17.3.2017. 14:56
4
"Želimo Skenderiji vratiti stari sjaj: Renovirali smo plato, a nakon njega ćemo uljepšati fasadu na dvorani 'Mirza Delibašić'"
Centar Skenderija je bila jedan od simbola grada Sarajeva i mjesto okupljanja. Prostori za koncerte, treninge, sportske manifestacije, veliki sajmovi i privredni grad bili su centar zbivanja Sarajlija, "teta razapeta" je bila mjesto susreta, a posjeta Skenderiji nije izostajala ni od strane ljudi širom Jugoslavije.

Nakon rata Skenderija je sve više i više gubila interesovanje ljudi, da bi se u konačnici dovela do toga da takva, kao jedan od simbola Sarajeva stoji gotovo prazna, a privredni grad koji je bio jedna od glavnih lokacija za kupovinu postao je napoželjan i zaboravljen od strane posjetilaca.

Otvaranje shopping centara u Sarajevu, ali i visoka cijena zakupa, a slaba posjeta natjerali su ljude da napuste prostore u Privrednog gradu Skenderija i pokušaju negdje drugo naći prostor za svoj posao, od kojega će moći plaćati kiriju i račune.  

Kako je koja godina prolazila u Privrednom gradu Skenderija bivalo je sve manje otvorenih radnji, a ulaskom u ovaj trgovački centar posjetioce je dočekivao sablastan prizor. Većina zatvorenih objekata sa natpisima prodaje se ili izdaje se, te poneki prolaznik kako razgleda po buticima.

Od nešto više od 240 poslovnih prostora, koliko ih ima u Privrednom gradu do prošle godine  bilo je otvoreno od 70 do 90 radnji. Većina je bila zatvorena i ponuđena za izdavanje ili prodaju. Cijena zakupa je bila 20 KM po kvadratu i zakupci su bili prinuđeni napustiti prostore. Nakon niza sastanaka donesena je odluka da se cijene smanje na 13 KM po kvadratu, ali obzirom da je posjeta i dalje padala i 13 KM je bilo preskupo onima čije radnje su u poprečnim dijelovima, koji su zabačeni.

Zbog takve situacije ljudi, ali i zakupci su stvorili otpor prema Skenderiji, a i ponuda sve većeg broja trgovačkih centara dovela je do toga da Skenderija sve više ulazi u dugove koji su milionski. U 2013. godini dug Skenderije je bio 17 miliona KM, a Skenderija je i dalje poslovala sa gubitkom. 

"Ja sam na čelo Skenderije došao u februaru prošle godine. Nažalost, situacija nije bila nimalo dobra jer je veliki broj i zakupaca, a i ljudi imao otpor prema Skenderiji. Sve manje i manje su dolazili u Skenderiju, zakupci su napuštali radnje i pola Skenderije je bilo prazno. Tu su bili i problemi finansijske prirode koji su veći niz godina na neki način opterećivali Skenderiju", rekao je za Source Amer Kapo, direktor Centra Skenderija.

Novi menadžment Skenderije je vidjevši stanje u kojem se centar nalazio pokušao da promijeni koncept poslovanja, tako da je cijene zakupa još spustio, tako da budu dostupne svima. 

"Skenderija je jedan od simbola grada i uvijek je bila puna i mladih i starih ljudi. Ljude pokušavamo vratiti mjenjajući naše cjenovnike. Cijene koje smo do sada imali dovele su do situacije da ljudi to više ne mogu plaćati i nismo imali nikakvih pomaka", rekao nam je Kapo. 

"Na početku smo licitacijski davali prostore kada sam tek došao i dešavalo nam se da se niko nije prijavljivao. Samo možemo zamisliti kakva je bila svijest ljudi o Skenderiji, ali je sigurno da su imali otpor, a mi radimo na otklanjanju tog otpora. Naravno, još uvijek su tu veliki finansijski problemi i dugovi, ali trudit ćemo se da i to izmirujemo",
rekao je direktor Kapo. 

Posebne pogodnosti za mlade: Cijena kvadrata iznosi 3 KM

Logika nove uprave jeste da je bolje naplatiti manje i imati i to manje, nego držati veće cijene i nemati naplatu nikako. 

"Mislim da je bolje i marku imati na računu, nego nemati je nikako. Mi smo iz tog razloga pokrenuli velike promotivne akcije svih naših praznih prostora, čak i Dom mladih, dvorane Mirza Delibašić i Privrednog grada Skenderija. Mi smo prilagodili cijene i sada idemo na kvantitet, jer Skenderija može opstati samo ako je puna ljudi", mišljenja je Amer Kapo. 

