19.1.2017. 11:19
0
Deset najčešćih web dizajn grešaka
Ekipa iz tima mojWeb upozorava na deset najčešćih dizajn grešaka, koje web developeri i dizajneri čine, dajući nekoliko prijedloga kako je te greške moguće uspješno izbjeći.

U web dizajnu postoje uobičajeni propusti koje prave dizajneri u procesu izrade web stranica ostavljajući time loš utisak na posjetioce, čime se, posmatrano sa marketinške strane, direktno nanosi šteta vlasniku stranice, što ozbiljna kompanija ne bi smjela sebi da dozvoli, navodi se u saopćenju Leftor press teama.

Navodi se da često dizajneri zaborave kako web stranica koju kreiraju nije namijenjena za njih, već treba biti prilagođena potrebama korisnika. Daju prednost kreativnosti, dok praktičnost i upotrebljivost budu potisnute u drugi plan.

1. Nemate pretraživač

Web je kao arhiva podataka. Bilo da imate poslovnu web stranicu ili blog, polje za pretraživanje je itekako bitno. Možda su vaši posjetitelji u potrazi za sadržajem koji je skriven unutar web stranice, a bez pretraživača, informacije sigurno neće pronaći.

2.    Loša navigacija

Svako ko posjeti vašu web stranicu treba lako naći ono što ga interesuje. Također, mora da razumije strukturu stranice, kako bi se što lakše snašao. Ukoliko se tekst koristi kao orijentacija, onda bi on trebao biti jasan. Linkovi koji ne funkcionišu, nikako ne bi smjeli imati mjesto na vašoj stranici. To samo povećava rizik da posjetilac bude zbunjen i da uzalud gubi vrijeme. Preporučljivo je da imate dobro struktuiran glavni meni. Koristite se logikom, ako je stranica dugačka ima smisla da se glavni meni stavi i na dnu stranice ili fiksira u vrhu, tako da se posjetilac ne mora vraćati na vrh stranice do navigacije. Zapamtite, ako korisnici ne mogu pronaći ono što žele u manje od tri klika, većina će ih odmah napustiti stranicu.

3.    Zatrpana stranica, nedovoljno razmaka

Tekst na vašoj web stranici treba da bude dobro formiran. To znači da širina teksta ne smije da bude velika, a razmak između redova treba da bude adekvatno podešen, veličina fonta dovoljno velika za normalno čitanje. Većina dizajnera zaboravi koliko su važni razmaci (whitespace). Kraći pasusi obavezno treba da budu odvojeni razmakom radi lakše čitljivosti, naslovi i cjeline jasno izdvojene.

4.    Nedostatak kontakt forme/ kontakt informacije nisu vidljive

Imate jako lijepu web stranicu i zanimljiv sadržaj, ali posjetilac vas ne može kontaktirati, jer nema kontakt forme, broja telefona, e-maila, adrese i ostalih osnovnih podataka kompanije. Vaša stranica gubi na značaju. Svrha poslovne web stranice i jeste da vas ljudi mogu kontaktirati, zato je najbitnija stvar da svoje kontakt informacije postavite na vidljivom mjestu. Obavezno je da imate kontakt formu, mapu sa lokacijom, stranicu "O nama", gdje ćete ponuditi osnovne informacije o kompaniji.

5.    Loša čitljivost

Ovo je krucijalni element web dizajna. Izgled web stranice će privući pažnju potencijalnog klijenta, ali da bi ostali na stranici potrebno je da mogu pročitati tekst. Kontrast između boje slova i pozadine mora da bude takav da se tekst jasno vidi i da ne stvara poteškoću prilikom čitanja. Izbjegavajte kombinacije bijele pozadine sa svijetlom bojom fonta i tamnu pozadinu sa tamnim fontom, kao i jake (kričave) pozadinske boje koje umaraju oči.

6.    Web stranica nije responzivna

Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana. Takve stranice omogućavaju dobro korisničko iskustvo, bez obzira na uređaj koji se koristi za pregledanje. Ukoliko koristite responzivne tehnike, vaša stranica će se automatski prilagoditi rezoluciji. Zbog sve češćeg pregledanja stranica (surfanja) sa mobilnih i tablet uređaja, potrebno je imati responzivan dizajn. Responzivne web stranice su bolje rangirane u odnosu na one koje to nisu.

7.    "Kliknite ovdje da pristupite stranici"

Nemojte trošiti prostor sa linkom "Kliknite ovdje za pristup stranici". Budući klijenti su već na vašoj stranici, pa ih nagradite sa korisnim i relevantnim sadržajem.

8.    Pretjerana upotreba grafike i animacija

Ono što posjetitelj očekuje od web stranice je informacija, a ne zabava. Došao je na vašu stranicu u potrazi za informacijom. Možda će je naći, a možda i neće. Pričekat će najviše desetak sekundi. Za to vrijeme stranica se mora otvoriti, učitati svu grafiku, pokrenuti sve skripte i flash animacije, možda i poneki video. Ukoliko je umjesto informacija dobio gomilu sličica, animacija, napustit će vašu stranicu istog trena.

9.    Automatski audio

Audio treba koristiti pametno na bilo kojoj web stranici, i nikada ne smije krenuti automatski, pogotovo ako se radi o poslovnoj stranici, i pokušavate doći do potencijalnih klijenata. Ako već stavljate muziku ili bilo kakav audio sadržaj na stranicu, dozvolite ljudima da je uključe ili isključe po sopstvenom izboru.

10. Stranica nije povezana sa profilima na društvenim mrežama

Većina firmi, udruženja i sl. ima profile na društvenim mrežama. Najčešće je to Facebook stranica, Google+ ili Twitter. Poslovanje može imati dosta koristi od društevnih mreža koje su sveprisutne i stalno u tendenciji rasta. Zbog toga vaša web stranica mora biti povezana sa socijalnim mrežama i korisnici treba lako da prelaze sa jednog na drugi. Korištenje socijalnih mreža za vaše poslovanje će navoditi korisnike na vašu web stranicu i funkcionisaće jedino ako im omogućite da jednostavno, bez mnogo napora odu na stranicu i obrnuto.

Kako biste uspjeli napraviti lijepu i prije svega funkcionalnu stranicu, bilo bi dobro da izbjegnete ove greške u web dizajnu od kojih ponekad čak ni najiskusniji web dizajneri nisu imuni. Ukoliko trebate ideju kako na jednostavan i pristupačan način doći do svoje web stranice, inspiraciju svakako potražite među stranicama mojWeb klijenata i temama. Teme koje nudi mojWeb prilagođene su korisniku i rađene po osnovnim principima UX/UI za web dizajn, navodi se u saopćenju.

(Fena)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.