03.10.2025 17:14
0
Skoro osam miliona automobila proglašeno ilegalnim u Njemačkoj, završiti će u BiH
Krajem prošlog mjeseca, Viši upravni sud Schleswig-Holsteina donio je odluku s velikim implikacijama za vlasnike otprilike 7,8 miliona ilegalnih dizelskih vozila u Njemačkoj. Uključena su i vozila iz Dieselgate skandala i ona koji su naknadno podvrgnuta korektivnim postupcima, te ih treba povući iz saobraćaja.

Proces koji je doveo do ove odluke započeo je mjerenjima koje je provela Njemačka Savezna agencija za motorni saobraćaj i transport na Volkswagen Golfu Plus 2.0 TDI koji je prethodno bio umiješan u skandal Dieselgate, piše PiataAuto.md.

 

Ove su analize otkrile da su, u normalnim uslovima rada, emisije uglavnom bile u skladu s propisima, ali je postojao unutrašnji mehanizam kojim se sistem recirkulacije ispušnih plinova deaktivirao kada je motor bio hladan ili kada je temperatura okoline pala ispod 10 °C. Ovaj je mehanizam smanjio efikasnost obrade emisija u čestim radnim uslovima.

 

Sudska odluka zahtijeva ili tehničke modifikacije ovih motora kako bi se uklonio tzv. softver "termalni prozor" ili povlačenje vozila s ceste. U praksi, proizvođači osporavaju izvedivost ovih modifikacija, tvrdeći da bi na starijim motorima intervencije mogle biti nemoguće, a na novijim bi bile izuzetno skupe i mogle bi utjecati na kratkoročni rad.

 

Pogođeni vlasnici mogli bi od proizvođača tražiti povrat novca za automobile, ali prethodno zakonodavstvo predviđa da proizvođači mogu odbiti kompenzacijski iznos za habanje i korištenje vozila tokom vremena, tako da povratna vrijednost može biti znatno niža od tržišne cijene.

 

Odluka nije konačno provediva. Može se uložiti žalba višim sudovima, a do donošenja konačne odluke vozila mogu nastaviti saobraćati. Međutim, izgledi su pesimistični za one koji posjeduju ove dizelske automobile, jer će njihova tržišna vrijednost biti umanjena, a rizik od zabrane se povećava.

 

Najpogođeniji su dizel modeli brendova kao što su VW, Audi, Škoda, BMW, Mercedes, Toyota, Volvo, Opel, Fiat i Renault, ali lista nije detaljna. Jednostavno rečeno, ako automobil ima Euro 5 ili Euro 6a-c standarde emisije, onda je vrlo vjerovatno da će biti pogođen.

 

Njemačka autoindustrija nalazi se u teškom razdoblju. Nametanje promjena tako velikom broju vozila značilo bi ogromne troškove, u vrijeme kada je pritisak na prilagođavanja strogim emisijama i prelaska na električnu mobilnost već visok.

 

Bez obzira na sve, dio ovih automobila će vjerovatno završiti na bh. tržištu. Interes trgovaca polovnjacima, ali i kupaca ionako se uglavnom svodi na dizelaše upravo ovih godišta.

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2025, Source d.o.o.