Evo šta podrazumijeva Matrica ponašanja za učenike: Koji oblici ponašanja će se zapisivati, kakve će sankcije biti i hoće li to stigmatizirati dijete
Burne su reakcije pojedinih roditelja na ideju da se u školama u KS uvede Matrica ponašanja.
Čak se i prijeti prijavom ombudsmanu za dječija prava zbog kršenja zakona, jer smatraju da su djecu uključili u pilot projekat bez dozvole roditelja.
Ministarstvo obrazovanja KS i Udruženje učitelja KS kažu da roditelji nemaju razloga da se brinu.
Navode kako cilj Matrice je pomoći ukoliko se uvidi i utvrdi da je djetetu pomoć potrebna.
O ovoj temi nam je detaljnije govorila Aida Jerlagić, potpredsjenica Udruženja učitelja KS, te poručila da projekat nije uveden kako bi etiketirao dijete za dalju budućnost.
Kazala je kako nastavnici i učitelji neće raditi ništa što nije i do sada, a to je praćenje djece, njihovog razvoja i ponašanja, samo je razlika u tome što će se u odnosu na ranije, promjene u ponašanju sada zapisivati.
Navodi kako je Matrica napravljena prvenstveno da bi se pomoglo djeci koja su odgojno zapuštena, kako bi se obratila pozornost na roditelje koji ne dolaze u školu.
Matrica je sredstvo kojim se prate poteškoće u učenju, poteškoće u odnosu s vršnjacima i nastavnicima, sposobnost nošenja s problemima i hiperaktivno ponašanje, a sve s ciljem pomaganja djetetu. Navodi se i da ove informacije neće biti javne, niti će biti traga o njima tokom daljeg školovanja, rada i života djeteta.
Navodi se da Matrica ima 44 različite varijable, a do sada su obučena 23 pedagoga koja se raspoređena u 118 škola i obučavaju nastavnike. Na matrici je radilo 27 eksperata.
Cijeli razgovor poslušajte u priloženom videu.
(Alen Avdić)