15.4.2021. 13:01
0
Najvažniji propisi, preporuke i savjeti postačima tokom mjeseca Ramazana
I ove godine, kao i prethodne najradosniji mjesec za pripadnike Islamske vjeroispovjesti - mjesec u kom se vjernici ustručavaju od hrane i pića od zore do zalaska sunca, mjesec ibadeta, blagostanja i bereketa- dočekujemo u jeku pandemije. U nastavku vam donosimo kako da s lahkoćom ispratite Ramazan - mjesec posta.

S obzirom na zabranu kretanja koje je trenutno na snazi, a koje se odnosi na vremenski period od 21h do 05h, uskraćeni smo za zajedničke iftare, druženja i vjerske obrede u džamijama. Smanjena je fizička aktivnost nakon iftara i zato je veoma važno u prehrani slijediti osnovna načela nutricionizma, kao što su umjerenost, uravnoteženost i raznolikost. 

Umjerenost se ogleda u tome da ne pretjerujemo u količini hrane koju konzumiramo, iako se čini da za vrijeme posta, u dijelu dana u kojem je dopušteno jesti treba nadoknaditi količine hrane koje smo propustili u danu. Naime, i ako ne konzumira hranu, čovjek ima dovoljno snage da preživi i do 70 dana. 
S druge strane, ako za vrijeme iftara i sehura pažnju usmjerimo na kvalitet, a ne na kvantitet namirnica koje će se naći na našoj trpezi, možemo u velikoj mjeri doprinijeti dobro stanju tijela i duha za vrijeme posta. O tome govori i časni Kur'an:,,O sinovi Ademovi, lijepo se obucite kad hoćete molitvu da obavite! I  jedite i pijete, samo ne pretjerujte. On ne voli one koji pretjeruju.“ (Al-A'raf; 31)

Raznolikost se često zanemari u vrijeme ramazana s obzirom na to da je vrijeme konzumiranja hrane ograničeno na svega nekoliko sati. Zato je važno obratiti pažnju na namirnice koje su bogate vitaminima i mineralima, a izbjegavati slatkiše, grickalice i prezačinjenu hranu.

Zbog dugog perioda posta, probavni sistem se poprilično uspavao, pa je jako važno pokrenuti ga na pravilan način. Najbolje bi bilo započeti iftar sa dvije ili tri hurme, nekom salatom, uz čašu vode ili limunade za hidrataciju organizma. 

U vaš iftar obavezno uvrstite neku čorbu, izbjegavajte prejedanje hljebom ili tjesteninom jer će to samo usporiti vaš organizam i probavni sistem, osjećaćete se nelagodno u napuhano.
Nakon iftara, ne smijemo zaboraviti na potrebnu količinu vode koju je neophodno unijeti u organizam. Preporuka za unos vode je 2l za žene, odnosno 2,5l za muški spol. U mjesecu Ramazanu, to je količina vode koju treba unijetu u periodu od iftara do sehura. 

"Za sehur treba kombinirati namirnice bogate proteinima (meso, riba, jaja, mlijeko, sir, jogurt, mahunarke, zatim sjemenke i orašasti plodovi, koji su ujedno i izvori zdravih masnoća) s namirnicama bogatim složenim ugljikohidratima i vlaknima radi dužeg otpuštanja energije i osjećaja sitosti (integralne žitarice, proizvodi od integralnog brašna i povrće)", rekla je nutricionistica Maja Trifković u jednom od svojih intervjua. 

(Semra Šantić)

 
0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.