21.3.2018. 18:45
1
Snijeg prvog dana proljeća: Na kakvim se gumama vozimo?
Znamo da je mart mjesec prevrtljiv i da, kao što nam može donijeti proljećne temperature, umije da nas iznenadi sniježnim padavinama i mrazom.
U slučaju da su vas lijepo vrijeme i proljećne temperature u prvoj polovini mjeseca naveli da zimske gume na vašem automobilu zamijenite ljetnjim, ovih dana ćete se naći u problemu ako namjeravate da vozite.

Ukoliko ste proteklih dana požurili i skinuli zimske pneumatike sa svog automobila, a nemate mogućnosti ili vremena da ih vratite, savjetujemo vam da se uzdržite od vožnje dok traju sniježne padavine i da koristite gradski saobraćaj ili taksi.

Iako će mnogi iskusni vozači reći da i nije neki problem voziti 2-3 dana tokom sniježnih padavina na ljetnjim gumama, naročito u gradovima gdje se snijeg brže čisti i topi, bezbjednost treba da bude na prvom mjestu.

Podsjećamo vas još jednom na to koje su obaveze vozača kada je riječ o upotrebi zimskih guma, ali i sankcije u slučaju da ih se ne pridržavate.

Ukoliko je vrijeme bez sniježnih padavina i leda, zakon dozvoljava i upotrebu guma koje nisu za zimu. Ipak, treba voditi računa da, sa aspekta bezbjednosti, zimske gume nisu neophodne samo kada je na putu snijeg, već i kada su niske temperature, jer se ljetnja guma tada veoma stvrdne i nema odgovarajuće prijanjanje. Po praviliniku, dozvoljeno je da se zimske gume montiraju i van zimske sezone, u slučaju sniježnih padavina ili leda.

U slučaju snijega, vozila koja se od 1. novembra do 1. aprila kreću van naseljenog mjesta moraju biti opremljena i zimskim lancima u prtljažniku i moraju ih staviti na točkove ako se kreću dionicama na kojima je njihova upotreba predviđena saobraćajnim znakom.

Ako imate zimske gume, a nemate lance u prtljažniku u vožnji van grada, zaprijećena je kazna.
Vozači autobusa i kamiona od dodatne opreme moraju da imaju još i lopatice za čišćenje snijega. Vlasnici putničkih automobila nisu u obavezi da imaju ovu vrstu opreme, ali manja ili sklopiva lopatica za snijeg, koja ne košta mnogo a zauzima malo mjesta u prtljažniku, može vam pomoći u slučaju da vas iznenadi snijeg dok vam je auto na parking.

Preporuka je da gume na svim točkovima treba da budu iste jer je važno da svi točkovi pružaju isti nivo prijanjanja podlozi. Većina vozača ne razmišlja o tome da ako su, recimo, na zadnjim točkovima instalirane neodgovarajuće gume, oni će slabije kočiti u zimskim uslovima i imati neuporedivo veću mogućnost proklizavanja u krivinama i prilikom kretanja.

Takođe, ako se stavljaju gume koje ste već koristili prethodnih zima, mora se voditi računa da dubina šare bude najmanje 4 mm. Sve manje od toga nije dozvoljeno.

Osnovnu razliku između ljetnjih i zimskih guma, pored šare, čini i element silica. Silika je element koji omogućava bolje prijanjanje, odnosno bolje performanse pneumatika na niskim temperaturama. Ljetnji pneumatici na temperaturama ispod 7 stepeni nemaju efikasnost koju bi trebalo da imaju bez obzira da li se radi o mokrom ili suvom putu. Struktura gazećeg sloja se stvrdne i samim tim performanse pneumatika nisu na zadovoljavajućem nivou.

Vozači često vozači kažu da ako voze samo po gradu, da im za to ne trebaju zimske gume. To je zaista zabluda zato što upravo u gradu imamo najveći broj zaustavljanja i kretanja iz mjesta gdje je zimski pneumatik najpotrebniji, prenosi B92.

(Alen Avdić)
 
GumeSnijeg
1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.