01.09.2025 13:17
3
SDA-ovci Ramić i Čaušević: Ovo je najveća blokada nakon rata. Rezultat je bahatosti i nerada Forte i ostalih
Poslanici Kluba Stranke demokratske akcije (SDA) u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Edin Ramić i Midhat Čaušević smatraju da su problemi prijevoznika koji su u ponedjeljak, u jutarnjim satima blokirali saobraćajnice širom BiH, višesektorski te da oni moraju ostvariti saradnju sa institucijama i sa nižim nivoima vlasti.

Ramić je na konferenciji za medije u Sarajevu kazao da autoprijevoznici bilježe velike gubitke, što kompletan sektor dovodi do kolapsa.

"Više od 2500 vozila je Hrvatska kupila iz BiH, što pokazuje da tamo odlazi kompletan kapital koji u žižu javnosti stavlja Minstarstvo prometa i komunikacija BiH, Ministarstvo finansija BiH i Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH. Očekujemo da navedena resorna ministarstva reagiraju. Svjedoci smo događaja na raskrsnicama i inicirat ćemo sazivanje hitne sjednice Parlamenta BiH kako bismo reagirali na ove događaje", rekao je Ramić.

Poslanik SDA u Parlamentu BiH Midhat Čaušević kazao je da je dva puta slao dopise u parlamentarnu proceduru s konkretnim upitima za ministra prometa i komunikacija Edina Fortu o problemima autoprijevoznika, ali da je ostao bez odgovora.

"Ovo je rezultat nerada, bahatosti i neodgovornosti odnosa koje imamo od ministra Forte, ali i resornih ministarstava. Sva ta neodgovornost je dovela da jutros imamo kontrolisane blokade, jer nije riječ o totalnim i nezadovoljstvo ove populacije se odražava preko protesta širom zemlje. Ovo nije pitanje samo lokalnog karaktera, ovo je državno pitanje. u razgovoru s predstavnicima sam vidio da su ljudi od razumijevanja i da je dio njihovih problema vezan za EU. Oni su spremni sarađivati s institucijama Evropske unije, ali je 50 posto njihovih problema vezano za institucije BiH. Zbog nereagiranja na njihove zahtjeve smo došli u situaciju da je BiH, sigurno nakon rata u najvećoj blokadi. Upućujemo apel nadležnima da ozbiljno shvate ove ljude. Oni nisu šoferi i ljudi koji ne razumiju problematiku. Dobro su organizirani i ako ne budemo pravovremeno reagirali, mogu biti jos dalekosežnije posljedice za cijelo društvo", kazao je Čaušević.

Naglasio je da su prijevoznici "krvotok" bh. društva te da ako samo deset dana dođe do blokade, imat ćemo probleme u zdravstvu, školstvu i ostalim esencijalnim segmentima društva.

Predstavnik Konzorcijuma logistika BiH Velibor Peulić također se obratio medijima te pojasnio da su se autoprijevoznici obratili svakoj stranci koja participira u Parlamentu BiH, poslali dopise i da nisu dobili odgovore ni na jedan od njih.

"Mi smo na posljednjoj sjednici plenuma donijeli odluku da ćemo od danas naše lance snabdijevanja obustaviti. Nadali smo se da neće doći do ovog danas. Imamo podršku udruženja prevoznika pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH, udruženja prevozika iz FBiH i RS. Prestanite nas hapsiti u EU, svaki vozač u BiH je uredno zaposlen i nadamo da se da će sporazum između BiH i EU to dokazati. On nam daje pravo da možemo obavljati poslove na teritoriji EU. Uvijek smo imali dobru saradnju sa Evropskom komisijom. Imamo presude suda iz Austrije gdje piše da su vozači iz BiH u pravu i da slobodno možemo boraviti na teritoriji EU. Danas imamo sastanak s ministrom vanjskih poslova BiH Elmedinom Konakovićem. Želimo ravnopravnost s kolegama iz regije, ne želimo „apsurdistan“. Također tražimo i poboljšanje stanja na putevima u BiH i veću sigurnost. Da li želite da odemo u lizing kompanije, prodamo svoja vozila i odemo u druge zemlje da radimo?", izjavio je Peulić.

Nije precizirao do kada će trajati protesti i blokade prijevoza, ali je istaknuo da bi se situacija mogla normalizirati čim ministar Edin Forto promjeni jedan pravilnik.

"Ne znamo na čijoj je on strani, mi smo na strani 47.000 ljudi i države. Centar izvrnosti postaje transportna kompanija, tamo se radi konkretan posao - to između ostalog treba pisati u novom pravilniku koji tražimo da izmijeni ministar Forto", zaključio je Peulić.

Konzorcijum Logistika BiH od ponedjeljka, 1. septembra, od 6 sati počeo je širom zemlje "Protest do ispunjenja zahtjeva". Zahtjevi Konzorcijuma su eliminacija diskriminacije vozača u Evropskoj uniji - poštovanje AETR sporazuma, ispunjavanje obećanja MKT BiH - izmjene pravilnika iz nadležnosti, finansijsko rasterećenje prevoznika - povrat 50 posto akcize, 50 posto popusta na putarine i status izvoznika usluga, te ubrzanje rada graničnih prelaza, inspekcijskih i carinskih procedura.

Prevoznici su kazali da će tokom protesta njihovi lanci snabdijevanja biti obustavljeni, od lokalnih zajednica do graničnih prelaza.

 
3
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.