12.02.2025 19:02
1
Marketinški trik oko akcije snižavanja i zaključavanja cijena namirnica: Evo šta stoji iza svega
Prije dva dana, federalni ministar trgovine Amir Hasičević je održao sastanak sa predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, domaćih proizvođača i predstavnika prerađivačke industrije, te predstavnika udruženja potrošača i Sindikata trgovačkih radnika, a na kojem je dogovoren nastavak projekta sniženih i zaključanih cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda.

Razlog su, naravno, previsoke cijene osnovnih životnih namirnica.

Na sastanku su trgovci ponudili radnu verziju spiska "50+20 artikala", kako bi prije svega socijalno osjetljivim kategorijama učinili dostupnim najpotrebnije životne namirnice.

"Nastavljamo dijalog u partnerskom duhu i tražimo najbolje rješenje sa predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, kako bismo odgovorili izazovima tržišta. Čuli smo i važne napomene predstavnika udruženja potrošača. Radna grupa će nastaviti dogovarati detalje, a načelni dogovor je da će od petka 50-tak proizvoda biti sniženo i zaključano", kazao je ministar Hasičević na istom sastanku.

Spomenuo je kako zemlje u okruženju uvode administrativne mjere poput ograničavanja marži, ali da je on mišljenja da se dogovorom može "pronaći najbolje i da se mogu osigurati povoljnije cijene osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda". 

Direktor "Konzuma" u BiH, Nihad Imširović, koji je bio i domaćin sastanka, rekao je da su trgovci pokazali dobru volju i društvenu odgovornost.

Zanimljivo je da je isti taj direktor "Konzuma" nakon sastanka sa predstavnicima Federalne uprave za inspekcijske poslove poskupljenja nazvao "takozvanim".

"Namjerno kažem takozvana iz razloga što iza toga stoji ima cijeli slijed događaja i da nijedna cijena nije korigovana a da nije opravdano", kazao je Imširović.

Govorio je i kako su u našoj zemlji najmanje marže u odnosu na zemlje okruženja.

Kada je riječ o snižavanju cijena, ministar Hasičević je u jučerašnjem razgovoru za Faktor pojasnio da će se ići sa "vjerovatno" 70 artikala, ali da će 50 biti neki minimum.

"Uzimamo iz određenog asortimana najprodavanije proizvode. Njih zaključavamo kao maksimalnu gornju cijenu na tri mjeseca. Gledat ćemo da bude što zastupljenijih domaćih proizvoda. To smo dogovorili na sastanku", kazao je Hasičević.

Rekao je i da će prosjek smanjenja cijena artikala koji se zaključavaju biti između 17 i 23 posto.

No, prema saznanjima Source.ba portala iz sektora trgovine, čitava akcija oko snižavanja i zaključavanja cijena je samo jedan marketinški trik, koji ima za cilj gušenje građanskog aktivizma i bojkota trgovina, a da bi cijene po okončanju akcije mogle doživjeti još veći skok. Osim toga, trgovci namjeravaju dići maržu za artikle koji ne budu obuhvaćeni akcijom.

Iako ministar Hasičević ubjeđuje javnost da akcija snižavanja cijena nema veze sa bojkotom, zanimljivo je da je sastanak o snižavanju cijena iz Vlade Federacije BiH najavljen na isti dan, kada se na čitavom području Bosne i Hercegovine održavao bojkot trgovina.

Također saznajemo da je trgovcima ova akcija bila prihvatljiva, kako se ne bi išlo u zakonsko ograničavanje marži.

(Ajdin B.)

 
1
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.