28.12.2019. 13:15
0
Elvira Dilberović pozvala Vladu KS da zajedno pristupe reformi obrazovnog sistema
Odluka Vlade Kantona Sarajevo donesena 20. decembra, a odnosi se na formiranje Ekspertnog tijela koje bi trebalo u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja, nauke i mladih KS, rukovoditi reformskim procesima u obrazovnom sistemu ovoga kantona u iduće tri godine, iznenađuje i odstupa od principa zajedničkog djelovanja i usklađivanja obrazovnih politika koje su neophodne unutar svih kantona u Federaciji BiH.

Navela je to federalna ministrica obrazovanja i nauke Elvira Dilberović u današnjem saopćenju, te ističe da ovo ministarstvo već godinama upozorava na neujednačenost obrazovnih politika u Federaciji BiH i potrebu ujednačavanja nastavnih planova i programa zasnovanih na ishodima učenja.

Podsjeća da je 2015. godine formirano Stručno tijelo za izradu dokumenta Strateški pravci razvoja obrazovanja u Federaciji 2016.-2020., čemu je Koordinacija ministara obrazovanja i nauke, čiji član je i Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, dala punu podršku.

FMON je izvršilo detaljnu, stručnu analizu obrazovnih politika u Federaciji BiH, a rezultat je zaključak da su evidentna odstupanja od Okvirnog zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju u BiH. Nažalost, preporuke usvojene na Koordinaciji nikada nisu implementirane od kantonalnih ministarstava.

PISA istraživanje 2018. je, nažalost, potvrdilo da je nužna izrada Akcionog plana za implementaciju zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, koji bi se definirali na ishodima učenja, na način da se nastavni planovi i programi kantona u Federaciji BiH međusobno usklade.

-Rezultati PISA istraživanja su skrenuli pažnju na to da promjene u obrazovanju ne mogu čekati i da trebaju biti postavljene kao prioritet u društvu svih nas, a ne kao parcijalni interes pojedinog kantona - ističe ministrica Dilberović.

Podsjeća da je na inicijativu FMON prije nego su bili poznati rezultati PISA istraživanja, održana 14. sjednica Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, na kojoj je donesen zaključak o formiranju Radne grupe i podgrupa za izradu Okvirnog kurikuluma za osnovnu školu zasnovanog na ishodima učenja.

Na tematskoj sjednici Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, održanoj 24. decembra, a na kojoj su isključivo analizirani rezultati i preporuke PISA istraživanja, jedan od temeljnih zaključaka bio je da ministarstva obrazovanja i nauke u Federaciji BiH trebaju sa pedagoškim zavodima raditi na razvoju i inoviranju programa stručnog usavršavanja direktora škola, nastavnika i stručnih saradnika u školama, kako bi se podigao kvalitet nastavnog  procesa i uvele savremene metode odgojno-obrazovnog rada koje se više fokusiraju na razvoj kritičkog mišljenja, riešavanja problema i općenito funkcionalnih znanja i vještina kod učenika. 

Zbog svega navedenog, FMON poziva nadležne u Vladi KS, Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, kao i sva resorna ministarstva drugih kantona na zajednički pristup reformskom procesu obrazovnog sistema radi dobrobiti cijele zajednice, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja.

(Fena / Haris Ahbabović)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.