15.4.2021. 15:30
0
Neki su na koljenima, neki su se potpuno ugasili: Gdje su danas, gdje lete i koliko su uspješne domaće aviokompanije sa Balkana
Sve zemlje nekadašnje Jugoslavije imaju ili su imale svoje državne aviokompanije, međutim veliki broj tih firmi danas uopće ne postoji, niti funkcioniše, ili su svoje operativne poslove i letove sveli na minimum.

Tako ćemo redom krenuti od onih aviokompanija koje više ne postoje, te koje su ugašene ili su bankrotirale.

Adria Airways, Slovenija

Jednja od njih je "Adria Airways", koja je bila nacionalna i najveća aviokompanija Slovenije sa sjedištem u Ljubljani. U trenutku bankrota imala je redovne međunarodne letove za 22 odredišta, uglavnom po Evropi. 

Baza kompanije bila je na aerodromu Ljubljana (Brnik). U decembru 2004. godine, Adria Airways je postala regionalna članica Star Alliancea. Adria Airways ukida sve letove u septembru 2019. godine i proglašava bankrot.

Kompanija je osnovana 1961. godine pod imenom "Adria Aviopromet" s osnovnim zadatkom obavljanja čarter letova. Od nizozemskog KLM-a kupuje četiri DC-6B aviona od kojih prva dva stižu u jesen 1961. godine, a druga dva u proljeće 1962. godine. 

MAT Macedonian Airlines, Sjeverna Makedonija

MAT Macedonian Airlines je bila nacionalna i najveća aviokompanija u Sjevernoj Makedoniji sa sjedištem u Skoplju. Bivši hab aviokompanije se nalazio na aerodromu Skoplje i obavljala je nekoliko letova sa aerodroma Ohrid. Od aprila mjeseca 2009. MAT ne saobraća sa svojim avionima. 

Početkom septembra 2009. godine, makedonski Direktorat civilnog vazduhoplovstva je izbrisala zadnji registrovani MAT-ov avion, Boing 737-500, iz registra aviona te zemlje.

Tokom 2009. godine, MAT je dao otkaz ugovora o radu čak 70 od 180 zaposlenih u kompaniji u pokušaju da uštedi. 

Montenegro Airlines, Crna Gora

Montenegro Airlines a.d. je bila aviokompanija osnovana 1994. godine. Prvi avion (Fokker 28 MK 4000) kupljen je u jesen 1996. godine, a dana 7. maja 1997. godine, obavljen je prvi let i to u Italiju. U njihovoj floti su bili dva Fokker 100 aviona, kao i tri Embraer 195 i jedan Embraer 190 avion.

Ova aviokompanija je bila bazirana u Podgorici i Tivatu. Montenegro Airlines je bila prva avionska kompanija na Balkanu koja je počela sa izdavanjem elektronske karte.

Prije nekoliko mjeseci, Vlada Crne Gore je proglasila likvidaciju ove kompanije, te je istu ugasila zbog brojnih minusa koje je kompanija napravila u posljednjih nekoliko godina. Mladen Bojanić, ministar kapitalnih investicija Crne Gore, najavio je krajem prošle godine da će biti osnovana nova kompanija "2 Montenegro".

Kosova Airlines, Kosovo

Kosova Airlines je bila avio-kompanija, sa sjedištem na aerodromu Priština. Ostvarivala je letove ka evropskim odredištima. Aviokompanija je osnovana u jesen 2003. godine uz pomoć UNMIK-a i Vlade Kosova.

Od 10. maja 2006. godine, jedini avion u floti Kosova Airlinesa, Boing 737-700, iznajmljen od njemačke aviokompanije Hamburg International, vraćen je matičnoj kompaniji i od tada Kosova Airlines ne ostvaruje letove. Kompanija i danas radi u saradnji sa drugim aviokompanijama koje organizuju letove do Prištine.

Fly Bosnia, BiH

Od onih koje su i dalje aktivne, ali sa vrlo malo ili gotovo nikako letova, su domaća Fly Bosnia. FlyBosnia je osnovana u novembru 2017. godine. Ova aviokompanija svoju razvojnu strategiju zasniva na vjerskom turizmu, a također je najavila da će započeti s evropskim letovima, uglavnom ka Londonu, Parizu i Rimu. 

U decembru 2018. godine, FlyBosnia je preuzela isporuku prvog aviona, A319-100 sa sarajevskom namjenom, a u planu je da do 2023. preuzme još 10 aviona. Dana 2. februara 2019. godine obavljen je prvi putnički let ove kompanije.

Od januara 2020. FlyBosnia obavlja letove od svoje baze u Sarajevu do Rijada, London Lutona i Rima. Od 16. decembra 2019. dostupni su direktni letovi od Mostara do Rima. FlyBosnia je od maja 2020. ponudila letove za Kuvajt, Jeddah i Al-Qasim.

Od ljeta prošle godine prvi čovjek naše domaće aviokompanije je Haris Čoloman. 

Croatia Airlines, Hrvatska

Croatia Airlines je hrvatska aviokompanija sa sjedištem u Zagrebu. Kompanija nudi međunarodne i domaće letove. Glavno sjedište je u Međunarodnom Aerodromu Zagreb.

Croatia Airlines je dioničko društvo s temeljnim kapitalom od 277.879.530 kuna, ukupnog broja od 27.787.953 redovitih dionica nominalne vrijednosti od 10,00 kuna. 

Uglavnom se organizuju letovi po cijeloj Hrvatskoj, ali redovni su letovi do Francuske, Belgije, Italije, Nizozemske, Njemačke, Španije, Portugala, Češke, Rusije, Velike Britanije i dr. Croatia Airlines ima četiri aviona.

Air Serbia, Srbija

Air Serbia svakako je najveća domaća aviokompanija od zemalja nekadašnje SFRJ, a ujedno ova kompanija je nasljednica čuvenog jugoslovenskog Jata.

Čvorište kompanije je beogradski aerodrom Nikola Tesla. Većinski vlasnik je Vlada Srbije (82%), a suvlasnik (sa 18%) je Etihad Airways, nacionalni avioprevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Do 15. oktobra 2017. godine prevezeno je 10 miliona putnika, dobre četiri godine nakon osnivanja kompanije pod ovim imenom.

Ova kompanija ima 21 avion, a prva je aviokompanija sa prostora nekadašnje Jugoslavije koja leti i preko granica Staroga kontinenta. Ovo je kompanija koja ima ubjedljivo najbolju ponudu letova od nekadašnjih zemalja SFRJ.

Pripremio: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.