24.9.2020. 12:31
0
Majevički sir Zarac - Očuvanje tradicije i podrška ženama u udaljenim selima
Uz podršku Sweden/USAID FARMA II projekta, konsultantska kompanija Havrex d.o.o. iz Banje Luke pomaže Opštini Lopare da oživi proizvodnju majevičkog Zarac sira, za šta će biti zadužene žene iz udaljenih sela.

- U Opštini Lopare smo bili sasvim drugim poslom, kad je u razgovoru pokrenuta i tema Zarac sira čija proizvodnja je stavljena u kontekst pomaganja ženama iz udaljenih sela na planini Majevici. Ove žene još ga proizvode, a nisu bile uključene ni u jedan lanac vrijednosti mljekarske industrije - izjavio je direktor Havrexa Zoran Pavlović.

U Havrexu su dodatno razmotrili ovo pitanje i u dogovoru s opštinom su konkurisali za grant sredstva koja je dodjeljivao Sweden/USAID FARMA II projekat.

- U suštini, cilj nam je bio da napravimo prve korake ka pokretanju organizovane proizvodnje standardizovanog i certifikovanog majevičkog sira Zarac, kojeg bi proizvodile desetine poljoprivrednica i koji bi postao dostupan na policama supermarketa - rekao je Pavlović.

Po njegovim riječima, u udaljenim selima Majevice živi najmanje 50 do 60 poljoprivrednica koje u prosjeku imaju dvije do tri krave. Kao dio tradicije, one i dalje proizvode sušeni sir Zarac.

- Svaka od ovih žena pravi svoju vrstu Zarca. Njihovi sirevi imaju odličan okus iako nisu testirani u laboratoriji niti imaju certifikate o sigurnosti hrane. Jedino mjesto na kojem ih je moguće kupiti je na lokalnim pijacama nakon što ih žene donesu ili u njihovih kućama kad im neko ode u posjetu - objašnjava Pavlović.

Kako bi osnažili žene sa Majevice tako što će njihov proizvod plasirati na veća tržišta, kao i da održe tradiciju proizvodnje sira Zarac, Havrex se opredijelio za osnivanje ženske zadruge koja bi ujedinila žene u istom cilju i zadužila ih za proizvodnju i prodaju sira.

- Zajedno sa opštinom smo identifikovali prvih 16 žena zainteresovanih za osnivanje mljekarske zadruge, koje su se složile da standardizuju svoje sireve u smislu recepta, veličine, oblika i brenda, te su spremne krenuti na taj put kako bi sir Zarac konačno našao svoje mjesto u supermarketima - napominje Pavlović.

Havrex sada ubrzano radi. Prva sesija savjetovanja sa 16 žena održana je sredinom jula o svim koracima koje treba poduzeti do sredine septembra.

- Organizovali smo svoj rad u nekoliko faza. Nakon početnih konsultacija, prešli smo na praktične i teorijske obuke o standardizaciji proizvodnje sira Zarac, a napravićemo i 100 priručnika za proizvodnju. Da bismo pružili podršku ženama i njihovoj budućoj zadruzi, obezbijedićemo i dvije sušare kako bi u jednakim uslovima mogle sušiti sir - objašnjava Zoran Pavlović, direktor Havrexa.

Sljedeći korak će biti dobijanje certifikata o sigurnosti hrane od nadležnih veterinarskih službi. Posljednja dva koraka u procesu biće registracija zadruge i razvoj robne marke, etiketa, kao i poslovnog i marketinškog plana.

- Naš savjet će biti da se u početku krene sa proizvodnjom sira u pakovanjima od 250 grama i od pola kilograma, koje bi plasirali samo u odabranim trgovinama. Bitno je da se u početku izgradi prepoznatljiv brend - naveo je Pavlović.

Kako zadruga bude rasla, dodaje on, količine sira Zarac bi trebale postati dovoljne za ulistavanje u različitim lancima supermarketa.

- Kad se to dogodi, znaćemo da su se naši napori isplatili i da žene s Majevice u potpunosti koriste zadrugarski način rada i čuvaju sir Zarac od zaborava - zaključio je direktor Havrexa, saopćeno je iz Sweden/USAID FARMA II projekta.

(Fena)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.