11.6.2018. 12:27
6
Evo ko su oni koji su nam najviše "zabiberili", pa danas plaćamo visoke cijene goriva u BiH
FOTO: Dnevni Avaz
Sve je počelo sa usvajanjem akciza. Već tada najavljena poskupljenja goriva donijela su poprilično nezadovoljstvo među građanima Bosne i Hercegovine, ali se obični građanin ove zemlje nakon 24 sata pomirio sa novim poskupljenjima.

Ipak, da stvar bude mnogo ozbiljnija, nakon usvajanja akciza smo imali četiri poskupljenja goriva u BiH, pa je danas cijena nafte gotovo pola marke veća u odnosu na period prije usvajanja akciza.

Usvajanje akciza su zloupotrijebili i naftni distributeri, prema riječima stručnjaka, ali je visoku cijenu goriva u BiH odredilo i povećanje nafte na svjetskom tržištu, koje je uglavnom uzrokovano novim neslaganjima na relaciji SAD - Iran. Ipak, lavina je pokrenuta kada su zastupnici u Parlamentu BiH usvojili set zakona o akcizama.

Podsjećanja radi, za ovaj zakon su glasali zastupnici SDA, SBB-a, SNSD-a, HDZ-a BiH i HDZ-a 1990, dok su protiv ovog zakonskog rješenja glasali zastupnici Saveza za promjene, SDP-a, Demokratske fronte, A-SDA, BPS-a i Nezavisnog bloka.

Za izmjene zakona su glasali: Diana Zelenika, Predrag Kožul, Nikola Lovrinović, Miroslav Milovanović, Lazar Prodanović, Milica Marković, Monika Tomić, Fehim Škaljić, Mirsad Isaković, Damir Arnaut, Mirsad Đonlagić, Šemsudin Mehmedović, Safer Demirović, Šefik Džaferović, Amir Fazlić, Nermina Kapetanović, Staša Košarac, Borjana Krišto, Dušanka Majkić, Hazim Rančić, Asim Sarajlić i Nikola Špirić.

Za Source.ba portal danas su govorili Šemsudin Mehmedović, zastupnik SDA u Parlamentu BiH i čovjek koji je podržao usvajanje akciza, te ekonomski analitičar i član Nezavisnog bloka, Faruk Hadžić.

"Građani su potpuno upravu što su izašli na ulice da blokiraju saobraćaj, jer je očigledno da se naftaši ne prilagođavaju tržišnoj vrijednosti nabavne cijene nafte i naftnih derivata. Kada cijena pada, oni ne snižavaju cijene, ali povećavaju cijene kada raste cijena nafte na tržištu. Koriste svaku moguću priliku da povećaju cijenu nafte u maloprodaji. Prema tome, građani su potpuno upravu i mislim da ovaj građanski pritisak entitetske vlade moraju da shvate ozbiljno", kaže za Source.ba Šemsudin Mehmedović.

Mehmedovića smo upitali kako danas, nekoliko mjeseci nakon usvajanja zakona o akcizama, komentariše ono za šta je glasao i šta je podržao, s obzirom da veći dio javnosti u BiH optužuje upravo parlamentarce koji su glasali za akcize (među kojima je i on), te poručuju da je njihova krivica najveća u cijeloj priči.

"Podržao sam zakon kada su ispunjeni moji zahtjevi koji se tiču plavog dizela i praćenja sredstava za akcize. Da se to nije dogodilo, ne bih podržao taj zakon. Ovo poskupljenje ne treba vezati sa izglasavanjem zakona o akcizama, nego treba vezati sa nedisciplinom i neodgovornošću Vlade FBiH i Vlade RS-a koje se ponašaju nonšalantno. Zakon vrijedi za sve podjednako. Ne treba ići samo u tom pravcu da se krive oni koji su glasali za taj zakon. Mora se vršiti pritisak i na one koji se bave prodajom nafte", rekao je za Source.ba portal Šemsudin Mehmedović.

Ipak, protivnici usvajanja zakona o akcizama i ekonomski analitičari se ne slažu sa porukama vladajućih struktura i njihovih parlamentaraca koji su podržali set zakona o akcizama, te najveći dio krivice vide u njima.

"Upravo ti parlamentarci koji su izglasali akcize su bili okidač ovog divljanja cijena. Iako su upozoravani da će doći do negativnih efekata za građane BiH i ekonomiju naše zemlje, oni se nisu obazirali na ta upozorenja i izglasali su akcize. To uvođenje akciza su u istom trenutku iskoristili distributeri nafte i naftnih derivata, te su dodatno povećali svoje marže u tom trenutku. Vidimo sada da je rast cijena goriva na svjetskom tržištu djelomično uzrokovao rast cijena, a to su opet distributeri na neki način zloupotrijebili. Postoje dvije mjere koje se mogu hitno realizovati. Parlament BiH i Vijeće ministara mogu sutra zakazati hitnu sjednicu i ponuditi zakonsko rješenje. Vidim da su neke stranke već uputile u proceduru rješenje gdje se smanjuje cijena goriva za 15 feninga, 18 sa PDV-om, i na taj način se direktno može oboriti cijena goriva. Entiteti putem ministarstava mogu da izvrše provjere maloprodajnih marži distributera naftnih derivata i ograniče ih, kako bi svi podnijeli teret", kaže Faruk Hadžić za Source.ba portal.

Pitanje je koliko uopće ima volje da se bilo šta konkretno poduzme, te da li je vladajućim partijama, koje su ujedno i podržale akcize, u interesu da učine nešto kako bi se smanjile cijene goriva.

Sa druge strane, građani BiH su najavili da će svaki dan oko 17:00 sati blokirati ulice ukoliko se cijene goriva ne smanje.

"Građani su sa razlogom bijesni. I bez poskupljenja se jedva sastavljao kraj s krajem. Građani trebaju samo da izvrše dodatni pritisak i očekujem da će on biti sve značajniji, pa će vlast nešto morati učiniti po ovom pitanju. Državi ovo odgovara, jer će ona ubrati mnogo više PDV-a nego da nema rasta cijena. To ide njima diretno u budžet. To je jedan skriveni interes kako bi se došlo do novca putem PDV-a", rekao je na kraju razgovora za Source.ba portal Faruk Hadžić.

Novinar: Haris Ahbabović

6
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.