Automobilski proizvođači nastavljaju da se bore na različitim poljima. Poslije „rata“ ko će napraviti snažniji ali i ekonomičniji motor, sada se selimo na područje farova, odnosno svijetala koje je među važnijima za bezbjednost vozača.
Audi se već godinu-dvije hvali svojim Matriks svijetlima koji bi trebalo da predstavljaju budućnost, a slično razmišljaju i u BMW-u koji ulažu u lasersku tehnologiju. Sa druge strane, Mercedes se predstavio potpuno novu tehnologiju koju je nazvao „Digitalno svijetlo“ („Digital light“). Sa novim svijetlima imali smo priliku da se upoznamo na konceptu „mercedes F015“, ali njemački brend tada nije želio da otkrije tajnu već je samo najavio da „koncept koristi revolucionarna svijetla“
A, šta je to toliko revolucionarno u „Digitalnom svetlu“? Recimo da se svako svijetlo sastoji od milion mikroogledala (kontroliše ih mikročip) koje mogu da pojačaju intenzitet svijetla ili da usmjere snop svijetla u zavisnosti od realnih uslova na putu. Na primjer, kada svijetla „prepoznaju“ pješaka, ona će ga obasjati tako da će vozač imati dovoljno vremena da zaustavi automobili ili nekim drugom manevrom izbjegne nesreću. Međutim, svijetla neće obasjati lice i oči pješaka, kako ga ne bi zaslijepila ili uplašila, već će osvetili tijelo ispod vrata. Svijetla će, inače, informacije dobijati iz kamera i radara postavljenih na automobilu.
Naravno, to nije sve – „digitalno svijetlo“ može da se koristi i kao HD projektor! Ideja je da svijetla projektuju upozorenja na put i da tako vozača vizuelno obavijeste od potencijalnim problemima ili opasnostima („stop“ znak, pahuljica za led na putu, upozorenje na radove na putu…). Svako svijetlo ima četiri svijetleća tijela, od kojih se svaki sastoji od 1.024 LED-ova, što daje ukupnu sumu od 8.192 diode.
Tehnologija se već mjesec dana testira u realnim uslovima i očekuje se da će početak serijske proizvodnje, odnosno ugrađivanja, početi krajem 2017. godine.
(CDM/Alen Avdić)