8.6.2017. 19:01
7
Koga i kako policija kažnjava? Navode oštre mjere a otac sa djetetom u krilu vozi 120 na sat
Spektakularno najavljivanje novog Zakona o saobraćaju, ulijevalo je nadu naivnim ljudima da će doći do poboljšanja u saobraćajnonj komunikaciji na ulicama naših gradova.

Pomislili smo da će se kabadahije sankcionisati adekvatno, no vidimo da je dodatno uzimanje novca namijenjeno za one koji voze automobile vrijednosti od dvije do pet hiljada maraka i one koji su do sada sasvim uredno plaćali svoj grijeh, često bezazlen. 

Nesreće koje se dešavaju svakog dana, i ludovanja koja svi mogu jasno da vide na ulicama, pokazuju da se zakon ne odnosi na one koji su glavni  problem. 

Samo danas možemo pročitati kako je došlo do nesreće na Grbavici, da je motociklista ubio dijete u Goraždu, te da je muškarac u Lukavcu stradao u nesreći. Koliko je još onih čiji ishod nije dospio do medija. Ista je slika svaki dan. Na kraju se čovjek pita, pa šta je novi zakon donio? Ja ću reći ništa, a vi kako hoćete.
 
Evo krenimo redom.

Oni koji su tek položili vozački ispit, navodno dvije godine ne smiju sami voziti automobil u periodu od 00 do 4 sata ujutro. Koliko ste puta vidjeli slovo 'P' i samu osobu u autu u 2 sata ujutro, posebno u ovom ramazanskom periodu. Zakon ne poznaje izuzetke. Bez obzira da li je iftar, sehur, teravija. 

Kažu za nevezanje pojasa kazne će iznositi od 100 do 300 KM. A ja vidim da su Instagram, Facebook i druge mreže preplavljeni fotografijama iz automobila a niko nije vezan. Ni taksisti se također često ne vole vezati. A, posebno nek mi neko pokaže vozača, iole luksuznog automobila, vezanog pojasom. Kaže mi jedan 'Pa nisam kupio auto od 50 hiljada da ga vozim 60 na sat i da se u njemu osjećam k'o cuko', misleći na pojas. 

Za držanje djeteta u krilu prilikom vožnje kazna će iznositi od 400 do 1000 KM. Ne samo da svakodevno gledamo djecu na prednjem sjedištu i za volanom, posebno u ruralnim dijelovima naše zemlje, nego imamo i dokaze, no policija ne reaguje, niti to ikoga zanima. Ako mislite da pretjerujem, pogledajte snimak na kojem se vidi otac koji sa djetetom u krilu vozi 120 na sat na autoputu A1.



Za prekoračenje brzine veće od 30 kilometara na sat, kazne će iznositi od 400 do 1000 KM. Koliko se krši posebno ova odredba, to najbolje pokazuju svakodnevne nesreće. Prije dva dana na glavnoj sarajevskoj ulici je došlo do teške nesreće, gdje se kao glavni urok navodi vožnja od 150 kilometra na sat, kroz sami centar grada. Svjedoci smo svi saobraćajne nekulture i samo budala može kazati da nije zabrinjavajuće. 

Korištenje mobilnog telefona ili drugih audio i video uređaja kaznit će se sa 100 do 300 KM. E ova odredba je posebno smiješna, jer je baš niko ne doživljava. Prije dva dana gledam vozača BMW kako prolazi pored policije 40 na sat i priča na telefon, niti je on trepnuo niti oni. Ne znam je li im se žurilo da jedu, jer su se nalazili u blizini restorana, ili nisu smjeli, kao što to obično ne čine, kada su u pitanju tatini sinovi za volanom. 

Sve spomenuto policija ne može ni vidjeti, kada su oni uglavnom parkirani pored restorana ili nekih kafana gdje se može pojesti. Pronađu neki žbun kako ih ljudi ne bi skontali i vrebaju do prve 'cvaje', a onda na kaficu malo, pa se vrate i zapišu ponekog jadnika, čisto da se vidi kako su bili na terenu. Centrom grada patroliraju onda kada se već desi problem i kada javnost zabrinuto traži da rade posao za koji su plaćeni. 

Sramota je nositi uniformu policajca a biti najveća kukavica, pa zaustavljati samo žene i mlađu raju, zbog neupaljenih svjetala na primjer, te pristupati veoma drsko sa stavom 'Ajmo dokumente', ili 'Ne izlazi iz auta', ili 'Ti bi se sa mnom raspravljao'. Dok u zatamnjena stakla ne smiju pogledati, a kamoli ispružiti ruku i zaustaviti. 

Ako se već smatraju onima koji uvode red, neka onda rade svoj posao časno i bez straha. Neka koriste mozak i svoju fizičku spremu, jer su to navodno morali imati za tu poziciju, u pravom smjeru, i nauče bilmeze za volanom kako da se ponašaju. Čast izuzecima, ali nekada najpoštovanije zanimanje ste doveli na samo dno. 

No, na kraju, može li se i policiju kriviti za sve. Jer su prekršioci uglavnom povratnici. Dakle, zakazao je cijeli sistem.

Imamo podatak da jedan Sarajlija ima 40 hiljada maraka duga za kazne. Pitanje je kako jedan čovjek može da napravi toliko kazni, ako znamo da automobil ne možemo registrovati ako imamo samo jednu kaznu neplaćenu. Godinama dakle vozi sasvim uredno, krši sva moguća pravila i nikome ne snosi troškove. Jeste čudno, i šta reći osim 'Kakvo sranje od države'. Neka mi neko objasni kako je Sarajlija Ć.R. počinio čak 121 prekršaj i ima dug u iznosu od 21.414 KM, bez položenog vozačkog ispita. Slično je i sa A. A. iz Sarajeva, koji je zabilježio 27 prekršaja, te duguje više od 3.600 KM, a upravljao je također bez položenog vozačkog ispita. 

Dakle, niko ne radi svoj posao, dok građani koji ih plaćaju gube živote na ulicama. Ali su svi saglasni kada treba donijeti zakon, posebno ako on donosi dodatni novac. Jer, ovaj to najbolje pokazuje. Nije usvojen da bi oni radili i donijeli neko poboljšanje u saobraćaju, nego isključivo zarade radi. To objašnjava podatak da ako platite kaznu u roku od sedam dana, pola vam se oprašta. Šta je tu pooštreno, uozbiljeno i šta će roditeljima uliti nadu da smiju svoje dijete izvesti na trotoar i prošetati gradom? Cirkus kao i sve drugo. Nego, budite oprezni i u autu i na ulici, jer vas ovdje nema ko štiti. 

(Alen Avdić)

7
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.