19.8.2021. 15:30
0
Zašto niko ne zna obim problema dezinformacija na Facebooku o vakcinaciji?
Da li Facebook ,,ubija ljude" omogućujući širenje dezinformacija o Covid-19, kako je rekao predsjednik Joe Biden prije nekoliko sedmica? Ili ta društvena mreža efikasno briše dezinformacije o Covid-19 sa svoje platforme i milionima ljudi prikazuje informacije o tome gdje se vakcinisati, kako je kompanija tvrdila dan kasnije u svom odgovoru predsjedniku?, su neka od pitanja koja se postavljaju u članku online magazina Vox.

Biden je djelomično povukao svoj komentar, ali stvarnost je da jednostavno ne znamo pravu istinu ili učinak dezinformacija o Covid-19 na Facebooku i Instagramu koji su u vlasništvu Facebooka. To je dobrim dijelom zato što Facebook ne daje istraživačima dovoljno podataka u stvarnom vremenu koji su im potrebni da bi tačno utvrdili koliko je dezinformacija o Covid-19 na platformi, ko to vidi i kako to utiče na njihovu spremnost na vakcinaciju. Istraživači kažu da su im potrebni ovakvi podaci da bi razumjeli opseg problema dezinformacija, koje zavaravajuće poruke se odašilju ljudima, te kako se službenici javnog zdravstva mogu suprotstaviti njima.

- Trenutno samo nagađamo o mnogim stvarima - rekla je Katherine Ognyanova, vanredna profesorica komunikacija na Univerzitetu Rutgers koja je suvoditeljica projekta Covid States, istraživačke grupe koja anketira ljude o njihovoj upotrebi društvenih medija i ponašanje tokom Covid-19.

Ona dodaje da sve što mogu je postavljati pitanja ljudima.

- Ali Facebook zaista ima podatke o tome šta su ljudi vidjeli i kako im se posvećuje pažnja na platformi - naglasila je Ognyanova. 

U međuvremenu, nekoliko akademika s kojima je Vox razgovarao kažu da nedostatak pristupa podacima na Facebooku ograničava njihovu sposobnost da razumiju koliko ljudi vidi dezinformacije o Covid-19 koje bi mogle uzrokovati neodlučnost u vezi s cjepljenjem u SAD-u. To je sve hitnije pitanje jer se delta varijanta virusa širi cijelom zemljom, svakodnevno inficirajući desetke hiljada novih ljudi. Samo oko polovine stanovništva je potpuno cijepljeno, a procjenjuje se da se 20 posto Amerikanaca ne želi vakcinisati. 

- Pristup istraživača načinima na koje se informacije šire na društvenim medijima izuzetno je važan za prevladavanje neodlučnosti u vezi s vakcinacijom u SAD -u - kaže opći hirurg Vivek Murthy, čiji je ured nedavno objavio izvještaj u kojem se dezinformacije smatraju prijetnjom javnom zdravlju.

Dodao je da nedostatak podataka znači da rade naslijepo.

- Ne znamo obim problema. Ne znamo koji su to potezi koji su najefikasniji u rješavanju problema i ne znamo koje su to skupine ljudi koje su najviše pogođene problemom - rekao je Murthy za Vox. 

Precizniji podaci istraživanja ,,apsolutno su neophodni za nas kako bismo mogli poduzeti ciljane efikasne mjere kako bi se borili sa dezinformacijama," dodao je.

- Činjenica da mi to nemamo ometa nas u vrijeme kada dezinformacije aktivno štete zdravlju ljudi - upozorio je Murthy. 

Rachel Moran, istraživačica koja proučava dezinformacije o Covid-19 na društvenim medijima na Informacijskoj školi Univerziteta Washington rekla je da je razumljivo da Facebook želi zaštititi lične podatke ljudi.

- Ali, kako bismo shvatili koliko je zapravo dezinformacija na Facebooku i kako se s njima svakodnevno komunicira, moramo znati više - dodala je Moran. 

Iako je čuvanje privatnosti korisnika hvale vrijedan cilj, akademska zajednica je zabrinuta oko činjenice da Facebook učinkovito koristi ovo obrazloženje kao štit protiv kritičara koji žele otvoreniji pristup platformi. A sada bi više nego ikad ovaj pristup mogao biti ključan u pomaganju istraživačima i stručnjacima za javno zdravstvo da shvate koje vrste dezinformacija o Covid-19 utiču na najranjivije zajednice i kako usmjeriti resurse da im se pomogne.

(Fena)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.