17.6.2021. 18:08
0
"Ako Kim Kardashian jednom iskoristi vaš proizvod i pokaže ga na Instagramu, vi ćete, vjerovatno, postati milioner"
Ne stišava se priča oko Cristiana Ronalda i Coca Cole. Objavljeno je da je ova kompanija, zbog poznatog Ronaldovog poteza na ovogodišnjem Euru, izgubila oko četiri milijarde dolara, zbog pada dionica.

Podsjećanja radi, Ronaldo je na press konferenciji za medije sklonio ispred sebe dvije staklene flašice ovog američkog planetarno popularnog gaziranog pića, a onda je okupljenima poručio da je voda najbolji izbor.

Iz Coca Cole su se oglasili šturim saopćenjem da 'svako ima pravo na svoj izbor', te su, vjerovatno, tako željeli da spuste loptu na zemlju.

Coca-Cola nije baš imala izbora

Ovaj fenomen, kako potezi poznatih utječu na marketing i ekonomiju danas je za Source.ba portal prokomentarisao ekonomski analitičar, Admir Čavalić.

"Današnji brendovi su dosta krhki i dosta ovise o društvenim mrežama i dešavanjima na internetu. Dobro je ako imate brzu reakciju tržišta, kao u slučaju Coca-Cole, što je pokazatelj da tržište prati dešavanja i na bazi navedenog anticipira buduća dešavanja. Shodno tome, tržište je reagovalo i kaznilo je Coca-Colu sa četiri milijarde dolara. Posebno je fascinantna i reakcija Coca-Cole. Dakle, vi ne možete ni reagovati u smislu da napadate Ronalda, nego su naveli da svako ima pravo izbora, a i to je, vjerovatno, rezultat djelovanja njihovog PR-a da se pokuša minimizirati ta šteta", kaže Admir Čavalić na početku razgovora za Source.ba portal.

Čavalić tvrdi da vlasnici velikih kompanija nemaju pravo na grešku, koja bi, u konačnici, mogla utjecati na njihovo poslovanje.

"Mi danas živimo u doba tzv. humanog marketinga, dakle, tržište vam kreira određenu korporativnu etiku i kodeks ponašanja. Vi, kao poduzetnik, vlasnik kompanije ili predstavnik nekog brenda, nemate luksuz da se ponašate na jedan ili drugi način. Takav je slučaj i u BiH. Vlasnici velikih kompanija imaju vrlo mali prostor za ponašanje u smislu da nešto rade što je skandalozno ili što ne odobrava javnost, jer se boje da će to naštetiti brendu ili da će utjecati na manju prodaju određenog proizvoda. Zbog toga i jeste ovako blaga reakcija Coca-Cole. Sama ta reakcija, odnosno Ronadovo pomjeranje flaša svega nekoliko centimetara, te signal da se Cola može zamijeniti vodom, automatski nakon toga reaguju investitori Coca-Cole, vlasnici dionica, u smislu da oni prodaju svoje dionice", kaže naš sagovornik.

Može li tako "skočiti" neki bh. brend?

Upitali smo ga šta bi se desilo da jedan naš poznati sportista, primjera radi Edin Džeko, spontano promoviše neki bh. proizvod, a da to nije klasična plaćena reklama - da li bi drastično skočila prodaja tog proizvoda u BiH.

"Taj proizvod, vjerovatno, ne bi postao globalni proizvod, ali bi se mogao pozicionirati za određenu nišu. To bi bila niša navijača i ljubitelja Edina Džeke, koji bi počeli koristiti te proizvode", kaže Čavalić, te dodaje:

"Navest ću vam par najsvježijih primjera: Imate sve ove poklone koje Joe Biden poklanja svjetskim državnicima. Borisu Johnsonu je poklonio bicikl od jednog manje poznatog američkog proizvođača bicikala. Automatski je porasla prodaja tog bicikla u SAD-u i svijetu. Slična je stvar i sa Vladimirom Putinom i naočalama koje mu je poklonio. Ako Kim Kardashian jednom iskoristi vaš proizvod i pokaže ga na Instagramu, vi ćete, vjerovatno, postati milioner. To je ta nova realnost", rekao je u razgovoru za Source.ba portal ekonomski analitičar, Admir Čavalić.

Novinar: Haris Ahbabović

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.