29.4.2019. 14:10
0
Koje zemlje najviše troše na oružje?
Sjedinjene Američke Države i Kina najviše su potrošile na vojsku u 2018. godini, navodi se u izvještaju Međunarodnog instituta za mirovne studije u Stokholmu. Rusija od 2006. po prvi put ispala iz prvih pet zemalja po budžetu za odbranu.
Ukupna svjetska potrošnja na oružje procjenjuje se na 1.822 milijarde dolara u 2018. godini, što je za 2,6 odsto više nego prethodne, a 5,4 u odnosu na 2009. To predstavlja čak 76 odsto više u odnosu na 1998. godinu, stoji u izvještaju stokholmskog Međunarodnog instituta za mirovne studije (SIPRI).

Najveći potrošači su SAD i Kina sa polovinom ukupne svjetske potrošnje.

Vašington je u 2018. godine potrošio 649 milijardi dolara, skoro koliko je osam narednih država na listi ukupno potrošilo na svoju vojsku.

Kina, je u 2018. potrošila oko 250 milijardi dolara, dok je na trećem mjestu Saudijska Arabija sa 67,6 milijardi dolara. Na četvrtom i petom mjestu su Indija i Francuska.

Rusija je prvi put od 2006. godine ispala iz prvih pet sa potrošenih 61,4 milijarde dolara, što je pad od 3,5 odsto u odnosu na 2017.

Kako se navodi u izvještaju, zemlje centralne i istočne Evrope značajno su uvećale svoju vojnu potrošnju. Poljska je potrošila 8,9 odsto više na vojnu tehniku (11,6 milijardi dolara), dok je rast Ukrajine 4,8 odsto.

Potrošnja Bugarske, Litvanije, Letonije i Rumunije u 2018. takođe je porasla (od 18 do 24 odsto).

Institut je listu napravio na osnovu podataka iz 155 od ukupno 168 zemalja svijeta, a na osnovu troškova plata, misija i operacija, kupovine oružja i opreme, kao i istraživanja razvoja, pišu Nezavisne.

(Alen Avdić)
SADOruzje
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.