23.12.2016. 10:23
4
Zimi ne držite auto u leru da bi se zagrijao, to je pogrešno
Zimski uvjeti vožnje vaš automobil ionako teško podnosi. No bit će mu još i teže ako ga ranim jutrom, kad su temperature jako niske, prvo puštate da malo radi u mjestu kako bi se zagrijao. Naime, iako je to nešto u što većina vozača vjeruje i radi, čini se da taj postupak autu više šteti nego koristi, prenosi Business Insider.
Što je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je auto trkač Stephen Ciatti koji čitav život radi s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

Ciatti kaže kako držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim dijelovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.

Pod normalnim uvjetima, motor radi na mješavinu zraka i para goriva. Kad ta mješavina uđe u cilindar, klip ju komprimira pri čemu – vrlo pojednostavljeno – dolazi do izgaranja koje onda pokreće motor.

No kad je vani hladno, gorivo će puno teže isparavati. Automobil će to kompenzirati dodajući više goriva u onu mješavinu zraka i para goriva (Ciatti to naziva 'running rich') i tada počinju problemi.

'Problem je u tome što dodajete više goriva u komoru za sagorijevanje pri čemu nešto goriva može dospjeti na njezine stijenke. Gorivo (benzin) je izvrsno otapalo koje može isprati ulje sa stijenki komore što može izazvati oštećenja ako motor u hladnim uvjetima radi u leru kroz duži vremenski period', objašnjava Ciatti.

'S vremenom nedostatak ulja može dovesti do oštećenja cilindra i klipova i to praktički znači smrt motora.'

Suprotno popularnom vjerovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagrije ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.

Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. No čim se zagrije na temperaturu od oko 4 stepena Celzija, auto počinje trošiti normalne količine goriva.

Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru riješiti ovaj problem. Ali nemojte brkati topao zrak iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.

Najbrži način da brzo ugrijete motor je da odmah započnete vožnju.

Možda ste nekad čuli i da ulje u servo volanu može biti prehladno, no Ciatti odbacuje i tu tvrdnju:

'I ulje ćete brže zagrijati ako mu dopustite da radi upravo ono čemu je namijenjeno. Trebalo bi mu biti dovoljno već 30 sekindi ili jedna minuta. Pumpa za ulje će u početku možda proizvoditi čudne zvukove, ali puštanje auta da radi u leru pet ili deset minuta neće učiniti ništa ulju servo volana. Nećete postići ništa ukoliko ne mičete volan i on stoji na mjestu.'

U početku budite nježni s papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta (ovismo o uvjetima vožnje) da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito stišćete gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres.

Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošit ćete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.

Grijanje motora u leru vjerojatno je navika zaostala iz vremena kad su se auti oslanjali na rasplinjače (karburatore). No već nakon 1980. počela je proizvodnja automobila s elektroničkim ubrizgavanjem goriva i svi auti danas rade na tom principu.

Ključna je razlika u tome što sistem ubrizgavanja goriva dolazi opremljen senzorom koji omogućuje unos točno određene mješavine zraka i para goriva kako bi se postiglo izgaranje. Motori s karburatorima nemaju taj važan senzor.

(Jutarnji.hr /Alen Avdić)
4
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.