trend je, kaže istraživanje, konsolidacija najvećih trgovačkih lanaca koji preuzimaju male trgovine, a tu su se dvije kompanije posebno izdvojile, Konzum i Bingo.

Navodi se i kako je domaći trgovački lanac Bingo prvi put preuzeo lidersku poziciju od regionalnog trgovačkog lanca Konzum na našem tržištu. 

"Stvar je u menadžmentu. Bingo ima strategiju sponatnog razvoja, organskog, dakle prirodno se širio na tržištu na kojem djeluje i pokrio je cijelu zemlju. Sve više proizvodi. Dok je Konzum išao agresivnim preuzimanjem tržišta i mislim da su se preinvestirali, jer su im trebala ogromna sredstva da preuzmu npr. Merkator i slične objekte. Problemi su došli konkretno iz Hrvatske. Bingo ima i veću dobit nego Konzum. Očigledno ja da Konzum ne može da kontrolira troškove, nemaju menadžment dobar. Uljuljali su se u veličini i ekspanziji, te povjerovali da su bezbjedni. Sada je Bingo pokazao svoju snagu i definitivno je preuzeo primat, jer kako stvari stoje, Konzum sad ne može da plaća svoje obaveze.  Mada, na kraju, je mislim da je Konzum prevelik da bi pao", priča za Source Muris Čičić, profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.

Podaci iz 2015. godine govore da je Konzum tada bio lider, s prihodima od 849.962.319 KM, u odnosu na Bingo koji je tada imao 803.433.657 KM. No, Bingo je u istoj godini zabilježio rast prihoda od 42 posto, a Konzumovi za 22 posto. 

U 2014. godini dobit Konzuma bila je 4.376.400 KM, dok je dobit Binga iznosila 40.228.294 KM.

"Naše iskustvo sa Bingom je odlično. Od početka smo sa njima i imamo dobru saradnju. Sa Konzumom također sarađujemo, ali nije to ni blizu ovom nivou kao s Bingom. Zastupljeniji smo u Bingu, dok Konzum prije nekoliko godina nije bio dobra opcija, ali su se malo popravili u posljednje vrijeme. Bingo je preuzeo lidersku poziciju zato što uvažava domaće proizvođače. Svi oni koji su potcijenili Bingo su polomili zube. Oni su lojalni, i to rezultati pokazuju.  Nije to firma koju treba potcijeniti, oni su izuzetno ozbiljna firma", kaže za Source domaći proizvođač  Ibrahim Jukan.

Smatra se da je Bingo kao glavne prednosti koristio niske cijene i podršku domaćim proizvodima, dok je Konzum korist sticao od atraktivnih lokacija u urbanim oblastima, te da Konzum gubi bitku u prehrambenom sektoru. No, profesor ekonomije Muris Čičić ne misli da je to istina. 

"Nije tačno to. Ne može se reći da se neko posvećuje nižim cijena i ići odmah na tu moralnu komponentu, kao niže-to je dobro. Kralj niskih cijena je jednostavno njihova strategija, ali samo zato što se tako poveća promet. To oko domaće proizvodnje, opet se daje moralna komponenta, ne ide to tako. Najbolji je onaj ko zapošljava najviše ljudi i onaj ko redovno plaća svoje dadžbine, onaj ko najviše ulaže tih sredstava u BiH. Bingo ovo što radi, je pozitivno za našu zemlju. Konzum je također vrlo važna firma za BiH, zato što zapošljava veliki broj ljudi, zapošljava kapacitete svih onih koji prodaju u Konzumu, plaća doprinose. Nije čudo što je sad u problemima, dešava se, takva je ekonomija, no ne vjerujem da će propasti", navodi profesor Čičić.

Istraživanja ukazuju da sve više i prodavnice koje nude neprehrambenu robu sele svoje radnje s ulica u tržne centre. Ekspanzijom u neprehrambenom sektoru, trgovački centri će zasigurno utjecati i na rezultat kompanija koje se bave isključivo neprehrambenim proizvodima.

(Alen Avdić)

9
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.