19.7.2017. 16:59
15
Počinje se naplaćivati parking ispred stambenih zgrada: Za 2 sata i 5 minuta parking košta 6 KM, to je previše
Na posjednjoj sjednici Skupštine KS zastupnici su usvojili Zakon o uređenju saobraćaja u KS, nakon čega Ministarstvo saobraćaja u roku od šest mjeseci mora staviti u funkciju Uredbu o parkiranju. Prema tom dokumentu, koji će postati dio novog zakona, parking prostore oko zgrada trebale bi uređivati i naplaćivati općine.

To znači da će ispred zgrada postojati parkomati gdje će bilo ko moći parkirati svoje vozilo i samim tim zauzeti mjesto nekog od stanara, koji neće imati gdje da ostavi svoje auto. Sudski vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević kazao je da se ta odredba može lako pobiti iz razloga što je investitor, osim što je kupio zemljište za zgradu, uzeo i parking prostor.

"Što se tiče neke nakane Kantona Sarajevo preko određenih službi da se vrši naplata parking prostora ispred stambenih zgrada mislim da nema pravnog osnova. Nema osnova za neku naknadu redovnog parkiranja iz razloga što je investitor prilikom izgradnje zgrade otkupio i prostor za parking i sve ostalo, a što se može vidjeti i na katastarskoj čestici kolika je površina koju je on uzeo, jer ne može uzeti samo ono što poklapa zgradu"
, rekao je za Source Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke. 

Ševal Kovačević se slaže da postoji mogućnost da se plaća godišnja ili polugodišnja taksa, ali isključivo za održavanje i čišćenje parkinga, a nikako za parkiranje. Parking prostor ispred zgrada treba urediti, ali prije svega treba ga ograditi.

"Treba definirati šta je to parking zgrade, koje su granice unijete u katastar i grunt, njih zagraditi. Markacija prostora, da li je to koso, da li je pod pravim uglom jer nered je na svim parkinzima, parkira se kako ko hoće, izlazi kako ko hoće. Mora se izvršiti markacija, ulaz na parking, izlaz sa parkinga i strelicama dozvoljeni smjerovi. Može se uvesti i vid neke rampe, da se može na karticu ulaziti, da se rampa podiže i to se može uraditi o trošku stanara ili neke naljepnice za stanare zgrade. Što se tiče održavanje, to su rješenja kroz neku taksu, a nikako za nekakvo redovno parkiranje revnosno 23, 30, 40 KM mjesečno, pa onda godišnje 600 KM za parkiranje plaćate kao kiriju",
rekao nam je Kovačević i dodao: 

"Moralo se jednom početi uređivati, ali ovo je sirotinjska baza da bi se sve drastično gledalo isključivo kroz naknadu, to nije uredu i nema pravnog osnova jer ako sam ja kupio stan u toj zgradi kupio sam i zajedničke prostore, kao i grunt na kojem je zgrada", mišljenja je naš sagovornik.

Kada je u pitanju mirujući saobraćaj u Kantonu Sarajevo postoje brojna rješenja, ali prije svega potrebna je politička volja. 

"Rješenja mogu biti kroz javno - javno partnerstvo, odnosno općina i kanton mogu udružiti sredstva da prave garažu. Općina da zemljište, kanton da djelimično sredstva i izgradi se garaža. Javno - privatno partnerstvo, općina da zemljište, investitor donese novac i napravi se ugovor o ulaganju, a da se 100 posto koncesija investitoru da koristi na period od 30 godina i održava, ali unaprijed moramo imati politiku koja ide ka smanjenju cijene parkiranja, da stimuliše građanstvo da parkiraju vozila na propisanim mjestima. Ne možete imati cijenu za 2 sata i 5 minuta 6 KM da biste parkirali. Za svaki započeti sat je 2 KM, dva sata ste biti tu, to je 4 KM i za još 5 minuta dodatnoe 2 KM. Smatram da je 6 KM za taj vremenski period parkiranja previše", smatra Ševal Kovačević.

U Kantonu Sarajevo ima skoro 35.000 parking mjesta, ali i 157.000 registriranih vozila. Probleme s nedostatkom parkinga, osim centra grada, posebno imaju građani koji žive na području općina Novo Sarajevo i Novi Grad, odnosno Grbavice i Alipašinog Polja. Uredba o parkiranju će biti stavljena u funkciju u roku od šest mjeseci, a Uredbom je predviđeno da općine mogu donijeti svoj propis o uređenju i naplati parkiranja, što će se direktno odnositi na uređenje saobraćaja pored stambenih zgrada.

Novinarka: Merima Druškić

15
SOURCE PRIČE
Source.ba komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.