Ako primijetimo da kvačilo počinje podrhtavati prilikom kretanja ili dolazi do izmjene neobičnog zvuka prilikom pritiskanja i otpuštanja papučice kvačila ne treba zanemariti problem.
Stručnjak je objasnio koji se problemi mogu javiti sa kvačilom automobila i koliko su ti kvarovi ozbiljni: kvačilo, kuplung, lamela, korpa, druk lager, sajla, kuplung cilindar i slični česti termini koje čujemo od vozača kad govore o kvačilu, važnom dijelu vozila. Propadanje papučice kvačila može biti izazvano nastupanjem neispravnosti na prijenosnim elementima između papučice kvačila i potisne ploče kvačila, navodi HAK Revija.
Najčešće bi kod starijih vozila pucala sajla kvačila, a kod novijih vozila bi procurila hidraulika na sekundarnom cilindru, također određeni modeli vozila mogu imati i tipske već poznate probleme na ovom dijelu mehanizma, od pucanja plastičnih zupčanika ili polugica ispod papučice kvačila te puštanja hidrauličkih vodova od primarnog do sekundarnog cilindra i niza sličnih problema.
Gubitak prijenosa okretnog momenta na kotače je čest problem (poznato kao proklizavanje lamele). Prepoznatljivo je u vožnji da prilikom potrebe za ubrzavanjem vozilo ne može naglo ubrzati, a rad motora je popraćen povišenom bukom te naglim podizanjem broja okretaja motora bez značajnijeg ubrzanja vozila.
Proklizavanje tanjira kvačila (lamele) kod otpuštene papučice kvačila nije redovna funkcija pa zagrijavanjem kvačila dolazi do smanjenja stepena korisnosti kvačila i korisni rad motora prelazi u nepoželjno zagrijavanje kvačila koje može pregrijati kvačilo do potpunog otkazivanja i gubitka pogona na točkove. Uz pregrijavanje vozač može primijetiti bijeli dim iz motornog prostora i specifičan miris sličan elektronici koja je pregorjela zbog neispravnosti.
Kod opisanog problema pregrijavanja preporuka je stati i ohladiti kvačilo od 30 do 45 min i promijeniti stil vožnje koji neće uzrokovati naglo podizanje okretaja motora korištenjem vrha papučice pedale gasa (nemojte duboko pritiskati papučicu gasa) te na uzbrdicama korištenje nižih stepeni prijenosa. Naravno, ova metoda može pomoći ako je u početnoj fazi uočen efekt proklizavanja kvačila dok još nije došlo do dima i jakih mirisa paljevine.
To se najčešće događa na putovanjima, kad se kvačilo duže koristi i dobro zagrije ili se vozilo optereti prtljagom i drugim teretima koji redovno nisu prisutni u gradskoj vožnji jer je vozač najčešće sam u vozilu.
Nažalost, kada je u pitanju kvačilo, pomoć na cesti rijetko može izvesti brzo rješenje kako bi nastavili daljnje putovanje, popravak kvačila u idealnim uvjetima u servisu može potrajati u prosijeku od 1-5 radnih dana što u nekim slučajevima može biti ovisno nizu faktora o dostupnosti rezervnih dijelova do potrebe za specijalnim alatima i nizu drugih faktora. Preporuka je odazvati se na prve znakove neispravnog rada kvačila kako bismo mogli osigurati popravak u onom vremenskom periodu kad nam vozilo nije toliko neophodno.