Koje su dvije glavne prepreke koje spriječavaju da električni pogon postane konvencionalna opcija za vlasnike automobila? Sasvim jasno, zabrinutost u vezi sa autonomijom je problem broj jedan za potencijalne kupce.
Opel je eliminisao dio briga, predstavivši revolucionarnu "amperu-e" na Salonu automobila u Parizu prošlog mjeseca, sa voznom autonomijom od preko 500 kilometara.
Jedna od zvlijezda salona je tako nadmašila svog najbližeg, aktuelnog rivala u segmentu za najmanje 100 kilometara. Druga glavna prepreka se odnosi na pitanje gdje se mogu puniti baterije vozila na električni pogon?
Kao što je najavljeno tokom Salona automobila u Parizu, 30-minutno punjenje sa 50 kW-nim DC brzim punjačem će obezbjeđivati dodatnih 150 kilometara vožnje za novu generaciju litijum-jonskih baterija u "amperi-e".
Dok se brzi punjači još mogu smatrati rijetkom pojavom, stvari će se u razvijenim zemljama promjeniti u ne tako dalekoj budućnosti.
Naime, njemačko ministarstvo za saobraćaj i digitalnu infrastrukturu je najavilo instalaciju 400 stanica za brzo punjenje duž najvažnijih autoputeva u zemlji, u saradnji sa operaterima uslužnih stanica „Tank und Rast“, do kraja sljedeće godine.
Pored toga, njemačke vlasti su se obavezale da će investirati 300 miliona eura u razvoj neophodne infrastrukture narednih godina, što uključuje 5.000 stanica za brzo punjenje i 10.000 stanica za standardno punjenje, koje će biti instalirane na uslužnim stanicama duž glavnih puteva, kraj trgovačkih centara, sportskih objekata, željezničkih i „car-sharing“ stanica, aerodroma i sajamskih objekata do 2020. godine.
Ovaj projekat će osigurati da automobili poput Opelove "ampere" imaju široke mogućnosti pristupa odgovarajućim rješenjima kada je punjenje baterija u pitanju.
(CDM/Alen Avdić)