26.2.2015. 0:15
0
Ceca pjeva za 2.000 KM, oni vam se smješkaju sa plakata, a vi plaćate!
Već smo duboko ušli u mjesec obećanja, uvjeravanja i nagovaranja. Čak 65 političkih stranaka, 24 neovisna kandidata i 24 koalicije će vas pokušati uvjeriti da su baš oni ti koji će nas izvući iz situacije u kojoj se nalazimo.
Pokušaće vas uvjeriti i pomoću plakata, bolboarda, plaćenih oglasa, reklamnih poruka, a oni kojima ste povjerovali prije četiri godine će to dijelom raditi i vašim novcem.

Političkim subjektima u 2013. godini iz budžeta svih nivoa vlasti isplaćena su sredstva u iznosu 17.286.869 KM, a od 2004. do 2013. godine nevjerovatnih 191.613.914 KM.

Ukupni prihodi stranaka u 2013. godini:

SDP  - 3,998.790 KM prihoda, 2,821.976 KM iz budžeta
SDA - 3,717.904 KM prihoda, 2,786.967 KM iz budžeta
SNSD - 2,002.340 KM prihoda, 1.571.778 KM iz budžeta
HDZ - 1,624.027 KM prihoda, 1.400.827 KM iz budžeta
SDS - 1,392.422 KM prihoda, 927.532 KM iz budžeta
SBB - 1,374.969 KM prihoda, 1.348.498 KM iz budžeta
Stranka za BiH – 893.759 KM prihoda, 853.129 KM iz budžeta
NS Radom za boljitak – 675.808 KM prihoda, 625.422 KM iz budžeta
HDZ 1990 - 550.618 KM, 466.000 KM iz budžeta

Od ukupnih prihoda stranaka, najveći procenat se upravo odnosi na prihode iz budžeta. Kada smo to apsolvirali, osvrnimo se na iznose koje su potrošili uvjeravajući vas tokom predizbornih kampanja da svoj glas date upravo njima.

Tokom predizborne kampanje uoči lokalnih izbora 2012. godine sve stranke su ukupno, bar na papiru, potrošile sedam miliona KM. Najviše je potrošio SDP – 1.103.136 KM, a zatim SNSD – 1.092.387 KM.

Troškovi predizborne kampanje 2012. godine po strankama:

SDP - 1.103.136 KM
SNSD - 1.092.387 KM
SDS - 788.368 KM
SBB - 741.823 KM
SDA - 627.989 KM
HDZ - 441.652 KM
PDP - 428.537 KM

Ukupni troškovi kampanja 2006., 2008., 2010. i 2012. godine su ogromnih 33.404.146 KM, a najviše se trošilo 2010. - 10.016.665 KM.

Ukupni troškovi po izborima:

2006. - 8.236.564,58 KM;
2008. - 8.156.606,92 KM;
2010. - 10.016.665,53  KM,
2012. - 6.994.309,42 KM, ali 41 politička stranka nije dostavila svoj izvještaj

Ipak, koliko god vam se ovi iznosi činili previsokim, postoji opravdana bojazan da su u praksi mnogo viši od ovih koje po zakonu dostavljaju Centralnoj izbornoj komisiji.

Kada pogledate njihov broj predizbornih skupova i ono što su prijavili kao trošak njihovog organizovanja, ispadalo je da su u prosjeku trošili po dvije, tri hiljade maraka po skupu, što je zaista ništa u odnosu na to koliko zaista košta organizovati jedan predizborni skup. Tako je u slučaju SNSD-a. Mi smo upozoravali da je nemoguće da imate dva koncerta Cece Ražnatović, a da su vam toliko niske cijene održavanja skupova i tu smo informaciju proslijedili Centralnoj izbornoj komisiji, koja je naknadno utvrdila da SNSD jednostavno ovaj dio troška kampanje nije prijavio. Isti slučaj je bio i sa SDA, koja je također imala koncerte za čije troškove nije prijavila“, izjavila je za Source.ba portal Ivana Korajlić, glasnogovornica Transparency Internationala BiH.

Stranke varaju CIK jer postoji maksimalan dozvoljeni iznos koji smiju uložiti u predizbornu kampanju, a koji se određuje na osnovu broja birača i broja kandidovanih političkih subjekata.

Kako bi saznali koliko će potrošiti u ovoj predizbornoj kampanji, većini stranaka smo poslali dopis sa identičnim pitanjima. Koliko će i na šta potrošiti.

Pa mislim jedno oko milion maraka“, procijenio je generalni sekretar SDA Amir Zukić, te je dodao kako će se navedeni iznos uglavnom prikupiti donacijama članova i simpatizera stranke.

To se može vidjeti i u Finansijskom izvještaju za 2013. godinu, da smo mi strukturu stranke uspostavili sa nekih 135.000 maraka i predizborna kampanja će se odvijati upravo na tim sredstvima. Ono što će biti od naših redovnih članarina i koje su naši članovi obećali pozajmiti, a to je negdje od 150 do 200 hiljada KM“, izjavio je Sifet Podžić, generalni sekretar Demokratske fronte, a isti iznos otprilike planiraju potrošiti i u HDZ-u 1990.

Pismeno su nam odgovorili iz SDP-a, a oni tvrde da će potrošiti 1.500.000 KM. Novac namijenjen za plakate neće trošiti u te svrhe, nego za pomoć mještanima područja pogođenim poplavama. Radi se o iznosu od 160.000 KM, što je, uzimajući u obzir marketinški rezultat koji su dobili ovim potezom, jeftina investicija.

Ostali nam nisu odgovorili. Slali smo dopise SBB-u, HDZ-u, SNSD-u, SDS-u i sve navedene stranke nerado govore o trošenju novca u periodu u kojem nastoje pridobiti vaš glas.

Kada shvatite da živimo u zemlji koju vode oni koji će za jedan bilboard potrošiti otprilike tri minimalne penzije, možda ćete svoj glas prodati skuplje nego inače. Znajte da su sva ova obećanja i poprilično nemaštoviti slogani kreirani vašim novcem, a upravo ćete vašim glasom vi kreirati svoju sudbinu u naredne četiri godine.

Novinar: Nedim Pobrić
Snimatelj: Alen Alilović/Ermin Ljumić
Montažer: Emir Preljević
0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.