Premijer Kantona Sarajevo Elmedin Konaković primio je učenike devetog razreda Osnovne škole Safvet-beg Bašagić, članove sekcije Civitas te pedagogicu Samelu Alagić i direktoricu škole Lejlu Dizdarević.
Moć i autoritet čelnika u vlasti, nastavnog osoblja, te reforme u obrazovanju, bile su teme ovog susreta, saopćeno je iz kantonalne pres-službe.
Učenici koje je primio Konačković učesnici su projekta “Ja građanin”, koji se realizira u okviru nastavnog predmeta Građansko obrazovanje, a jedna od tema koju trenutno obrađuju je "Autoritet i moć ili moć i autoritet".
Kako su istaknuli, namjera im je bila da neposredno i otvoreno o toj temi razgovaraju i s premijerom Konakovićem te saznaju između ostalog "da li on kao čelna osoba u Vladi KS u svom radu koristi moć, autoritet ili nešto drugo te šta učenici mogu očekivati od Vlade u narednom periodu kad su u pitanju njihova prava". Pitanja primjene moći i autoriteta nastavnika također su bila u fokusu razgovora.
Premijer je gostima odgovorio da u svom radu ne koristi moć, ali autoritet da, koji, dodao je, s obzirom na funkciju koju obnaša, mora imati, ali i da je ključni preduslov za to znanje o određenoj oblasti.
- Neko ko obavlja ovu funkciju i koristi svoj autoritet često dolazi i u neugodnu situaciju jer ljudima kojima je pretpostavljen mora reći i nešto što ne žele čuti, posebeno onima koji su pogriješili ili bi mogli raditi bolje. Takve situacije se dakle dešavaju i bilo ko ko obavlja javnu funkciju to ne može bez autoriteta - kazao je premijer.
Potrcrtao je da moć ne znači isto što autoritet te se složio s mišljenjima učenika da se nastavnički autoritet ogleda u onome što izaziva poštovanje, dok je neuvažavanje i ignorisanje mišljenja učenika demonstracija moći.
U razogovoru je otvoren i niz aktuelnih pitanja vezanih za osnovno obrazovanje u Kantonu Sarajevo. Učenici su premijeru otvoreno iznosili njihova mišljenja, prijedloge i pitanja vezano za predstojeću eksternu maturu u osnovnim školama, kao i za tek utvrđeni Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju Kantona Sarajevo.
Mišljenja su da ovi reformski procesi trebaju biti transparentniji u smislu da škole treba mnogo ranije obavijestiti o katalozima pitanja za eksternu maturu kako bi se učenici na vrijeme mogli pripremiti. Smatraju i da trebaju biti aktivniji sudionici svih važnih pitanja koja se tiču njihove budućnosti te da treba poboljšati komunikaciju na relaciji učenik-nastavnik. Mišljenja su da nastavnici moraju imati više empatije prema učenicima te više razgovarati s njima.
Premijer je učenicima objasnio da eksterna matura ne podrazuimjeva samo provjeru njihovog znanja nego i da je to dobar model evaluacije rada nastavnog osoblja u školama, da će njeni rezultati moći poslužiti nadležnima kako da se odrede prema onima koji svoj posao ne obavljaju na najbolji način.
Istaknuo je da u fokusu započetih reformi u obrazovanju moraju biti isključivo učenici i njihovi interesi te između ostalog naveo neophodnost korjenite reorganizacije Prosvjetno-pedagoškog zavoda koji mora biti korektivni faktor i kontrolor rada nastavnog osoblja i obrazovnih procesa, s čime su se složili svi učesnici sastanka.
Učenici su zahvalili premijeru za otvoreni razgovor i najavili da će tema njihovog narednog istraživanja biti "Demokratija ili partokratija", ali i povod za još jedan razgovor.
(Fena/Alen Avdić)