11.9.2016. 16:20
0
Sklapa se za 10-tak sati: Jeftino vozilo koje stiže u djelovima
Kompanija Global Vehicle Trust osmislila je jeftino, robustno vozilo Ox, namijenjeno zemljama u razvoju koje nemaju razgranatu putnu infrastrukturu. Radi lakše distribucije, predviđeno je da se Ox transportuje na krajnje odredište u djelovima, gdje bi se za nekoliko sati sklopio u potpuno funkcionalan automobil.

Do sada je ovakav način proizvodnje bio karakterističan za velike svjetske proizvođače namještaja, kao što je IKEA, a Global Vehicle Trust došao je na ideju da sličan princip primijeni u auto-industriji. 

Kompanija je osnovana 2011. sa ciljem da zemljama trećeg svijeta ponudi pristupačno vozilo koje će zadovoljiti potrebe tamošnjeg stanovništva za prevozom, u krajevima u kojima nije razvijena putna mreža. 

Automobil, simbolično nazvan Ox ("vo"), može se transportovati u djelovima, kako bi se snizila cijena njegovog prevoza do onih kojima je namijenjen.



Proizvođač tvrdi da tri čoveka mogu da rastave vozilo za svega šest sati, dok je za ponovno sklapanje potrebno dvostruko više vremena. Kada se transportuje u djelovima, zauzima svega jednu šestinu prostora potrebnog da bi se prevezlo u sklopljenom stanju. 

Nosivost je 1.900 kg, a kapacitet tovarnog prostora iznosi oko sedam kubnih metara. Kada je prazan, Ox je težak 1,6 tona, dok je njegova dužina 4,3 m. S obzirom da je namijenjen eksploataciji na različitim terenima i putnim podlogama, odstojanje od tla iznosi oko 25 cm, a u stanju je da prođe kroz vodenu prepreku dubine 1,3 m.



Primarno, Ox će se koristiti u ruralnim predjelima Afrike, ali i u drugim siromašnim krajevima svijeta sa nerazvijenom putnom mrežom. 

Predviđeno je da se u teretnom dijelu prevoze namirnice i druge potrepštine do udaljenih, nepristupačnih naseobina, a po potrebi u zadnji dio vozila može da se smjesti do 13 osoba. 

Dizajneri su vozačku poziciju smjestili u centralni dio kabine, kako bi Ox bio podjednako upotrebljiv u svim djelovima svijeta, bez obzira da li se u određenoj zemlji vozi desnom ili lijevom stranom. Zadnja stranica se može oboriti tako da posluži kao utovarna rampa, a klupe za putnike u teretnom dijelu mogu se iskoristiti i kao potpora ako se vozilo zaglavi u pijesku.



Za pogon je izabran 2.2 litarski turbodizelaš, dok se snaga prenosi na prednje točkove pomoću manulenog menjača sa pet brzina. 

Zanimljivo je da je u oblikovanju ovog vozila učestvovao čuveni Gordon Mari, koji je između ostalog u svojoj višedecenijskoj karijeri dizajnirao i jedan McLaren F1.

(CDM/Alen Avdić)

OxVozilo
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.