Prilikom pisanja e-mailova uglavnom vodimo računa o pravopisu, ali rijetko ili nikad ne razmišljamo o riječima koje ne bismo trebali koristiti. Portal The Muse savjetuje da izbjegavate riječi - ja, izvinite i zapravo.
Zapravo
Kada često koristite ovu riječ pomalo zvučite nadmeno. Prvenstveno, ona se najčešće koristi kada ispravljate nekoga ili pokušavate da objasnite da ste zapravo vi u pravu i da su stvari zapravo ovakve, a ne takve kao što je neko drugi kazao. Umjesto toga koristite riječi: definitivno, vidim, razumijem, ima smisla, razumljivo, odlično zapažanje ali…
Izvinite
Trudite se da ne govorite izvinjenja osim u slučaju kada ste zaista zaslužili da to kažete. Čak i kada ste zaista krivi trudite se da umjesto “Žao mi je” kažete “Izvinjavam se” jer je ovo prvo previše korišteno i polako te jake riječi gube značaj u svakodnevnoj komunikaciji. Naročito kada je reč o poslovnoj komunikaciji naglasite da se izvinjavate što ste previdjeli nešto, a ne da vam je žao što ste nešto upropastili. Na taj način se nećete dodatno ponižavati.
Ja
Nije samo riječ o korištenju riječi JA već o cijelom konceptu fokusiranostu na vašu personu koja je neprestano u centru pažnje. U poslovnoj komunikaciji kada često koristite ja, meni, mi može zvučiti veoma nadmeno, a osoba sa kojom se dopisuje stvoriće utisak da pokušavate da se postavite kao nadređeni. Umjesto ’Pošalji mi finalnu verziju kako bih se uvjerio da je sve u redu’ napišite ’Hajde da svi prođemo finalnu verziju kako bismo bili sigurni da će naš klijent biti zadovoljan’, piše bizlife.rs.
(Adna Zukanović-Zilić)