10.9.2018. 15:51
0
"Ne sjedaj na motor ljutit, pod adrenalinom, vrele glave. To te tjera da se ispušeš što većom brzinom, a tada se najbrže gine. Jednom sam uletio prebrzo u krivinu i umalo se direktno sudario sa automobilom"
FOTO: Facebook
Prema službenim podacima Federalne uprave policije (FUP) za 2017. godine, na cestama širom Federacije BiH poginulo je 170 osoba, što je ipak nešto manja brojka u odnosu na ranije godine.

Primjera radi, 2008. godina je rekordna po broju fatalnih nesreća u kojoj su poginule čak 243 osobe samo na području FBiH. 

Kada je u pitanju statistika za prošlu godinu, 6809 osoba je povrijeđeno u raznim saobraćajnim nesrećama na tlu FBiH, te je ta brojka znatno manja u odnosu na posljednjih 10-ak godina.

Podsjećanja radi, jedna od najcrnijih statistika datira iz 2015. godine kada je na području cijele Bosne i Hercegovine, u samo sedam mjeseci, stradalo 262 motociklista. Preciznije, 19 ih je poginulo, a još 243 su povrijeđena, i to je crni bilans za svega nekoliko mjeseci, pošto se tokom januara, februara, ali i dijela marta motocikli rijetko viđaju na saobraćajnicama zbog lošijeg/hladnijeg vremena.

Ništa bolju statistiku nemaju ni zemlje u regionu. U Hrvatskoj je svako treća poginula osoba vozila motocikl, dok je u Srbiji u posljednjih 10 godina stradalo čak 25.000 motociklista.

Za Source.ba portal danas je govorio Harun ef. Pašalić, mladi imam koji je poznat po svojoj zaluđenosti motorima, ali i čovjek koji je na motoru gotovo 10 godina. On se osvrnuo na sve češće nesreće u kojima stradaju vozači motora.

"Od 100 posto nesreća u kojima učestvuju vozači motora, nažalost 80 posto je krivica na vozačima automobila i drugih vozila. Veliki broj vozača ne gleda u retrovizor kada želi da pretekne drugi automobil. Ljudi imaju osjećaj da se ti s motorom možeš provući svugdje, ali nije tako. Motor je teže voziti nego auto, teže je upravljati u krivinama. Veća je brzina i naravno su veće šanse da se pogine. Ja vozim motor devet godina. Imao sam samo jednu nesreću i to u prvoj godini, kada sam pao s motora vozeći 20 km/h. To me je naučilo da kada mogu pasti s motora vozeći 20 km/h, onda mogu još lakše i kada vozim 120 km/h. Jedan moj prijatelj je prije pet mjeseci ostao nepokretan. Naletio je na pijesak na cesti i onda je odletio u kanal, te nažalost slomio kičmu", kaže Harun Pašalić za Source.ba portal.

Haruna smo upitali da li ga takve i slične situacije podsjete na činjenicu koliko je opasna vožnja motorom, te da li ga "nagovore" da prestane da vozi motor.

"Supruga mi sinoć govori: 'Ne smiješ više nigdje da ideš, beba nam, akobogda, dolazi sada krajem oktobra'. Žao ti bude kada vidiš da je neko nastradao. Iako ne znaš čovjeka, žao ti bude, jer ga nekako osjećaš kao prijatelja. Ne znam ovog čovjeka što je poginuo u Mostaru (op.a. jučerašnja nesreća), ali mi je jako žao, jer ima ta neka emotivna povezanost između nas motorista. Međutim, i dalje te tjera nešto da voziš motor, to je tako i jednostavno je jače od tebe. Truditi se da se vozi što normalnije i moliti Boga da ti se ništa ne dogodi", kaže Harun.

Koji bi to savjet Harun, kao vozač motocikla od gotovo deset godina, dao početnicima koji prvi put sjedaju na motor?

"Prvo, glava mora da bude hladna. Ne smiješ sjesti na motor ljutit, pod adrenalinom, vrele glave. To te onda tjera da se ispušeš što većom brzinom, a tada se najbrže gine. Pod dva, moraš uvijek znati šta gubiš u životu kada sjedaš na motor. Ostade majka da plače za tobom, ako pogineš, ostade žena bez muža, dijete ostade bez oca. Sve moraš staviti na vagu. Otvori sve oči i pazi kako voziš. Moram da savjetujem i druge vozače da paze kada pretiču, da pogledaju uvijek u retrovizore kada pretiču, ima li neki motor sa strane i slično", ističe Pašalić.

Naš sagovornik kaže da je bilo i situacija kada je pukom srećom izbjegao saobraćajnu nesreću, gdje je mogao ozbiljno nastradati.

"Jednom sam isključivo ja bio kriv. Uletio sam prebrzo u krivinu, ušao sam u suprotnu traku i onda mi je izletio automobil. Nekako me uspio izbjeći, jer bi bio direktan sudar. Drugi put sam vozio normalno glavnom cestom, a onda mi je izletio čovjek iz sporedne ulice koji uopće nije gledao u stranu, pa je samo izletio na cestu. Svašta pomisliš u sebi u tim trenucima. Kažeš sebi: 'Sljedeći put ću pripaziti'. Naravno da ti paziš, ali se nadaš da neće doći do sljedećeg puta. Hvala Bogu sve ide dobro i nadam se da ću još dugo godina voziti", rekao je na kraju razgovora za naš portal Harun Pašalić.

Novinar: Haris Ahbabović


0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.