28.5.2017. 21:44
0
Psihologinja s Harvarda objasnila kako prepoznati lažova
Uobičajeno je misliti da neko laže ako je nervozan i vrpolji se ili izbjegava kontakt očima, međutim profesorica s Havarda Amy Cuddy kaže da zapravo ne treba tražiti samo jedan jasan neverbalni znak koji bi otkrio lažova.

U svojoj novoj knjizi Presence psihologinja kaže da umjesto potrage za jednim velikim pokazateljem laganja dokaze za obmanu i laganje treba tražiti u niz razlika kroz različite načine komunikacije, uključujući izraze lica, držanje i govor.

“Laganje je težak posao”, kaže Cuddy.

“Laganjem se govori jedna priča a suzbija druga. I to nije dovoljno – mnogi dok lažu osjećaju krivicu što dodatno otežava posao i čini laganje kompliciranim. Mi jednostavno nemamo moć uma da sve to radimo a da se makar malo ne odamo.”

Najbolji način da se uhvate ti znaci koji odaju lažova jeste traženje razlika između onoga što ljudi govore i rade. Riječ je o konfliktnim emocijama – sretan ton i glas zajedno s uznemirenim licem, recimo. Nažalost, ljudi su generalno prilično loši u otkrivanju laži. Problem je što se većina fokusira na sadržaj onoga što ljudi govore a nedovoljno na postupke i usklađenosti ta dva segmenta.

Psihologinja navodi da je jedna studija na Harvardu otkrila da ljudi s poremećajem govora bolje otkrivaju lažove od onih bez poremećaja, vjerovatno jer nisu ometeni riječima.

“Kada smo svjesno u potrazi za znakovima obmane, obraćamo previše pažnje na riječi, a ne na neverbalna ponašanja.

Istina se jasnije otkriva kroz ponašanje nego kroz riječi.”


(Admir Oručević)

0
Source.ba komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.