Ono što su oni ponudili jeste prihvatljivija cijena za organizaciju koncerata u Domu mladih i dvorani Mirza Delibašić, a sa ovim cijenama uprava Skenderija se nada da će imati veći broj koncerata. 

"Ono što smo najviše radili jeste promjena cjenovnika u Privrednom gradu. Prva tri mjeseca kirije iznose 1 KM po kvadratu + PDV + režije. Podijelili smo Privredni grad u tri zone: prvu, drugu i treću, jer nije isto imati prostor odmah na udaru, ili prostor u jednom od onih malo zabačenijih dijelova i prilagodili cijenu svakoj zoni. Nakon tri mjeseca cijena kirije ide po zonama, 5 KM, 8 KM i 13 KM po kvadratu",
rekao je naš sagvornik. 

Posebna akcija napravljena je za mlade ljude. Za one koji imaju ispod trideset godina prva tri mjeseca kirija im iznosi 1 KM po kvadratu, a nakon tri mjeseca kirija je 3 KM po kvadratu do kraja trajanja ugovora.

"U februaru mjesecu prošle godine imali smo popunjenost prostora 40 posto, a sada smo došli na 90 posto. Naši kapaciteti su skoro ispunjeni i sada ćemo raditi na marketinškom dijelu, jer našim zakupcima su potrebni posjetitelji", kaže nam Kapo. 

Sarajevo da bude sajamski grad do 2020. godine

Osim toga Skenderija se od 1970. godine bavi organizacijom međunarodnih sajamskih manifestacija, ali zbog slabe posjete i te aktivnosti su prethodnih godina jako oslabile.

"Nažalost, posljednjih desetak godina je ostao samo Sajam knjige koji je bio brandiran. Prošle godine kada smo organizovali Sajam namještaja, kada sam ja došao tek na ovu poziciju, tada nekada je isticao rok za prijave izlagača, a imali smo samo jednu prijavu", rekao je Amer Kapo. 

Skenderija sada ima jednu veliku sajamsku dvoranu, a u planu je pripremanje još jedne dvorane za organizovanje sajmova.  

"Ono što smo planirali jeste da Sarajevo bude sajamski grad do 2020. godine sa dvanaest specijaliziranih sajmova koji će organizovati Skenderija. Ove godine smo ih planirali šest i nadam se da ćemo za svih šest imati dovoljan broj izlagača iz industrija za koje namjeravamo napraviti sajmove. Mi smo spremni izaći u susret jer je naš cilj da Skenderija bude puna ljudi, jer tako jedino i mi možemo opstati", smatra direktor ovog Centra.

Sajam koji privlači najviše pažnje i u koji se i sada najviše pouzda Amer Kapo jeste Sajam knjige, koji bi trebao da privuće najveći broj ljudi, jer on je i u regionu jedan od najposjećenijih sajmova. 



"Prošle godine posjeta je bila između 50.000 i 60.000 ljudi. Mi trenutno imamo Sajam namještaja i u prva dva dana, danas je treći i već je zabilježena posjeta oko 20.000 ljudi što je za razliku od 2015. godine velika razlika, jer je tada bilo 5.000 posjetitelja ukupno za sve dane sajma, a sada već imamo puno veću posjetu i to za prva tri dana. To je veliki pomak. Imati ćemo i sajam automobila i nadam se da ćemo sa izlagačima iz auto industrje naći zajednički jezik i da će to biti jako interesantna priča. Sajam automobila nismo imali deset godina i tu treba da se javi obostrani interes. Mi imamo to u planu da organizujemo u maju, a na jesen je u planu veliki sajam turizma koji će nadam se, obzirom da je uključen veliki broj institucija, biti pravi festival turizma u Sarajevu", misli Amer Kapo. 

Od 1969. godine u Skenderiju nije ulagano, a uz pomoć Vlade KS prošle godine dobivena su sredstva za renoviranje platoa i to je završeno. Sa svakih prihodom koji se ostvari planirano je da se renovira jedan dio. 

"Sljedeći projekat je da malo uljepšamo fasadu dvorane Mirza Delibašić, da se malo bolje osvijetli, a nakon toga i uređenje platoa, da to ne bude samo sivi beton, nego da pripremimo da bude mjesto za neki ljetni festival ili zimski advent u nekom budućem periodu obzirom da imamo jedan od najvećih platoa u gradu Sarajevu", rekao je Kapo za Source.

Novinarka: Merima Druškić

4
SOURCE PRIČE
Source.ba komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.