1.1.2018. 19:54
0
Vježbanjem protiv spondiloze
Jedan od najčešćih zdravstvenih problema savremenog doba je spondiloza ili okoštavanje kičme. Spondiloza se može spriječiti i za to je ključno vježbanje, ali je ovo oboljenje dosta uslovljeno i genetikom.

Nedovoljna fizička aktivnost, loše držanje tijela, profesije koje podrazumijevaju dugotrajno sjedenje, odmaranje u nepravilnom položaju i prekomjerna tjelesna težina – samo su neki od uzroka na koje možete da djelujete preventivno.

Okoštavanje može da zahvati bilo koji dio kičme, ali uglavnom je riječ o bolovima u vratu i rameno-lopatičnom pojasu, kao i cervikalnom i lumbalnom sindromu. Simptomi kao su potiljačne glavobolje, vrtoglavice, bolovi i trnjenje u rukama i nogama, slabost u mišićima i smanjenje osjećaja dodira su ozbiljni znaci da trebate da potražite pomoć ljekara.

Da biste ovo izbjegli, neophodno je jačanje muskulature, a ovo su samo neke od vježbi koje vam u tome mogu pomoći.

"Otvaranje" koljena

Ruke opružite pored tijela, a noge savijte. Lagano podižite glavu, zatim vrat i gornji dio lopatica dok istovremeno rukama širite koljena.

Zadržite se u položaju podignute glave i lopatica oko pet sekundi i ponovite vježbu 10 puta.

Noga-ruka
Zauzmite "četvoronožni" položaj . Dlanovi treba da su postavljeni tako da odgovaraju širini ramena i pogled usmjerite između dlanova.

Podignite istovremeno suprotnu nogu i ruku i ostanite u liniji sa trupom nekoliko sekundi. Ponovite vježbu za obje strane.

Pružanje otpora

Lezite na leđa, savijte koljena i laktove pod uglom od 90 stepeni i stisnite šake. Zatežite mišiće stomaka dok donjim dijelom tijela pritiskate podlogu. 

Dok izdišete vazduh, zadržite pritisak koji pružate nekoliko sekundi. Ponovite vježbu deset puta s pauzama od deset sekundi. 

Izdržaj u ravni
Lezite na stomak i oslonite se na podlaktice. Podižite tijelo sa podloge zatezanjem mišića leđa, stomaka i karlice podižući se na vrhove prstiju.

Glava, kičmeni stub i noge trebaju da budu u istoj ravni. Zadržite položaj zategnutih mišića pet sekundi i ponovite vježbu deset puta sa pauzama od po deset sekundi.

(Avaz/Ajla Hurko)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.