Top 5 pouzdanih automobila do šest hiljada KM: Dijelovi se lako nalaze, preporučuju ih i stručnjaci
Izabrati dobar polovan automobil može biti prava avantura, a pre nego što se u nju upustimo moramo da uzmemo u obzir nekoliko stvari.
Na sajtovima i grupama za prodaju polovnjaka, najpopularnije su pretrage vozila do 3.000 eura (oko 6.000 KM), pa ćemo sada razmotriti šta bi sve trebalo uzeti u obzir prilikom odabira najboljih kola.
Na listi do 3.000 eura ne bi trebalo tražiti dizelaše jer je za taj novac gotovo nemoguće uzeti auto sa kojim poslije nećete imati skupih kvarova, ulaganja i problema.
Prije svega, svaki vozač bi trebalo da traži automobil u skladu sa svojim potrebama - nekome je dovoljan manji, ali neko drugi traži najbolje porodično vozilo.
Stručnjaci preporučuju da treba utvrditi da je "održavanje prihvatljivo" da se ne bi 3.000 eura ubrzo pretvorilo u mnogo veću sumu, a kako se ipak radi o polovnjacima, neki servis će kad-tad doći na red, pa se obavezno moramo konsultovati sa majstorom šta je najbolje učiniti.
Kao i prilikom svake druge kupovine, treba imati u vidu da kasniji troškovi održavanja ne budu preveliki. Takođe, vizuelni izgled vozila je važan.
Nakon što su se ispunili svi ti uslovi, stručnjaci predlažu nekoliko automobila do 3.000 eura koji bi bili dobar izbor.
Interesantno je da su ova mala istraživanja na sajtovima za prodaju polovnih automobila pokazala da su pet od pet vozila evropskih proizvođača.
Opel Astra H
Možda i najbolja serija Astri od prve F pa sve do K je upravo Astra H.
Može se pronaći u dosta izvedbi, kao GTC sa troje vrata, hečbek sa petoro vrata, karavan, kabriolet ili veoma rijetko kao limuzina.
Spoljašnji kvalitet izrade je na vrhunskom nivou, svi dijelovi podvozja su masivni i kvalitetno izrađeni. Čak i nakon više stotina hiljada kilometara nema primjetnih razlika.
Ipak, unutrašnjost je ta koja možda i utiče na slabiju prodaju - vozači se žale da joj praktičnost nije jača strana.
Astra K i dalje zauzima visoko mjesto među pouzdanim polovnjacima. Svojim oštrim linijama zadržala je svježinu u izgledu, iako je prošlo 20 godina od predstavljanja. Dobra je da se vozi po gradu, a i za duže relacije. Dobra stvar je da se majstori i dijelove za ovaj model lako mogu naći.
Fiat Grande Punto
Ovaj automobil se najčešće pojavljuje u preporukama polovnjaka do 3.000 eura kao veoma pouzdan.
Preporuka je za 1.4 benzinca sa 95 konjskih snaga.
U pitanju je solidan odnos kvaliteta za taj novac, a samim tim i veoma jednostavan i jeftin za održavanje.
Tokom svog početka je nosio ime Fiat Grande Punto, a kasnije i Punto Evo kada je bila blaga restilizacija.
Izbor se svodi na karoseriju sa troje ili petoro vrata, ali se preporučuje da se izbjegnu oni samo sa troje vrata.
Kvalitet izrade spoljašnjosti i unutrašnjosti nije na nivou kao kod drugih kandidata, ali je to realno očekivanej za ovu sumu.
Kod Grande Punta su sve popravke prilično jeftine, a dijelovi, kako novi tako i polovni, zaista su dostupni.
Renault Megane
Renault Megane, sa 1.6 benzincem, obično se opisuje kao auto "u koga se taksisti kunu".
Više prostora ćete dobiti saloon verzijom, ali verzija sa petoro vrata je praktičnija i ljepša.
Kada se odlučite za oblik, dobra vest je da se nijedan model nije pokazao kao loš, od 1,4 do Renault Sport 2,0 turbo modela sa 222ks, preneo je sajt Autoexclusive.
Kako se navodi, za svakodnevno korištenje po gradu i udobnu vožnju su dobre verzije 1,6l (među benzincima) i 1,5 turbo dizel. Ukoliko vam je potrebna snaga, 2,0 benzinac će vam je isporučiti.
Najveći problem kod ovog modela je pad vrijednosti novog automobila. Novi Megane gubi vrijednost brzo, zato treba obratiti pažnju kada kupujete skoro novog jer bi mogao da se nađe i za manje novca. Posle treće godine cijena pada drastično sporije.
Među povoljnijim, a pouzdanim polovnjacima se takiđe pominju i Peugeot 207, koji je odličan za gradsku vožnju, ali i na dužim relacijama, kao i Opel Corsa D.
Peugeotovim motori za preporuku su 1.4 i 1.6 benzinci, sa 75, odnosno 109 konjskih snaga, a kod Corse D se preporučuje 1.4 benzinac sa 90 konjskih snaga.
(Ajdin B.)