1.12.2023. 13:40
Šta nam to nudi Ryanair: "Njihov dolazak u Sarajevo je namijenjen dijaspori, a karte od 30 eura su samo marketinški trik"
Na Aerodrom Sarajevo dolaze dva velika avioprevoznika Ryanair i Wizz Air, a otvaraju se nove linije za Italiju, Veliku Britaniju, Njemačku, Švedsku, Belgiju, Tursku i druge zemlje.

Zadnjih par dana jedna od glavnih tema je dolazak aviokompanije Ryanair, koja je najavila otvaranje 5 novih linija od proljeća.

U razgovoru za Source.ba portal Alen Šćuric, stručnjak za civilno vazduhoplovstvo nam je objasnio kakav je to avioprevoznik Ryanair i kakve pogodnosti oni nude.

"Ryanair je kompanija koja predstavlja pravo čudo. Počeli su sa samo dva iznajmljena rabljena Boeinga 737-300, da bi danas imali preko 500 aviona, i tako bili najveća aviokompanija u Europi. Sa 60 posto više putnika od drugoplasirane Lufthansa grupe, Ryanair je daleko najveća kompanija u Europi i peti su po broju putnika u svijetu. Ono što ih izdvaja i čini drugačijim od ostalih je činjenica da su ultra low-cost carriers, što znači da nude letove po vrlo niskim cijenama karata. Cijene karata mogu biti čak i 5 ili 10 eura u jednom pravcu. To je značajno niže u usporedbi s nekim drugim aviokompanijama, gdje je prosječna karta na Ryanairu oko 60 eura, dok je ista takva karta u drugim aviokompanijama često 120 eura ili više", kaže Šćuric, pa dodaje:

"Još jedna karakteristika Ryanaira je činjenica da su oni kompanija koja akumulira putnike, što ih čini jedinstvenim u Europi. Sličnu strategiju ima samo Emirates na globalnoj razini. Ovo znači da imaju stalne putnike koji putuju s njima više puta godišnje. Također, privlače ljude koji žele putovati preko vikenda kako bi posjetili određenu destinaciju i pri tome uštedjeli novac. Na taj način, gotovo 40-50 posto putnika Ryanaira leti, čime akumuliraju vlastitu bazu vjernih putnika", govori Šćuric.

Ryanair je u skladu sa svojim poslovanjem i prepoznatljivim ponudama, najavio prodaju karata po cijeni od 29,99 eura u jednom smjeru. Pitali smo g. Šćurica da li je to realna cijena ili postoji neka "kvaka" u svemu tome.

"Da se razumijemo, nisu to cijene od 30 eura, osim ako idete s nekim minijaturnim ruksakom. Čim uzmete neki malo manji kofer, već morate platiti 25 eura po smjeru više, što je već iznos kao sama karta. Ako već ponesete kofer koji predajete u prtljažni prostor, onda je cijena još veća. Druga stvar, oni dodaju još neke troškove, na primjer, način na koji plaćate. Ako plaćate uobičajenim elektronskim karticama, morat ćete platiti koji euro više. Onda morate platiti također izbor sjedišta, inače, ako putujete s još nekom osobom, vrlo vjerojatno će vas razbacati na različita mjesta. U suštini, nećete proći samo s tih 30 eura. To što se oni tako reklamiraju ne znači da su stvarno tako niske cijene karata, osim ako ste kupili kartu godinu dana ili par mjeseci ranije. Čim je kasnije kupljena karta, nećete toliko platiti kartu, već sigurno skuplje. Relativno je mala vjerojatnost da ćete stvarno letjeti za 30 eura. To je više marketinški trik, pogotovo preko zime kada imaju malo putnika. Umjesto da se reklamiraju u medijima ili na bilbordima, oni na ovaj način ulažu u svoj marketing i privlače putnike", ističe Šćuric.

Najavljeno je otvaranje 5 novih linija, a Ščuric kaže "kako ćemo morati pričekati neko vrijeme na neke dodatne linije".

"U principu, oni imaju linije za dijasporu, koja je ogromna, želi putovati više puta godišnje i ima novac. Zapravo, u Sarajevu su više namijenjeni dijaspori, a manje turistima. Ryanair uvijek kreće s pet linija, osim kada na tom mjestu pokrene bazu. Tada bazira dva aviona i uvijek kreće s 15 do 17 linija. Na ovim aerodromima na kojima leti pet linija, obično neko vrijeme ostane na tih pet linija. Obično šire svoju mrežu linija tamo gdje imaju baze i povećavaju broj linija i do 30. Tamo gdje nemaju, duže vrijeme se drže tih pet linija, pa onda nakon nekog vremena pokrenu i neki let više. Ali sve dok ne odluče otvoriti bazu, nemojte očekivati da će to biti neki ogroman broj linija. Tek otvaranjem baze možete očekivati preko 15 linija i dva aviona u Sarajevu. Do tada, mislim da je 5 do 8 linija realnost u narednih par godina", zaključio je Šćuric za Source.ba portal.

(Aldin Barimac)
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

SOURCE PRIČE
Source.ba-sva prava pridržana