Motivacijski govornik i marketinški stručnjak Kemal Balihodžić kao ključni problem u motivaciji uposlenika naveo je nedostatak komunikacije između menadžmenta, šefova i radnika, ali i nepostojanje sistema lojalnosti i pohvale.
On govorio o svrsi i postizanju motivacije uposlenika, zatim motiviranju mladih da ostanu u Bosni i Hercegovini, ali i značaju video servisa u marketingu.
Balihodžić je u radu primijetio da veliki broj kompanija ima problem s motivacijom uposlenika kroz finansijski aspekt, ali da su istraživanja pokazala da plaća radnika u motivacijskoj ljestvici zauzima tek treće ili četvrto mjesto. Kao rješenje naveo je izdvajanje resursa za motivaciju uposlenika kroz redovno organiziranje seminara, team buildinga, ali i razgovora.
- Uvijek će postojati nezadovoljni radnici, ali ukoliko postoji mogućnost da povećate produktivnost radnika, ostvarit ćete još veći uspjeh - poručio je.
Jedan od načina povećanja motivacije je, dodao je Balihodžić, raspodjela radnih mjesta unutar firme kako se uposlenik ne bi 'zasitio' određenog posla i kako bi se stvorio sistem zadovoljstva unutar kompanije.
- Radnici nisu mašine i velike svjetske kompanije danas izdvajaju mnogo novca za motivaciju radnika za što postoji milion načina - naglasio je.
Govoreći o odlasku mladih iz Bosne i Hercegovine, Balihodžić smatra da oni trebaju odlaziti u razvijenije države kako bi usvajali nova znanja i vještine, upoznali ljude, i u konačnici sve to iskoristili za dobrobit svoje države. Iako većina građana okrivljuje državu i obrazovni sistem za odlazak mladih, on ističe da postoji kulturološki i sociološki fenomen da mladi u BiH očekuju da dobiju siguran posao u državnoj firmi.
Međutim, mladi koji ne žele otići, dodao je, trebaju dobiti priliku da se educiraju u BiH.
- Oni se moraju suočiti sa realnošću, jer živimo u svijetu kapitalizma, što znači da se trebaju educirati kako bili traženi na tržištu rada - naglasio je.
Rješenje je, istakao je Balihodžić, u davanju prilike mladim ljudima da uče kako da komuniciraju sa klijentima, nadređenima, ali u budućnosti i sa podređenima. Iskazao je potrebu i za edukacijom univerzitetskih profesora i poslodavca kako bi svoja znanja na što bolji način prenijeli studentima i uposlenicima.
Kao negativan fenomen, izdvojio je pesimizam mladih koji vjeruju da bez političke podrške ne mogu ništa ostvariti.
Balihodžić se također osvrnuo i na značaj video servisa kao budućnost reklamiranja i medija. Kazao je da prema posljednjim statistikama američkog Amazona, one kompanije koje u svojoj deskripciji imaju video, povećavaju prodaju za 35 posto.
Kao razlog tome naveo je činjenicu što je pažnja ljudi smanjena na dvije do četiri sekunde, te da u užurbanom svijetu ljudi nemaju vremena da čitaju duge tekstove. Iznio je podatak da video kanal "Youtube" dnevno bilježi više od četiri milijarde posjetilaca, što je dokaz da je budućnost medija u video servisu.
Također je govorio i pojavi 'influensera' na društvenim mrežama i 'youtubera' sa velikim brojem pratilaca koje u posljednje vrijeme angažiraju i najuglednije svjetske kompanije kako bi reklamirali njihove proizvode.
Mišljenja je da će u budućnosti i koncept videa biti promijenjen te da više neće biti 'isceniranih' videa, već da će biti originalni i autentični. Kompanije koje već sada počinju razvijati takve vrste oglašavanja, zaključio je Balihodžić, moći će preživjeti vremena koja dolaze.
Kemal Balihodžić je osnivač i direktor sarajevske marketinške agencije "UpTrend Marketing Solutions". Završio je dodiplomski i magistarski studij o međunarodnim odnosima, a sada radi na doktoratu u polju finansijskog marketinga. Objavio je knjigu "Rođeni za uspjeh: od aplaudera do aplauza" 2016. godine, a vodio je seminare o povećanju motivacije uposlenika u mnogim kompanijama i institucijama, među kojima je i Vanjskotrgovinska komora BiH i Ministarstvo vanjskih poslova BiH.
(Fena/Admir Oručević)