30.12.2015. 15:13
9
Zabrana za automobile ispod Euro 3 standarda: Pogledajte koliko se vozači u Sarajevu pridržavaju te odluke MUP-a KS
Kako smo jučer pisali na našem portalu, sinoć od ponoći je u Kantonu Sarajevo počela zabrana vožnje automobila koji imaju Euro 1 i Euro 2 standard, pošto je standard Euro 3 postavljen kao minimalna granica automobila koji se mogu voziti. Zabrana je na snagu stupila sinoć od 00:00 sati.

Prema statističkim podacima, u Kantonu Sarajevo postoji čak 40.376 vozila koja ne zadovoljava Euro 3 normu te im je, u skladu sa odlukom Vlade KS, od sinoć zabranjen promet na ulicama u Kantonu Sarajevo. To se, ipak, ne odnosi na druge kantone u BiH, gdje ova odluka nije na snazi.

Na području Kantona Sarajevo u 2014. godini bilo je ukupno 130.347 registriranih automobila. Od tog broja, 40.376 vozila su starija od 15 godina, odnosno proizvedena su prije 1999. godine. Od ukupnog broja vozila starijih od 15 godina, 37.082 su putnički automobili.

S obzirom na to da je Euro 3 norma stupila na snagu 2000. godine, iako pojedini automobili proizvedeni 1999. i 1998. godine također zadovoljavaju Euro 3 normu, može se slobodno zaključiti da u Kantonu Sarajevo skoro svako treće vozilo ne zadovoljavaju Euro 3 normu, što danas, kada je ovo pravilo stupilo na snagu, građanima predstavlja veliki problem.

Na ulicama brojni automobili koji ne ispunjavaju standarde

Ipak, mnogo je onih koji su se očito oglušili na spomenutu odredbu, pa su se i danas mogli vidjeti na ulicama u svojim automobilima, iako je jasno da takvi automobili ne zadovoljavaju normu Euro 3. Pozvali smo portparola MUP-a Kantona Sarajevo, Irfana Nefića, kako bismo ga pitali koliko je do sada automobila isključeno iz saobraćaja, koje su predviđene kazne, te na kojim mjestima se nalaze policijske kontrole i koliko često se kontrolišu učesnici u saobraćaju.

"Sve što vam mogu reći je to da pripadnici MUP-a KS rade na kontroli učesnika u saobraćaju i da su napori udvostručeni. Policija kontroliše automobile u skladu sa odredbom koja je sinoć stupila na snagu. To je jedino što vam mogu reći", kratko je rekao za Source.ba Irfan Nefić, te nam poručio još jednom da je to sve što nam u ovom trenutku može reći.

Međutim, iz MUP-a KS smo nešto kasnije dobili sljedeće saopćenje:

"Postupajući u skladu sa  Zaključkom Vlade KS, kojim su utvrđene izmjene i dopune Plana interventnih mjera u slučajevima prekomjerne zagađenosti zraka u Kantonu Sarajevo, policijski službenici područnih policijskih stanica i Jedinice za saobraćaj Uprave policije, MUP-a Kantona Sarajevo, vrše pojačane kontrole saobraćaja u vremenskim periodima i područjima, kako je to Zaključkom Vlade određeno.  U skladu s tim, policijski službenici vozila koja ne odgovaraju utvrđenim normama, odnosno automobile čiji motori imaju normu nižu od Euro 3 i teretna vozila propisane ukupne mase preko 3,5 tona u prethodno određenim zonama u vremenskim periodima 06:00 – 10:00 i 15:00 – 00:00 sati, isključuju iz saobraćaja.  Koristimo priliku, da još jedanput apelujemo na vozače,  da se strogo pridržavaju naloženih mjera, kako bi one imale stvarne efekte i  doprinijele poboljšanju ukupnog stanja na području KS, kada je riječ o problemu prekomjerne zagađenosti zraka", piše u saopćenju MUP-a.

