Za vožnju u zimskim uslovima uvijek je potrebno mnogo više opreza i koncentracije.
Pored posjedovanja zimske opreme koja je obavezna, svi vozači koji se odluče da prihvate izazov vožnje po neočišćenim ulicama, trebalo bi da raspolažu i određenim znanjem.
Iz regionalnih auto-moto klubova poručuju da se obavezno držite njihovih upustava za vožnju u zimskim uslovima.
Deset pravila za vožnju u zimskim danima:
-Kod poledice nježno postupajte sa volanom i pedalama, nikada istovremeno volanom i kočnicom. Ako osjetite da više ne upravljate vozilom, pritisnite kvačilo, pustite pedalu gasa i lagano pokušajte da volanom okrenete vozilo u željenom smjeru.
-Kočenje na zaleđenom putu je praktično “zabranjeno“, a ako bez kočenja ne može, onda papučicu kočnice pritisnite krajnje nježno.
-Uključivanje nižeg stepena prenosa gotovo je jednako kočenju. Najbolje je “šaltati“ sa međugasom.
-Blokirani točkovi slabo koče i onemogućavaju upravljanje vozilom. Ukoliko automobil krene da zanosi, nogu odmah sklonite sa kočnice. Na poledici je glavni vozačev pomoćnik volan. Blagim okretom volana, uz oduzimanje gasa i nježno kočenje pokušajte vozilo da vratite na željenu putanju.
-Ako ne možete da izbjegnete prepreku, najbolje je da se sklonite sa puta.
-Ponašanje zadnjeg dijela automobila vozač osjeća leđima u naslonu sjedišta, a ponašanje prednje strane rukama na volanu. Preduslov za to je pravilno držanje ruku i leđa naslonjena na sjedište.
-Slabi amortizeri i loše podešene kočnice najbolje pokazuju “zube“ na poledici.
-Gume, bez obzira kakve, moraju imati najmanje 4 mm profila. Pritisak vazduha bi trebalo povećati za 0,15 bara.
-Ukoliko želite da u opasnim okolnostima sa osjećajem upravljate volanom i nožnim komandama, morate da budete prikladno odjeveni.
-Zimska vožnja traži staloženost i čvrste živce. Nemojte da vozite umorni ili nervozni.
(CDM/Alen Avdić)