13.12.2018. 16:00
Drugi forsiraju električna vozila, Korejci polažu nade u vodonik
Većina svjetskih proizvođača automobila polako se okreće vozilima na električni pogon, ali su kod nekih u igri i dalje vodonične gorivne ćelije.
Korejska Hyundai Motor Group, pod čijom su kapom brendovi Hyundai i Kia, objavila je dugoročne planove za dalji razvoj vozila koja kao pogonsko gorivo koriste vodonik.

Plan nazvan “FCEV Vision 2030” predviđa da Hyundai i Kia u bližoj budućnosti postanu lideri u tehnologiji vodoničnih gorivnih ćelija i da značajno povećaju proizvodnju vozila sa ovom vrstom pogona.

Hyundai Motor Group namjerava da do 2030. podigne nivo proizvodnje automobila sa vodoničnim gorivnim ćelijama na čak 500.000 vozila godišnje.

Pored toga, ova industrijska grupacija želi da godišnje izrađuje i 200.000 jedinica raznih transportnih sredstava (dronova, viljuškara, morskih plovila…) koja će za kretanje takođe koristiti pomenutu tehnologiju zasnovanu na vodoniku.

Korejska kompanija očekuje da tražnja za vozilima sa vodoničnim gorivnim ćelijama do 2030. poraste na 2 miliona jedinica godišnje.

Kako bi realizovala ove planove, grupacija će zajedno sa svojim partnerskim kompanijama i drugim dobavljačima uložiti oko 6,7 milijardi dolara u razvoj tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija, kao i u izgradnju novih fabrika.

Vrijeme će pokazati da li vodonik kao gorivo za pokretanje vozila ima budućnost, a u međuvremenu Hyundai je već najavio da će unaprijediti sistem vodoničnih ćelija koji koristi u svom modelu Nexo.

Kompanija je takođe objavila početak radova na izgradnji druge fabrike sistema vodoničnih gorivnih ćelija u Južnoj Koreji. Novi pogon će omogućiti da Hyundai poveća produkciju ovih sistema sa sadašnje 3.000 na 40.000 u 2022. godini.

Inače, Hyundai je početkom 2018. predstavio model Nexo sa pogonom na vodonik. To je prvo vozilo iz nove generacije ove vrste automobila korejskog proizvođača.

Nexo je opremljen elektromotorom koji razvija 163 ks (120 kW) i 394 Nm, a neophodna električna energija dobija se iz sistema vodoničnih gorivnih ćelija.

Prema fabričkim podacima, od 0 do 60 milja na sat (0-96 km/h) auto ubrazava za 9,5 s, a maksimalna autonomija u vožnji sa punim rezervoarom iznosi oko 595 km.

(Alen Avdić)
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

TECHNOMANIA
Source.ba-sva prava pridržana