09.09.2025 11:13
0
Taksisti ogorčeni: Zbog stajanja na proširenjima "pljušte" kazne
Građani Sarajeva i učesnici u saobraćaju iznenađeni su odlukom da se taksi vozila ne smiju zadržavati na autobuskim stajalištima, što je izazvalo dodatnu pometnju i nesigurnost.

Kako piše Faktor.ba, građani Sarajeva, učesnici u saobraćaju, kako pješaci, tako i vozači, nemalo su bili iznenađeni kada je donesena odluka da se taksi vozila ne smiju zadržavati na autobuskim stajalištima. Posebno je ta "odluka" pogodila vozače taksi vozila, ali i građane koji često koriste njihove usluge. Upravo su građani taksi zaustavljali na proširenjima, odnosno na stajalištima za javni gradski prijevoz.

„Ovo je katastrofa. Prije nekoliko dana, zaustavljam taksi na proširenju kod Socijalnog, i on mi ne staje na proširenju, nego bukvalno direktno na ulici. Ja trčim preko ceste, auta prolaze. Razumijete. Ušla sam u taksi nasred ceste. Kad sam sjela, taksista mi govori: 'Pa eto, to smo tražili, dobili smo. Ili ćete dobit taksi ili ginete. Ja kamere moram izbjeći. A kaznu, ne pada mi na pamet da platim'. Zaista sam bila u šoku“, kaže čitateljka Samira.

Predsjednik „Udruženja vozača Sarajevo taxi“ Enver Suljagić ističe da će građani osjetiti najveće posljedice:

„Taksistima je jako neobično. Svi smo se zaustavljali na proširenjima i 'kupili' stranke, kao i svi drugi vozači. Polako se navikavamo na tu odluku, ali je teško, znate, kad ste nešto navikli godinama. Zaboravimo, zamislimo se pa stanemo. Zato nam često dolaze kazne. Nadamo se da će se to što prije riješiti, imamo obećenja od nadležnih institucija. Taj zakon je trenutno u proceduri, tako da će se na proširenjima moći zaustavljati i taksisti i svi drugi građani.“

Vlasnik Crvenog taxi Armin Babić upozorava da zabrana stvara dodatne troškove:

„Uzimajući u obzir da je taksi firma dio javnog gradskog prijevoza i da smo dosad mogli koristiti autobuska stajališta, smatram da je ova zabrana najveći udar na građane. Jer evo, zamislite – gdje da neka stranka izađe na Socijalnom? Taksisti moraju napraviti cijeli krug da bi se vratili, što znači dodatni trošak za korisnika usluge.“

Ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica podsjeća da kamere bilježe svaki prekršaj, a počinioci će dobiti prekršajne naloge, dok je za zaustavljanje na autobuskim stajalištima predviđena kazna od 40 KM, a u slučaju izazvane saobraćajne nezgode od 50 do 200 KM i kazneni bod.

Saša Magazinović, zastupnik SDP-a u Zastupničkom domu PSBiH, ističe:

„To je svugdje u svijetu normalno. Zabrana je uvijek bila, samo se nije provodila. Da bi neko stao na proširenju, mora biti registrovan kao javni gradski prijevoz, kao što je GRAS ili Centrotrans. Razumijem nervozu građana i taksi prijevoznika.“

Magazinović dodaje da će se uskoro dogoditi izmjena zakona, koja će taksistima omogućiti zaustavljanje do tri minute na autobusnim stajalištima.

Sudski vještak saobraćajne struke Mirzet Sarajlić smatra da rješenje nije jednostavno:

„Bit će potrebno puno vremena da se usklade zakonske procedure. Ako dozvole tri ili pet minuta, to neće biti toliko nego pola sata. Znate, taksisti su skloni da zloupotrebljavaju zakon. Ako oni staju na autobuskim stajalištima, zamislite da neko njima kaže da autobus stane na njihovo. To nije rješenje. Rješenje je u izgradnji novih stajališta, samo za taksiste.“

S druge strane, stručnjak za saobraćaj Ševal Kovačević ističe da restrikcije nisu najbolje:

„Pa nama taksisti trebaju. Trebaju građanima. Gdje će ih drugo zaustavljati ako ne na proširenjima? Na ovaj način su ljudi ugroženi. Hvataju taksi nasred ulice. Pješače da bi ih zvali na neku adresu. Besmisleno. Nikad nisam za takvu vrstu zabrane i kazne. Po meni, jedino rješenje bi bilo da se taksistima dozvoli da stanu kratko, ali na kraj, ne na početak proširenja jer je početak namijenjen za autobuse.“

Odluka i primjena novih pravila izaziva podijeljene stavove među građanima, taksistima i stručnjacima, dok se u praksi još uvijek traži optimalno rješenje za sigurnost i funkcionalnost saobraćaja u Sarajevu.

 
Sarajevo
0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.