13.8.2024. 10:18
0
Ministarstvo o zatvaranju Mjedenice: Zabrinuti smo za sigurnost djece, radimo na rješenju
Nakon informacija da se internat Zavoda Mjedenica zatvara te da će 11 učenika ostati bez smještaja i vjerovatno više neće moći nastaviti redovno školovanje, oglasilo se i Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo.

Kako navode iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, "ubrzano rade na kreiranju uvjeta za rad navedenog internata, kako bi se omogućilo učenicima da nastave boraviti u internatu od septembra nove školske godine, dok se ovo pitanje ne riješi sistemski i u najboljem interesu djece".

- Pitanje internatskog smještaja djece s teškoćama ne može se dugoročno rješavati kroz odgojno-obazovne ustanove jer je potrebno osigurati 24-satni boravak djece, ali i medicinsku, ljekarsku i tehničku njegu i brigu za što ne postoji osnov u sektoru odgoja i obrazovanja, a posebno uvažavajući činjenicu da se radi o vrlo osjetljivoj kategoriji djece / učenika iz cijele Bosne i Hercegovine. U tom smislu, posebna zabrinutost se ogleda u dijelu sigurnosti djece smještene u internat, odnosno cjelodnevni boravak.

Stoga pitanje internatskog smještaja djece s teškoćama, ako se nastoji riješiti kvalitetno i u najboljem interesu djece, treba biti delegirano prije svega resorima zdravstvene i socijalne zaštite - navode iz Ministarstva.

Ističu kako ni u prethodno važećim Pedagoškim standardima i normativima pitanje internatskog smještaja nije bilo jasno definisano niti propisano.

- U dijelu navoda, da se zatvaraju dnevne radionice, želimo skrenuti pažnju da su se dnevne radionice realizirale s odraslim osobama, a pitanje brige i okupacionih terapija odraslih osoba i osoba koje nisu učenici Zavoda nije moguće propisati aktima koji uređuju oblast odgoja i obrazovanja, niti su dnevne / radno-okupacione radionice prepoznate kao oblik odgojno-obrazovnog rada.

Te su radionice namijenjene odraslim osobama s teškoćama, trenutno u Zavodu Mjedenica ih posjećuju, prema njihovim mogućnostima, osobe od 16 do 62 godine starosti, a Zavod Mjedenica ima predškolski nivo i osnovnoškolski nivo obrazovanja. Pružanje navedenih usluga za osobe sa invaliditetom je važno i značajno za njihovu socijalizaciju, stoga se ova problematika, ponavljamo, treba delegirati resorima socijalne i zdravstvene zaštite u skladu s njihovim nadležnostima - navodi Ministarstvo.

Navode kako "pružanje usluga brige i sadržaja usmjerenih na okupaciju i organizaciju slobodnog vremena odraslih osoba sa invaliditetom nije sastavni dio odgojno-obrazovnog rada".

U cilju sveobuhvatnog uvida u odgojno-obrazovni rad djece sa teškoćama u Kantonu Sarajevo, navodi Ministarstvo, smatraju važnim javnost upoznati sa sljedećim:

- U Kantonu Sarajevo djeca / učenici s teškoćama, osim redovnih odgojno-obrazovnih ustanova, pohađaju i pet centara u kojim se odgajaju i obrazuju djeca / učenici s teškoćama.
- Ministarstvo posebnu pažnju posvećuje unapređenju inkluzije djece / učenika s teškoćama, te su u toku prethodnih godina evidentna značajna ulaganja u stručni kadar za rad s djecom / učenicima s teškoćama u smislu zapošljavanja značajnog broja asistenata u grupi / odjeljenju, logopeda, edukator-rehabilitatora, psihologa, stručna usavršavanja i dr. Posebna intencija Ministarstva je da se omogući svakom djetetu pravo na odgoj i obrazovanje (što je isključiva nadležnost Ministarstva), bez diskriminacije prema bilo kojem osnovu.
- U toku školske 2023/2024. godine više od 250 djece s teškoćama pohađa privatne i javne redovne vrtiće i više od 600 učenika s teškoćama pohađaju redovne osnovne i srednje škole.
- Također, roditelji djece / učenika s teškoćama donose odluku da li će njihova djeca pohađati redovne odgojno-obrazovne ustanove ili centre u kojima se putem Ministarstva osigurava podrška za djecu / učenike u vidu osiguranja značajnog broja stručnog kadra, (edukatora-rehabilitatora, logopeda, asistenata u grupi / odjeljenju).

Kako poručuju, u narednom periodu će poduzimati aktivnosti kako bi se omogućila optimizacija rada centara za učenike koji ne mogu po principu inkluzije pohađati redovne škole, te kako bi se razvila resursna uloga centara u pružanju podrške inkluzivnom obrazovanju u redovnim školama.

- Smatramo da škole za specijalno obrazovanje imaju potrebne stručne i materijalne resurse da budu istinska podrška inkluzivnom odgoju i obrazovanju - zaključuju.

(Erna H.) 

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.