Preduzeće GRAS raspisalo je nedavno konkurs za obuku 20 vozača tramvaja. Cijena po kandidatu je skoro 2.500 maraka, a nakon što polože vozački, niko im ne garantira posao. Prije pet godina, 80 tramvajdžija završilo je ubuku i danas sjedi kod kuće.
Među njima su i Abdulah Handžić, Mersid Žuga i Mirnes Katović. Kažu da su jedan mjesec pohađali teoretsku nastavu, a potom imali časove vožnje.
- Išao sam i na razne preglede, uradio RTG snimke kičme i glave. Sve me je to koštalo skoro 2.500 maraka i sada od toga nemam ništa. Ta vozačka mi može poslužiti jedino kao suvenir. Apsurd je ovo što su nam radili, samo nas tjeraju iz BiH – kazao je Handžić.
Prije nego što se prijavio na konkurs, u GRAS-u im je 2011. rečeno da će nakon obuke dobiti posao. No, radili su samo po šest mjeseci u dva navrata.
- Odlučili smo tužiti GRAS, tražimo svoj uloženi novac. Neki su dali posljednju marku za taj vazački, a nigdje u BiH ne mogu raditi. Ako žele, vratit ćemo im i vozačku – rekao je Handžić.
Direktor GRAS-a Avdo Vatrić kazao nam je, s druge strane, da su oni obučavali tramvajdžije jedino zbog zarade preduzeća, a ne zbog toga što im je trebalo vozača.
- Kada završe s obukom, niko im ne garantira zaposlenje u GRAS-u. Oni se prema vlastitoj želji prijave, a mi ih obučimo prema utvrđenom cjenovniku, jer smo jedini koji radimo takvu vrstu obuke – ističe Vatrić.
Adnan Himzanija, predsjednik Sindikata, navodi da se zaposlenici preduzeća trenutno u GRAS-u obučavaju za vozače tramvaja.
- Kako bismo smanjili broj zaposlenika, neki od radnika koji ispunjavaju uvjete, bit će prekvalificirani. To je odluka Uprave GRAS-a. A Sindikat nema nikakve veze sa prijemom vozača, mi to ne radimo – dodao je Himzanija.
(Dnevni avaz/Alen Avdić)