23.1.2021. 17:24
2
Ekspanzija sarajevskog repa: "Pravila nema ba, nemoj bit' lud"
Nema potrebe objašnjavati i pisati o tome šta je hip hop i kako je nastao, to je manje-više svima poznata priča, ali svakako da treba skrenuti pažnju da je rep jedini muzički pravac iz kojeg svaki slušatelj može izvući pouku.

Kada govorimo o balkanskom repu, prekretnicu su definitivno napravili oni poput Juicea, Tram 11, Generala Woo, Ede Maajke i sličnih, zbog kojih smo i zavoljeli ovaj muzički pravac. Rep je vrlo često nedovoljno shvaćen i pogrešno protumačen, pa su tako mnogi rekli da je cilj tog muzičkog pravca da podstiče na nasilje, ubistva, prostituciju i ostala nemoralna djela. Međutim, ako uši načulimo na ispravan način, shvatit ćemo da nam rep samo predstavlja realnost u kojoj živimo i ukazuje nam na mnoge stvari koje se dešavaju oko nas, ali ih često ne vidimo golim okom. 

"Za raju, za klubove, za mahalu, za blokove, za sve moje drugove od Vratnika do Dobrinje..."

U ovom tekstu fokus ćemo staviti na sarajevsku rep scenu, koja je zadnjih godina toliko u ekspanziji da glasove sa sarajevskog asfalta možemo čuti čak i u velikim evropskim metropolama. Neki će reći da to više ne liči na izvorni hip-hop, vjerovatno su upravu, ali u svemu stvari moramo postaviti u kontekst vremena. Nije realno porediti Messija i Maradonu, Luku Dončića i Michaela Jordana, Michaela Schumera i Lewisa Hamilotna, pa tako ne možemo očekivati da pravimo poređenje između današnjeg i nekadašnjeg hip-hopa. 

Kada spominjemo sarajevski rep, mnogima će prvi sinonim biti čuveni 3C (Capital City Crew), koji je generacijama rođenim 90-tih godina vjerovatno obilježio dobar dio djetinjstva te ostavio veliki trag na sarajevskom, a posebno na starogradskom asfaltu. Štela, Gojzer, Nake, Gugo samo su neki od imena koje nažalost sve manje imamo priliku slušati, ali nema sumnje da su od onih koji su ostavili neizbrisiv trag kada je u pitanju sarajevska rep scena. 

"Znam što postojim u vremenu koje dolazi, rođen u Sarajevu pa me ne furaju dolari"

Ono što posebno krasi sarajevski rep je svakako autentičnost. Riječi koje čujemo u tekstovima sarajevskih repera veoma slikovito opisuju sve ono što je "sarajevsko", pa je po tome vrlo prepoznatljiv. To je stvar koju posebno treba isticati, da je sarajevski rep originalan i da nije nikakva kopija "komšija" ili onih "preko bare". Jedina razlika u generacijama sarajevskog repa koje su smjenile posljednih godina je što se koriste različitim sredstvima, a cilj je ostao isti; prikazati "drugu" stranu Sarajeva. Novi i moderniji bitovi, ritmovi i spotovi je ono što je nova generacija unijela u sarajevski rep i to je ono što smo maloprije spomenuli kao "sredstvo", međutim, ono najbitnije je da je konačni cilj ostao isti. 

Najveću pažnju na sarajevskoj rep sceni izazvao je svima poznati "Cunami" i za veoma kratak period uspio je pokupiti simpatije cijelog regiona. Sarajevski žargoni u kombinaciji sa nekim tradicionalnim stvarima, jelima i mjestima koje koristi u svojim tekstovima, Cunamijeve pjesme se  definitivno izdvajaju od drugih.

Opet ćemo ponoviti, hip-hop nije muzički pravac koji poziva na pogrešne i nemoralne stvari, hip-hop nam slikovito nudi realnost "druge strane" i često nam daje priliku da saslušamo probleme mladih generacija.

(Mirza Malović)

2
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.