31.8.2023. 15:10
0
Kako opstati uz električne romobile bez očito neophodne infrastrukture?
Nakon brojnih nesreća u kojima su učestvovali električni romobili, te reakcija u kojima se navode važnosti uvođenja zakona o regulisanju njihovog upravljanja - građani BiH i dalje nemaju vijesti o uvođenju mjera koje se očekuju već neko vrijeme. Šta se poduzima po ovom pitanju kako bi se osigurala sigurnost saučesnika u saobraćaju? Za Source su govorili iz ureda policijskog komesara MUP-a Kantona Sarajevo.

"U posljednje tri godine na području Kantona Sarajevo, kao i u drugim gradovima BiH, uočen je znatno povećan broj korištenja romobila na javnim površinama i saobraćajnicama. Usljed nedostajuće saobraćajne infrastrukture rezervisane za romobile, odnosno biciklističke staze, korisnici romobila često koriste površine namijenjene za kretanje pješaka.

Imajući u vidu da Zakonom o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH nije regulisano kretanje romobila, od strane MUP-a Kantona Sarajevo, kao i drugih nadležnih organa koji se bave sigurnošću saobraćaja, pokrenute su inicijative kako bi se putem Ministarstva komunikacija i prometa BiH, donijele izmjene i dopune ZOOBS-a, a kojim bi se regulisala ova oblast"
, kazali su. 

Činjenica da romobile koriste i mlađa lica ne pruža sigurnost pješacima koji se susreću sa njima. O izmjenama i dopunama Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo su potvrdili iz uprave policije:

"Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo je donijelo izmjene i dopune Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo ("Sl. novine Kantona Sarajevo", br. 1/2022), kojim se između ostalog zabranilo kretanje bicikala, mopeda i električnih balansirajućih prijevoznih sredstava na površinama koje su namijenjene za kretanje pješaka.

Lice koje upravlja električnim balansirajućim prevoznim sredstvom i za kretanje koristi površine koje su namijenjene za kretanje pješaka, čini prekršaj iz člana 37. stav 5. Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo ("Sl. novine Kantona Sarajevo", br. 30/2017, 46/2017 i 1/2022), te se istom može izreći novčana kazna u iznosu od 50 do 250 KM. Uglavnom, za sada se više upozoravaju korisnici električnih romobila, dok je u proteklom preriodu izdato nekoliko prekršajnih naloga prema Zakonu o uređenju saobraćaja"
, kazali su iz ureda policijskog komesara MUP-a Kantona Sarajevo za Source.

Da li će ove izmjene biti dovoljne za prevenciju nesreća i osiguravanje sigurnosti u saobraćaju? Da li bi korisnici romobila trebali nositi zaštitne kacige i poštivati određene brzine, i ko ih smije koristiti? Na ova pitanja nismo dobili odgovor iz Ministarstva prometa i komunikacija. 

Potreba za uvođenjem zakona o romobilima raste iz dana u dan, a o manjku konkretnih pravila u vezi korištenja ovog vida transporta se oglasio i profesor Osman Lindov, uz poređenje o promjenama koje se uvode u Hrvatskoj:


"Rekli su - možete s romobilima na biciklističku stazu, kao što bicikli mogu do 25 km. A ako nema biciklističke trake posebne za ta kretanja, možete se kretati površinama koje imaju dovoljnu širinu, s posebnim oprezom. I time je riješeno za sva vremena"
, pojasnio je.

"Ako policija počne trenirati strogoću na nelegalnom propisu, vjerovatno ćemo imati smrtne posljedice - sigurno će izazvati teže tjelesne povrede kod bicikliste i romobiliste, da ne kažem smrt. Ako ima 'sukoba' na ovim površinama, opet su s mnogo manjim posljedicama i trebamo potencirati, razvijati taj vid prijevoza sa dva aspekta. Sa sigurnosnog - nisu nama problem nezgode romobila i biciklista, već udari pješaka, motorni saobraćaj... A tu je i aspekt ekološkog zagađenja jer takvi vidovi mogu očistiti od motornih vozila", zaključio je Lindov za medije.

Dok građani čekaju odgovore o regulacijama, čini se da jedini način opstanka sa onima koji koriste električne romobile leži u solidarnosti i strpljenju, kako bi pronašli kompromis i obezbijedili sigurnost svih uključenih - kako jedne strane, tako i druge.

(Elmedina H.)

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.