29.5.2018. 13:56
2
“Jučerašnji saobraćajni kolaps izazvala je i prekomjerna upotreba motornih vozila. Neshvatljivo je da preko sto miliona KM stoji na računu, a mi ne znamo da ih iskoristimo”
Građani Sarajeva svjedočili su jučer u poslijepodnevnim satima saobraćajnom kolapsku, kada je grad “stao” na pola sata. Profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije u Sarajevu Osman Lindov smatra da ono što se jučer desilo u popodnevnim satima nakon izliva malo većih padavina na podrčju grada Sarajeva pokazuje realnu sliku stanja saobraćaja u gradu.

“Jučer smo imali priliku vidjeti realnu simulaciju upotrebe motornih vozila, odnosno situacije kada većina stanovnika grada Sarajeva koja posjeduje motorna vozila, a ima ih 130.000, bue na prometnicama. Imamo kolaps u gradu, neovisno od toga što je na pojedinim saobraćajnicama bila voda, ali nije to obustavilo saobraćaj”, objašnjava Lindov.

Prema njegovim riječima saobraćaj je obustavila prekomjerna upotreba motornih vozila i to bi trebao biti pokazatelj da moramo daleko više upravljati i nadzirati saobraćaj i na takav način izbjeći ili smanjiti kolaps koji može nastati i sutra.

“Ovo bi trebalo biti jedno dobro iskustvo, pokazatelj da trebamo praviti centar za upravljanje i nadziranje saobraćaja te na takav način smanjiti kolapse koje ćemo sigurno imati u narednom periodu, jer se povećava broj motornih vozila, kao i broj ulazaka i izlazaka u grad Sarajevo”, dodaje Lindov.

Govoreći o prioritetma Bosne i Hercegovine kada je riječ o putnoj infrastrukturi Lindov navodi da je ono u čemu smo izgubili bitku, a i dalje je gubimo jeste  dinamika izgradnje autocesta i brzih cesta na teritoriji BiH.

“Udovoljili smo svima, povećali smo po drugi put trošarine, odnosno akcize za autoceste i brze ceste, sad smo uključili i magistralne ceste pa je neshvatljivo da preko sto miliona KM na računu stoji, a mi ne znamo da ih iskoristimo. Vapi nam i izgradnja i autocesta na koridoru 5C i ostalih autocesta, ‘entitetkih’ cesta, i brzih ceta koje smo planirali. Novci nam stoje. To je izgbljena bitka u smislu da nemamo tačnu dinamiku, način izgradnje i investiranja u putnu infrastrukturu. Nismo napravili akcione planove i dešava se da gradimo pojedine dionice koje nemaju svrhu da ih gradimo u ovom trenutku. To se desilo sa dionicom Svilaj – Odžak, a to nam se sad dešava na potpisanom dijelu Buna – Počitelj, koji niti počinju niti završavaju na putnoj komunikaciji. Na takav način smanjujemo korisnost i svrhu izdvajanja građana za izgradnju brzih cesta autocesta i magistralne mreže”, rekao je Lindov.

Na području sigurnosti u saobraćaju država BiH, uključujći entitete, kantone Lindov kaže a se veoma malo radi.

“Nemamo strategiju sigrnosti u saobraćaju iako smo imali potrebu od zakona iz 2017. godine da je usvojimo kao i akcione planove i da se tako organizovano bavimo sigurnošću u saobraćaju pa to bilo ili u proljeće, ljeto ili zimi. Da šaljemo poruke koje bi upozorile građane o tome šta znači ljetni period, odnono opuštanje da sa ovakvom infrastrukturom, odnono stanjem motornih vozila da moraju pojačati opreznost kako nam daju pojedine zemlje kada sugerišu svojim građanima kad posjećuju BiH da moraju imati dodatni oprez, jer je broj saobraćajnih nesreća na našim cestama malo veći nego na njihovim zemljama i upozoravaju svoje građane koji putuju prema BiH na tu opasnost”, rekao je Lindov.

Dodaje da je ono što bismo morali uraditi u BiH jeste shvatiti da “imamo jednu mrtvu osobu dnevno, da imamo stotinjak povrijeđenih čime šaljemo pogrešnu sliku onima koji posjećuju našu zemlju i koriste naše puteve. Ono što bi morali jeste, između ostalog, domaće stanovništvo podsjećati i upozoravati da sa tehnički neispravnim vozilima imamo dodatnu opanost, pogotovo ako se vozimo na našim cestama”, zaključio je Lindov.




Novinar: Lejla Trle

2
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.