24.12.2018. 9:42
Njemačka verzija jeftinog električnog automobila košta 15.900 eura
Jedna od najvećih prepreka kada je riječ o masovnoj upotrebi automobila na električni pogon je njihova previsoka cijena u poređenju sa sličnim modelima sa benzinskim ili dizel motorima.

Njemačka startap kompanija e.Go Mobile približila se rješenju tog problema, a njen odgovor je model Life.

Ovaj električni automobil namijenjen je uglavnom vožnji u urbanim uslovima ili na kraćim međugradskim distancama, s obzirom da njegova autonomija iznosi od 121 do 184 km, u zavisnosti od veličine ugrađene baterije.

Od baterije zavisi i cijena ovog modela, koja varira od 15.900 eura, koliko košta najjeftiniji model sa baterijom kapaciteta 14,9 kWh, preko 17.400 eura za verziju od 17,9 kWh, do 19.900 eura koliko iznosi cijena najskupljeg e.Go Life vozila sa baterijom od 23,9 kWh.

Bazični model sa punom baterijom bez zaustavljanja može da pređe 121 km, mjereno prema NEDC standardu, verzija sa 17,9 kWh ima radijus kretanja do 142 km, dok je automobil sa najvećom baterijom u teoriji u stanju da prevali 184 km.

Kompanija e.Go Mobile iznijela je i realističnije procjene za vožnju u gradskim uslovima saobraćaja, gdje su rezultati nešto skrominiji i u zavisnosti od veličine baterije kreću se od 104, preko 124, pa do 158 km u varijanti sa baterijom od 23,9 kWh.

Model sa najmanjom baterijom, Life 20, ima motor snage 27 ks (20 kW), srednja varijanta, Life 40, posjeduje električni agregat od 54 ks (40 kW), a najskuplja – Life 60, ima pogonski jedinicu koja isporučuje 82 ks (60 kW).

Prema fabričkim podacima, vrijeme potrebno da se baterija od 14,9 kWh napuni ka kućnoj šuko utičnici od 230 V iznosi 5,4 sati, za bateriju od 17,9 kWh potrebno je 7,3 sata, dok za najveću od 23,9 kWh ovaj period iznosi 9,8 sati.

Maksimalna brzina u zavisnosti od snage elektromotora kreće se od 116 km/h u najslabijem modelu, preko 130 km/h u srednjem, do 152 km/h kod najsnažnije verzije.

Ubrzanje 0-50 km/h redom iznosi: 7,7 s, 4,7 s i 3,4 s.


Inače, startap e.Go Mobile osnovao je profesor Ginter Šuh, čovek koji stoji iza najprodavanijeg električnog vana u Evropi – modela Street Scooter, koji je još u ranoj fazi tog projekta prodat njemačkoj pošti.

Upravo ta transakcija omogućila mu je da pokrene novi projekat – e.Go Mobile, uz pomoć kompanije ZF Friedrichshafen.

Kako je namijenjen prije svega vožnji u urbanim uslovima, model Life je skromnih dimenzija (3348/1700/1567 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2200 mm), pa može da preveze do 4 odrasle osobe.

U kompniji e.Go Mobile kažu da su već primilio 3.200 prednarudžbina za model Life, a Blumberg piše da će proizvodnja ovog automobila početi u martu 2019. u fabrici u Ahenu.

Prve isporuke vozila kupcima planirane su za april. Ako sve bude išlo prema planu, e.Go Mobile namerava da do 2022. poveća godišnju proizvodnju na 100.000 automobila.

(Alen Avdić)

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

TECHNOMANIA
Source.ba-sva prava pridržana