Ipak, samim prolaskom kroz grad, tačno u podne, nismo vidjeli gotovo nijednu jedinu policijsku patrolu koja bi kontrolisala vozače, tačnije njihove automobile, a na fotografijama koje smo napravili danas oko 13:00 sati vrlo je lako uočiti da je na cestama ponovo veliki broj automobila koji ne ispunjavaju zadati Euro 3 standard. Koliko je stanje sa automobilima u našoj zemlji poprilično očajno, što je i logično s obzirom na tešku ekonomsku situaciju u zemlji, govori podatak da se u zemljama EU primjenjuje standard Euro 6. Prema nezvaničnim informacijama, MUP KS je od ponoći pa do 11:00 sati danas na vanredni tehnički pregled poslao 20 automobila.

Euro 3 standard izduvnih gasova

Kada je u pitanju norma Euro 3, to je naziv za regulative Evropske unije kojima se propisuju gornje granice pojedinih materija u izduvnim gasovima motora. Na tlu Evropske unije Euro 1 norma je stupila na snagu 1993. godine, dok je norma Euro 2 na snagu stupila prije 19 godina. Euro 3 je stupio na snagu 2000. godine i prema stručnim podacima izduvni gasovi su smanjeni za 40 posto u odnosu na Euro 1 normu. Još oštriji standard (Euro 4) stupio je na snagu 2005. godine i njime je emisija štetnih tvari smanjena za 60 posto u odnosu na Euro 1 normu.

Ipak, brojni građani Sarajeva su opravdano nezadovoljni s obzirom da ta vrsta automobila nije jedini zagađivač zraka u Kantonu Sarajevo. Automobili su, primjera radi, u odnosu na toplane, privatne kuće i neke druge objekte koji koriste čvrsta goriva veoma mali zagađivači, pa je donekle opravdana ljutnja građana.

Tako je računica ukoliko želite znati da li vaš automobil ima standard Euro 3 sasvim jednostavna. Većina automobila koji su proizvedeni prije 2000. godine nemaju standard Euro 3, iako postoji i određeni broj automobila koji su napravljeni 1998. i 1999. godine, a koji ima standard Euro 3. 

Poznatiji prozvođači automobila su počeli sa proizvodnjim automobila po Euro 3 standardima još od 1998. godine. Međutim, problem je što su istovremeno proizvodili identične tipove motora po Euro 2 i Euro 3 standardima za različita tržišta. Proizvođači su koristili odgovarajuće oznake na motorima da bi ih razlikovali, ali tu nije postojao jedinstven standard u obilježavanju. Neki od uvoznika su se potrudili da među prvima pomognu potencijalnim kupcima javno objavljujući odgovarajuće oznake. 

Primjera radi, u vozila koncerna Volkswagen (VW, Audi, Seat, Škoda) su prvi put počeli da se ugrađuju motori sa kvalitetom izduvne emisije Euro 3 1998. godine, iako su nova vozila trebala ispuniti taj standard tek 2000. godine. To ne znači da su svi motori proizvedeni od te godine Euro 3, jer su paralelno nastavili da se proizvode i motori sa drugačijim kvalitetom izduvne emisije. 

Nije potrebno dovoljno matematike da shvatite da je Golf 2, sada već legendarni automobil koji se vozi na cestama u BiH, automobil kojeg u Kantonu Sarajevo ovih dana ne biste mogli voziti, jer nijedan Golf 2 nema standard Euro 3, što je i razumljivo za automobil koji se prestao proizvoditi još 1992. godine. 

Ukoliko niste sigurni da li vaš automobil ima standard Euro 3 i da li ga možete voziti na ulicama KS, sve vam jasno piše u vašoj saobraćajnoj dozvoli na stranici broj tri. Te podatke možete pronaći ispod podataka o broju kubika, kilovata i vrsti goriva vašeg automobila. Taj podatak se nalazi pod oznakom broj 11.

Novinar: Haris Ahbabović
Foto: Haris Ahbabović / Source.ba

9
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.