Pravni i svaki drugi promet dokumenata bit će olakšan sa početkom primjene Zakona o elektronskom potpisu BiH, a koji se na prijedlog Federalnog ministarstva pravde treba donijeti i na federalnom nivou.
U tom cilju, danas je istekao rok za prijavu na Javni poziv za popunjavanje radnih mjesta u Uredu za akreditaciju i nadzor certifikacijskih tijela BiH pri Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, a što je neophodno za potpunu implementaciju Zakona.
- Taj proces nije bio moguć u prethodnom periodu obzirom da izmjene i dopune pravilnika o unutarnjoj organizaciji u dijelu uspostavljanja Ureda nisu dobile potrebne suglasnosti, zbog moratorija na nova zapošljavanja. Nakon pribavljanja svih suglasnosti i usvajanja Izmjena i dopuna pravilnika o unutarnjoj organizaciji, pokrenut je postupak uspostavljanja Ureda, na način da je objavljen navedeni Javni poziv s rokom prijave do 17. oktobra – izjavio je Feni sekretar Ministarstva komunikacija i prometa Igor Pejić.
Ured za akreditaciju i nadzor certifikacijskih tijela BiH, između ostalog, nadzire primjenu Zakona o elektronskom potpisu BiH, kao i inspekcijski nadzor nad radom certifikacijskih tijela registriranih u BiH. U okviru toga, Ured vrši kontrolu postupka izdavanja, čuvanja i opoziva elektronskih certifikata i kontrolu zakonitosti obavljanja drugih usluga certifikacijskih tijela.
Popunjavanjem Ureda stvorit će se, kaže Pejić, svi potrebni preduvjeti za podnošenje zahtjeva za registraciju certifikacijskih tijela u skladu sa Zakonom.
Ministarstvo komunikacija i prometa BiH očekuje da će do kraja godine u BiH biti akreditirano prvo certifikacijsko tijelo, čime će zvanično početi aktivnosti na izdavanju elektronskih certifikata za pravne i fizičke osobe.
- U skladu s tim, sve zainteresirane institucije javne uprave i poduzeća mogu građanima pružati elektronske usluge koje zahtijevaju upotrebu elektronskog potpisa, te na taj način istima olakšati i pojeftiniti komunikaciju s organima javne uprave i poduzećima, što je veliki benefit za građane koji će svoje aktivnosti učiniti učinkovitijim, efektivnijim i ekonomičnijim – kazao je Pejić.
Donošenje ovog zakona, kojim se uvodi mogućnost korištenja novog oblika potpisa i pečata, previđeno je i u Federaciji, te je, kako je istakao Feni federalni ministar pravde Mato Jozić, izrađen Nacrt zakona o elektronskom potpisu u FBiH, koji će uskoro razmatrati Vlada Federacije BiH.
Na osnovu toga, šef Kluba poslanika Stranke demokratske akcije u Predstavničkom domu PFBiH Ismet Osmanović nada se da će se o ovom zakonskom rješenju u novembru očitovati poslanici i delegati Federalnog parlamenta.
- U eri razvoja informacionih tehnologija i u skladu sa standardima u razvijenim zemljama Evropske unije mislim da smo došli u fazu kada je potrebno da se i u Federaciiji ozvaniči i legalizuje potpis da se dokumentacija može na taj način koristiti kao orginalna i validna. Taj zakon sigurno treba da olakša i omogući bržu razmjenu dokumenata i da uvede savremeni oblik poslovanja – rekao je Feni Osmanović.
Poslanik Kluba SDP-a BiH i bivši ministar komunikacija i prometa FBiH Enver Bijedić kaže za Fenu da će zakon ubrzati sve transakcije, promete koji su danas zaustavljeni na način da se administrativna rješenja čekaju i do 15, 20 dana.
- Primjenom zakona olakšat će se poslovanje privrednim subjektima, jer će doći do racionalizacije poslovnih procesa u kompanijama. To bi trebalo dovesti do bržeg načina poslovanja, a što je u skladu s pricipima uvođenja novih tehnologija i brzine protoka informacija i dokumenta. Na koncu, treba doći do smanjenja ukupnih troškova poslovanja privrednih subjekata – kazao je Feni šef Kluba poslanika Demokratske fronte Dženan Đonlagić.
Nacrt zakon o elektronskom potpisu u FBiH predstavlja i dio ispunjavanja Reformske agende s ciljem stvaranja povoljnijeg i sigurnijeg poslovnog i društvenog okruženja u Federaciji kako na domaćem planu, tako i kada su u pitanju strani i domaći investitori.
(FENA/Merima Druškić)