12.12.2016. 14:51
0
Carstvo Marka Zuckerberga: Zašto je Facebook svjetski gigant
Facebook je najpopularnija društvena mreža na svijetu, a imperija koju je stvorio Mark Zuckerberg danas vrijedi više stotina milijardi dolara.

Međutim, od svog osnivanja do danas, Facebook ne bi bio ono što jeste da nije bilo pametnih ulaganja i širenja infrastrukture.

To su najviše radili kupovinom drugih kompanija, a od 2004. do 2016. godine kupili su ukupno 61 firmu, i ne samo to.

Nakon preuzimanja vlasništva, preuzimali su i inteligenciju iza tih firmi, te su najboljih radnicima, developerima i slično ponudili bolje ugovore kako bi prešli da rade kod njih.

Svakako, dvije najvrijednije investicije su im Instagram i Whatzapp. 9. aprila 2012. godine po cijeni od jedne milijarde dolara, Facebook je kupio Instagram.

Samo dvije godine i 15 dana poslije toga, za basnoslovnih 19. milijardi dolara, Facebook kupuje i jednu od najpopularnijih aplikacija za razmjenu besplatnih telefonskih poziva i poruka, Whatzapp.

Pored aplikacije, Facebook uporedo preuzima i njihovog izvršnog direktora Jana Kouma. U isto vrijeme, Mark Zuckerberg je postao i vlasnik kompanije Oculus VR, firmom koja se bavi tehnologijom virtuelne stvarnosti za dvije milijarde dolara.

To su poznati podaci, međutim na listi od 61 kompanije u vlasništvu Facebooka postoji mnogo firmi koje nemaju objavljene detalje dogovora sa Facebookom.

Interesantno, Facebook je domenu kupio 23. augusta 2005. godine, a koštala je 200.000 dolara. PRva firma koju su akvizirali bila je Parakey, koja se bavi offline aplikacijama. Za 31 milion dolara su 23. juna 2008. kupili ConnectU za social networking, a u agustu 2010. godine su preuzeli FriendFeed za blizu 50 miliona.

Uz veliko bogastvo, svakako dolazi i velika odgovornost. Obzirom da Facebook vlada tech svijetom, mnogo informacija i sporova se veže za njegovo ime. Od afere prodavanja i nadgledanja sadržaja, pa na dalje - lista je preduga. Saradnja sa obavještajnim službama također se mnogo spominje. 

U nastavku, pogledajte kompletnu listu kompanija u vlasništvu Facebooka, zajedno sa procijenjenom vrijednošću i sjedištem.


(N1/Admir ORučević)

0
SHOWMAGAZINE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.