10.3.2017. 18:05
6
Fitnes trener Admir o upotrebi aminokiselina i kreatina, kako izgraditi trbušnjake, te možemo li imati mišiće bez suplemenata
Jednom prilikom je Rambo Amadeus rekao "Nacionalizam je tema do 300 eura prihoda mjesečno. Kad plata pređe 500 eura, onda počinje razgovor o garderobi i kafićima. Kad pređe hiljadu, onda je top tema zdrava hrana, fitnes"

Ako je suditi po broju zainteresovanih bh. građana za zdrav način života, onda možemo kazati da mnogi imaju fine plate. I sami fitnes instruktori kažu da ova razonoda nije jeftina, a teretane su uglavnom pune. 

"Jeste jako skup način života. Meni, pošto sam već dugo na ovom putu, veći dio novca odlazi u svrhe fitnes prihrane. Ne mogu obavljati sve ono što radim ako nemam dovoljno prehrane. Tako je i sa mojim klijentima. Jednostavno, ako imaš cilj da izgradiš dobro i mišićavo tijelo i da ga održavaš, onda moraš i ulagati. Nije jeftin način života. Potrebne su finansije. Zna se da je zdrava hrana uvijek skuplja od nezdrave", govori na početku fitnes instruktor Admir Šehić. 

Ono što je zapravo skupo u ovom načinu sprotskog djelovanja jesu dodaci prehrani, bez kojih se teško može postići fizička sprema kakvu inače vidimo kod nekih modela i kakvoj svi težimo. Iako su suplementi neophodni tokom treniranja, podijeljena su mišljenja oko konzumiranja. Jedni će reći kako je to veoma štetno za zdravlje, no trener iz Bihaća poručuje da nisu upravu. 



"Ti koji govore da proteini, aminokiseline i kreatin štete zdravlju, oni nemaju pojma o zdravlju. Ja dolazim iz oblasti zdravstva i znam dosta o tome. Mi u organizmu imamo dovoljno kreatina za neke normalne fizičke aktivnosti, kao što je hodanje i slično. Prilikom bavljanje bilo kojim sportom, naš organizam troši kreatin i zato ga moramo nadomjestiti novim unosom. Aminokiseline su važne za odmaranje naših mišića. Što više unosimo, više ćemo biti odmorniji za naredni trening. Naš mišić će tada rasti i dolazi do nekog izgleda dok se odmara.  Mišići se ne oblikuju u teretani, nego kada se odmaraju i tada dobijamo rezultate, zato tada moramo unositi aminokiseline, da ga učinimo jačim", priča Admir, sanitarni ing.

U fitnesu je kaže oko pet godina i aktivno radi sa klijentima. Sportom se bavi od malih nogu. U 18. godini je položio za crni pojas. No, kada je počeo sa bodybildingom, osjetio je da mu taj način sportske aktivnosti posebno godi. Otišao je u Sarajevo, završio školu za fitnes trenera i dobio licencu. Nakon toga je radio u Ključu, a kasnije se preselio u Bihać i tu trenutno radi kao fitnes instruktor. 

"Ako vidim da mi osoba kaže kako ne može doći na trening, da joj je ispao problem, ja shvatam da pravi 'krivine' i da nema disciplinu. Onda ja udaram na njihovu psihu, da se osjećaju krivim što propuštaju trening. Kažem im da neće dobiti rezultate ako neće da rade, da što više izbjegavaju treninge dalje su od željenih mišića, da ne moramo vježbati ako im se ne vježba, pa se oni tada sami tjeraju na rad. Najteži je prvi mjesec dana. Najvažnije im je na početku kazati da ne mogu u prvih mjesec dana izgubiti 20 kilograma, jer se tome svi nadaju", govori Šehić. 



Ljudi unose u sebe godinama nezdravu hranu i ne paze šta jedu, pa kada dođu da vježbaju nadaju se da mogu odmah izgubiti 20 kilograma. To se ni u snu ne može desiti tvrdi.

"Za izgled s kojim bi neko mogao biti zadovoljan je potrebno najmanje sedam mjeseci vježbanja. Da neko dobro i lijepo izgleda potrebno je godina, godina i pol redovnog treninga. Mora se unositi zdrava hrana i uzimati dodatna prehrana za mišiće kako bi tijelo imalo dobru formu. Moramo paziti koliko unosimo masti u organizam. Nama je mast potrebna za organizam, ali dozirano i zdrava mast. Može se tijelo izgraditi i bez suplemenata, ali ne može to biti onako kako je na reklamama, to nek zaborave, jer su to steroidi. Dakle, vrijednim radom može se postići neka pristojna figura, ali ako hoćete više, onda je potrebno unositi suplemente koje sam ranije naveo, jer tijelo se troši više i potrebno je organizam nahraniti", navodi fitnes instruktor.



Koliko je potrebno posjećivati teretanu da bi svoje tijelo doveli u neku željenu liniju, zavisi od toga u kakvoj smo formi trenutno, tvrdi Admir. 

"Kada je u pitanju treniranje, mora se napraviti razlika između osoba koje su u dobroj formi i onih koje nisu. Oni koji su u vrhunskoj formi, trebaju trenirati pet puta sedmično a dva dana odmora, dok oni koji nisu u formi trebaju trenirati tri dana u sedmici a imati dva dana odmara, i tako u krug. Trening traje sat vremena. Tu spada kardio trening, sa etuzima, trening za snagu. Jako ja važno raditi prvo kardio trening, pa tek onda na trening snage", priča Šehić.

I kada skupimo svu svoju volju i želju, te redovno dolazimo na treninge i svu energiju usmjerimo na vježbanje, opet pomalo gubimo samopouzdanje, jer nam se trbušnjaci ni nakon dvije godine ne naziru. 



"Trbušnjake treba raditi dva do tri puta sedmično po pola sata. No, kod trbušnjaka je najvažnija ishrana. Treba paziti na unos masti, ugljikohidrata, gaziranih pića, sećera i tako dalje. Ako radimo trening poslije posla, nekad popodne, onda samo unositi proteine i to je dovoljno. Kad su u pitanju trbušnjaci moramo dobro paziti šta unosimo poslije treninga",
kaže Admir. 

Još jedno pitanje koje muči sve one koji ne vole propustiti nijedan trening je 'Vježbati kada imamo simptome gripe i prehlade ili ne? 

"Kad smo u početnoj fazi, u procesu kad vidimo kako će nas uhvatiti gripa, ja preporučujem da se održi trening, kako bi se osoba iznojila i izbacila iz sebe sve te negativne tvari.  Tako se sigurno možemo odbraniti od gripe i pojačati svoj imunitet. Svaki put kada sam to radio bilo je korisno. No, ako vas je već temperatura uhvatila onda ne treba, jer tada osjećamo nemoć i samo ćemo više organizam iscrpiti", priča na kraju Šehić.

(Alen Avdić)

6
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.