U dosadašnjoj 55-godišnjoj istoriji Porschea 911, njemački proizvođač ponudio je sedam generacija ovog sportskog modela.
Najnovija, 8. generacija sa fabričkom kodnom oznakom 992 upravo je debitovala na auto-salonu u Kaliforniji i kao što smo već mogli da vidimo ima prepoznatljivi dizajn uz par stilskih novina na spoljašnjosti.
Enterijer je pretrpio nešto veće promjene u odnosu na odlazeću generaciju.
U Porscheu kažu da je instrument tabla dizajnirana pod retro uticajem 911-ice iz 1970-tih, sa više četvorougaonih formi, dok je u centralnu konzolu skladno ukopljen novi 10,9 inčni ekran multimedijalnog sistema.
Na gornjem dijelu komandne table tradicionalno je smješten analogni sat.
Promjene su se dogodile i ispod poklopca motora, gdje se nalazi novi i unaprijeđeni turbo-punjeni 3.0 litarski 6-cilindraš.
Ovaj turbo motor prvi put je korišćen u odlazećoj generaciji 911-ice, a sada u bazičnoj verziji novog modela isporučuje 385 ks, umjesto ranijih 370 ks.
Potentnija Carrera S dobila je isti agregat, ali sa 450 ks, što je za 30 ks više nego kod prethodne S verzije.
Novi Porsche 911 Carrera S zahvaljujući unaprijeđenom motoru od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,7 s, u varijanti sa zadnjim pogonom, odnosno za 3,6 s u opciji sa pogonom na sva četiri točka.
U obje varijante vrijeme za koje se stiže do stotke skraćeno je za po 0,4 s u odnosu na prethodnu generaciju. Porsche 911 Carrera S može 0-100 km/h čak i još brže (za 0,2 s) ukoliko se izabere opcioni Sport Chrono paket.
Njemački proizvođač saopštio je da maksimalna brzina verzije 911 Carrera S iznosi 308 km/h (306 km/h u verziji sa pognom na sva četiri točka).
Modeli 911 Carrera i Carrera S standardno se isporučuju sa sedmobrzinskim manuelnim mjenjačem, dok je osmostepeni automatik sa duplim kvačilom dostupan kao opcija, prenosi CDM.
Još jedna od doplatnih opcija je i sistem upravljanja na sva četiri točka.
Porsche je objavio i cijene nove 911-ice, pa tako Carrera S u Njemačkoj košta od 120.125 eura, dok Carrera 4S ima cijenu od 127.979 eura.
(Lejla Trle)