Nastavak projekta sniženih i zaključanih cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, a s ciljem ublažavanja pritiska na životni standard potrošača u Federaciji Bosne i Hercegovine najavljen je prethodne sedmice.
O tome šta se može očekivati u ovogodišnjem projektu, govorio je ministar trgovine FBiH Amir Hasičević. Kako je naveo ministar, o ovoj temi jučer je održan sastanak.
– Već danas dobijamo prijedloge. Do petka, ako bude sve ok, imat ćemo i modul. Ići ćemo na tri mjeseca najvjerovatnije sa mjesečnom evaluacijom. Vjerovatno će ići na 70 artikala, ali eto 50 je minimum. Bit će svi uključeni u to – rekao je Hasičević za Faktor.
Ističe kako će se biti zaključane cijene najfrekventnijih namirnica.
– Uzimamo iz određenog asortimana najprodavanije proizvode. Njih zaključavamo kao maksimalnu gornju cijenu na tri mjeseca. Gledat ćemo da bude što zastupljenijih domaćih proizvoda. To smo dogovorili na sastanku – naveo je federalni ministar trgovine.
Sutra već, dodaje, ima sastanak sa Privrednom komorom.
– Da vidimo možemo li dalje gurati ovu akciju “JA BIH DOMAĆE”, da malo podstaknemo i taj lokalpatriotizam – otkriva on.
Brend je, kako dalje pojašnjava, ostavljen na izbor trgovcima.
– Mi kao Ministarstvo ne smijemo forsirati brend. Bit će skoro dvije trećine prehrbamenih namirnica, ostalo je higijenskih. Akcija nema veze sa bojkotom. Mi nastavljamo akciju koja je godinu dana trajala – rekao je.
Naglašava kako će prosjek smanjenja cijena artikala koji se zaključavaju biti između 17 i 23 posto.
– Domaći proizvođači su na kraju su bili zadovoljni postignutim učinkom s obzirom na porast količine prodaje u toj akciji. To je pokazalo i da je mjerenje inflatornog pritiska posustalo. Kada je završila akcija, vidjeli smo i da je došlo do brzog rasta cijena. Zaključani artikli su doprinijeli da se ovi ostali artikli, koji nisu zaključani, približavaju zaključanim – zaključuje ministar.