9.4.2018. 21:00
0
ASuBiH: Veliki broj srednjih škola bez kabineta za praktičnu nastavu
Asocijacija srednjosˇkolaca u Bosni i Hercegovini (ASuBiH), uz podrsˇku “Fondacije Schu¨ler Helfen Leben” (SHL) i “Fonda otvoreno drusˇtvo BiH” (OSF BiH), implementirala je istrazˇivanje o realizaciji prakticˇne nastave u srednjim sˇkolama u Banjoj Luci, Brcˇko Distriktu, Gradacˇcu, Istocˇnom Sarajevu, Mostaru i Sarajevu.

Publikacija koja je proizašla kao rezultat israživanja nazvana je “Srednjoškolci istražuju: realizacija praktične nastave u srednjim školama u BiH”, a predstavljena je 5. aprila u Drugoj gimnaziji u Sarajevu.

Konferencija je osim srednjoškolaca, okupila profesore i predstavnike škola kao i nadležnih ministarstava obrazovanja i privrednike, saopćeno je iz Asocijacije Srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini . 

Cilj je bio istražiti organizaciju i načine realizacije praktične nastave u srednjim školama, sa posebnim fokusom na iskustva učenika i njihovo učešće u organizaciji i realizaciji praktične nastave.

Istraživanje je pokazalo da načini organizacije i realizacija praktične nastave u srednjim školama, u različitim lokalnim zajednicama, ovise o lokalnim kapacitetima i resursima.

Ovako postavljen sistem dovodi do toga da učenici koji pohađaju istu srednju školu, istog usmjerenja, u različitim sredinama nemaju iste uslove za obrazovanje u smislu pohađanja organizirane praktične nastave, što ih stavlja u neravnopravan položaj i u početku ih čini nejednako konkurentnima na tržištu rada.

Stoga, jedan od prvih koraka ka rješavanju izazova u ovoj oblasti treba da bude postavljanje minimalnih standarda za organizaciju i realizaciju praktične nastave u svim srednjim školama na području Bosne i Hercegovine.

Srednjoškolci su došli do zaključka da oblast stručnog obrazovanja, pa time i pitanje organizacije praktične nastave učenika starosne dobi od 14 do 19 godina u preduzećima je nedovoljno i neadekvatno regulisano analiziranim propisima, dok je obrazovanje u Bosni Hercegovini u nadležnosti 13 ministarstava i postoji izuzetno puno regulativa, međutim one su nedorečene, nejasne i zastarjele.

Uočili su da veliki broj srednjih škola ne posjeduju kabinete isključivo namijenjene za praktičnu nastavu. Tokom istraživanja došli su do podataka da u nekim školama ne postoje ni odvojeni kabineti za predmete, što stvara veliki problem pri izvođenju bilo kakvog praktičnog rada učenicima, a profesorima otežava prenošenje znanja.

Došli su do zaključka da srednje škole koje pohađaju oni i njihovi vršnjaci nisu opremljene u skladu sa propisima za njeno izvođenje. Kabineti u kojima pohađaju praktičnu nastavu većinom posjeduju opremu koju škola dobije kao donaciju, dok su sredstva za unapređenje kabineta uložena od strane nadležnih institucija minimalna.

(Ajla Hurko)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.